Siis voiko maitoallergiassa olla samat oireet kuin laktoosi-intoleranssissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

??

Vieras
Mä oon joutunut pikkuhiljaa siirtymään täysin laktoosittomaan ruokavalioon. Tavallisesta maidosta tulee aivan todella kovat vatsakivut (mutta ei suolistovaivoja). Nyt oon huomannut sitten sen, että jos juon lasillisen tai enemmänkin laktoositonta maitoa, sama vatsakipu seuraa kuin tavallisestakin maidosta. Pieniä määriä esim kahvin joukossa voin käyttää (laktoositonta). Muita oireita ei tule. Eikö tää sitten olekaan laktoosivaivaa, vaan maitoallergiaa? Vai mikä muu tän voi selittää?
Ja muuten, tein maitoon keitettyä puuroa vkl ja sitä pystyin ihan syömään vaikka se ei ollutkaan kokonaan laktoositonta. En tajua.

En tiedä onko toi laktoosi-intoleranssia vai maitoallergiaa vai mitä,mutta vähän tutulta kuulostaa. Mun miehellä on osittain samanlaista,tosin sillä oireena myös vatsa menee sekaisin. Mutta siis ei voi juoda maitoa (esim ruoan kanssa) tai syödä jogurttia,jäätelöä tms maitotuotteita kun vaan laktoosittomana,mut sit ruoan seassa mikä vaan maito käy. Mulla itselläni taas tulee tosi herkästi maha kipeäks (mutta ei muita oireita kun kipu)jos juon tai syön kylmää (maito,jäätelö,jogurtti,mehu,vesi,hedelmät suoraan jääkaapista) tyhjään mahaan..

Yhteistyössä