Siis saako lapsi mennä hoitoon, jos toinen vanhemmista vatsataudissa??!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vvierasss
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No ei tienekään ole oikein,mutta tämä on tosi yleistä nykypäivän itsekeiskeistä ajattelua. Tietysti on kurjaa kipeänä lasta hoitaa,mutta jos jaksaa päivähoitoonkin kiikuttaa niin oletettavasti jaksaa muutenkin hoitaa.

Meillä ei kukaan lähtenyt hoitoon, eskariin, kouluun eikä puoliso töihin, koska viime yönnä meillä oksennettiin ja paskannettiin ( osa lapsista). Nyt kaikki ovat ok, eikä kukaan oireile. Jos muutosta ei tule niin huomenna takaisin arkeen.

Mutta kun soittelin hoitopaikkoihin ja kouluun ihmeteltiin sieltä miksi oireeton ei tule paikalle.

Eipä tuo niin helposti tartu että tolkuttomaan hysteriaan olisi syytä. Olen itse sairastanut noron kahdesti (epidemia töissä) joka on tosi helposti tarttuva, eikä kukaan perheestä saanut sitä kummallakaan kerralla. Hyvä käsihygienia, ei yhteisiä pyyhkeitä ja kloriitilla putsaa mm ovenkahvat ja vessan. Jos mahdollista niin potilaalle oma vessa käyttöön ja muut käyttää toista.

Meillä ei kukaan lähtenyt hoitoon, eskariin, kouluun eikä puoliso töihin, koska viime yönnä meillä oksennettiin ja paskannettiin ( osa lapsista). Nyt kaikki ovat ok, eikä kukaan oireile. Jos muutosta ei tule niin huomenna takaisin arkeen.

Mutta kun soittelin hoitopaikkoihin ja kouluun ihmeteltiin sieltä miksi oireeton ei tule paikalle.

Mielenkiinnosta kysyn vaan, että millä perusteella puolisosi pystyi jäämään pois töistä jos oli itse terve? Tai ehkä hänellä on poikkeuksellisen joustava työnantaja.

Meillä oli vanhempi lapsi ensin kipeänä viime viikolla. Hän pärjäsi itsekseen jo kotona, muut töissä ja koulussa. Sitten iski nuorimpaan ja itse olin aamulla aivan kuollut yön valvomisen jäljiltä. Jos meistä vanhemmista jompikumpi olisi jäänyt kotiin, olisi pitänyt lähteä sairasta lasta retuuttamaan terveyskeskukseen todistusta varten, joten onneksi saimme lapsen mummilaan hoitoon. Itse sitten nuokuin töissä päivän.

[QUOTE="äisky";29510080]Mielenkiinnosta kysyn vaan, että millä perusteella puolisosi pystyi jäämään pois töistä jos oli itse terve? Tai ehkä hänellä on poikkeuksellisen joustava työnantaja.

Meillä oli vanhempi lapsi ensin kipeänä viime viikolla. Hän pärjäsi itsekseen jo kotona, muut töissä ja koulussa. Sitten iski nuorimpaan ja itse olin aamulla aivan kuollut yön valvomisen jäljiltä. Jos meistä vanhemmista jompikumpi olisi jäänyt kotiin, olisi pitänyt lähteä sairasta lasta retuuttamaan terveyskeskukseen todistusta varten, joten onneksi saimme lapsen mummilaan hoitoon. Itse sitten nuokuin töissä päivän.[/QUOTE]Tekee päivän työt etätöinä kotoa käsin. Eli todella helposti.

No itse en veisi, miksi turhaa viedä muita tartuttamaan. Ihmiset vois oikeasti ajatella omaa napaansa pitemmälle ja vaikka sitä omaakin napaansa. Taudit ei leviäis näin tehokkaasti, jos maltettaisiin olla kotona -> vähemmän sairastumista KAIKILLE! Mutta ei, eihän sillä mitään väliä ole, kun me jo sairastettiin... :( Norossa on pitkä tartunta-aika, mutta tavalliset oksutaudit pysähtyis nopeampaan.

Ja entäpä, jos se lapsi sairastuu hoitopäivän aikana? Mukavaa lähteä hakemaan oksennusämpärin kanssa päikystä.

Riippuu lapsen iästä ja vanhemman sairauden voimakkuudesta. Jos hyvin pieni lapsi, niin kovin sairaana ei häntä pysty hoitamaan. Itsellä oli todella raju, kovakuumeinen vatsatauti joku aika sitten ja en kyllä olisi pientä lasta voinut hoitaa. Pystyssä en jaksanut olla yhtään ja vessassa sai juosta jatkuvasti. Oma on jo 5-vuotias, joten hän nyt siinä kotona meni. En kyllä olisi päiväkotiin jaksanut lähteä viemäänkään.

Yhteistyössä