Siis voi hel..... että menee hermot tohon päiväunille "nukahtamiseen"

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermoheikko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hermoheikko

Vieras
Muksut 2v ja 3,5v herää jo ennen seitsemää ja vieläkin pelleilevät sängyissään eivätkä ala nukkua. Mikä hitto siinä on niin vaikeaa?!? Kohta tunnin jo olleet. Sanon heti, että todellakin tarvitsevat päiväunet. Poisjättöäkin kokeiltu, ei toimi. Nytkin heistä näkee, että ovat ihan selvästi väsyneitä, eivät vain ala nukkua. Ei auta keskustelut, huutamiset, lukemiset, jäähyt eikä mikään. Ulkonakin ollaan oltu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kolme pientä porsasta:
meillä nuo 2-vuotiaat ky nukahtaa max. 10 minuutissa :)
yöunille nukahtaminen kestää hiukan kauemmin..

Meillä taas yleensä illalla nukahdetaan nopeasti. Jos ei nukahda, niin ovat kuitenkin hiljaa sängyissään.
 
Minäkin lopetin nukuttamisen 2v ja 4v kohdalla siinä vaiheessa kun nukutus alkoi venyä yli 45min. Alku illasta meinaavatnukahtaa lastenohjelmien aikaan.. joten ratkaisu tähän on et olemme siihen aikaan ulkona ja sit tulemme sisään ja viim. kahdeksalta rupeavat tyytyväisinä nukkumaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja miuku:
Minäkin lopetin nukuttamisen 2v ja 4v kohdalla siinä vaiheessa kun nukutus alkoi venyä yli 45min. Alku illasta meinaavatnukahtaa lastenohjelmien aikaan.. joten ratkaisu tähän on et olemme siihen aikaan ulkona ja sit tulemme sisään ja viim. kahdeksalta rupeavat tyytyväisinä nukkumaan.

Tätäkin on kokeiltu. Yöunet eivät kuitenkaan siitä pitene, joten heille kertyy univelkaa. Sen huomaa sitten käytöksestä muutaman päivän jälkeen.
 
Meillä myös 2,5v ja pikkusen vajaa 4v ja TARVISIVAT TODELLAKIN päikkärit, mutta ei. Hirveetä taistelua oli, joten luovutin. Nyt ne unipäissään aina touhuuvat ja illalla todella simahtavat sitte 20 jälkeen. Aamulla meilläki herätään ku isi lähtee 6.30.
 

Yhteistyössä