Siivoton mies

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apua:o(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apua:o(

Vieras
Rakastan häntä, mutta hän on järkyttävän siivoton. Saan kulkea perässä kun juotavaa kaatuu lattialle. Ellen pyyhi, siihen jää tahmea läikkä eikä hänellä ole aikomustakaan siivota sitä. Banaaninkuoret saattavat lojua pöydällä viikkoja ellen kerää niitä... Matkalaukku pysyy purkamatta vaikka puoli vuotta reissun jälkeen jne. jne.

En todellakaan ole itsekään mikään siivousintoilija vaan aika vapaamielisesti suhtaudun yleensä siivoukseen, mutta mielestäni joku perustaso pitäisi säilyttää. Vaikka hän muuten huomioi minut, niin tuntuu aika pahalta ettei hän välitä ponnistella yhteisen kotimme hyväksi. Sanomattakin on selvää että minä hoidan imuroinnin, vessanpesun ja muut kotityöt vaikka opiskelun lisäksi käyn töissä. Hän ei muka ehdi kun tenttejä on tulossa - ihan niinkuin mulla ei olisi.

Raivostuttavaa! Onko tähän mitään neuvoa? Alan oikeasti harkita poismuuttamista, koska miehen käytös on niin rasittavaa. Tuntuu että helpommalla pääsisin kun asuisin yksin ja vastaisin vain omista jäljistäni.

Sama vika.
Aivan ihana mies muuten. Mutta voi hyvänen aika hänen huusholliaan. Ja toinen vielä ""siivoaa"" sen aina ennen kun tulen sinne. Työnsä takia hänen vaatteet likaantuu päivässä. Niitä likavaatteita on sitten joka paikassa.

Olemme muuttamassa yhteen ja vähän hirvittää. Mutta kyllä tuollainen epäsiisteys on mielestäni kuitenkin vain pisara meressä. Ne muut asiat on niin paljon tärkeämpiä.

Niin, ja tässä ei ole kyse nuorukaisesta vaan yli 50-vuotiaasta miehestä!

Mieheni on samanlainen laiskuri. Sanoin, että muutan yhteen jos palkkaa meille siivoojan. No, mies palkkasi mukisematta siivoojan. Eipähän tartte nalkuttaa ja koti on aina siisti.

Naimisissa 25v ja sen voin vain todeta että mies olettaa naisen olevan se siisteilijä ja kodin kunnossa pitäjä.

Mies useinkaan ei edes huomaa samoja epäsiisteysasioita kuin nainen. Jos minä jättäisin tämän jatkuvan paikkojen puunaamisen ,kahvitahrojen pyyhkimisen lattioilta ja pöytien päältä , vessan siivoamisen ym. ym. hukuisimme sontaan parissa viikossa.

Urputan urpattamasta päästyäni (yhä edelleen sillä päähän ottaminen ei ole vähentynyt) ja olen aikoinani jättänyt jopa siivoomisen sikseen joksikin aikaa, ei vaikutusta.

Jos haluan että koti jossa asun on suht siisti ( en ole siivousintoilija) saan pääosaltaan huolehtia siitä asiasta itse. Jotkut tietyt ja selkeät kodin siisteyteen kuuluvat asiat mies hoitaa mutta hyvin rajallisesti.

Nykyisten nuorten miesten kanssa on vielä toivoa ja kuulema moni osaakin ottaa osaa ko. asioihin mukisematta.
Varmasti on kuiten kasapäin miehiä joille siisteysasiat eivät ole niin hanskassa.
Pitää vaan vaatia ja yrittää keksiä keino jolla miehen aivoihin saadaan oikeanlainen viestitys asiasta jotta menee tajuntaan ja ymmärrykseen. Kova homma !!
Tsemppiä ap:lle ja muille asian kanssa kamppaileville !kuten myös minulle (: taistelu jatkuu !!

Äidin tehtävä on opettaa pojalleen perustaidot, johon kuuluu siisteys!

Oma poikani oli oikea sottapytty nuorempana, mutta jaksoin vain jankuttaa ja paasata siisteydestä ja armeija hoiti loput. Nyt tuo 24 vuotias nuorimies on siistiäkin siistimpi omassa kodissaan ja valittaa satunnaisten tyttöystäviensä sottaisuudesta.

Onneksi mieheni on siisti. Meillä on aina huusholli ojennuksessa eikä koskaan tarvitse hävetä vaikka yllätysvieraita tulisi.

Miksi se on äidin tehtävä opettaa pojalle siisteyttä? Onko vastaavasti isän tehtävä opettaa tytölle siisteyttä? Äideille tuntuu kuuluvan kaikki vastuu kaikesta, miksi?

Joo, tutulta kuullostaa. Meillä ote on lipsunut pahemman kerran. Kun lasta ei vielä ollut, mies siivoili, mutta nyt kaikki tuntuu kaatuvan minun niskaani, koska olen kotona.V*tutti taas yksi aamu, kun jätkä oli paistanut illalla kananmunia ja jättänyt likaisen pannun hellalle.Lautanen oli jätetty tiskipöydälle, eikä laitettu astianpesukoneeseen.Pedit jää petaamatta, vaatteita sirotellaan joka h-tin paikkaan, nuuskajätökset vessanpöntössä, jota ei tietenkään ole vedetty.Juomalasi löytyy aina jostain päin lattiaa sohvan vierestä.Silitysrauta on tuntematon käsite.Voi vee!Ennen tein niin, että jätin siivoamatta ukon jäljet ja kun ne tarpeeksi kauan olivat siivoamatta, tajusi itsenäisesti tarttua toimeen. Ja aiemmin oli paljon ahkerampi.Nyt en jaksa tehdä noin, koska olen äitiyslomalla ja suurimman osan ajasta kotona, haluan, että koti olisi edes suht'siisti.Siksi tyydyn ns. nalkuttamaan.

Ja sit ihmetellään, miksi seksi ei kiinnosta.Pesisi vaikka vessanpytyn joskus niin pisteet nousisivat (kauheaa, mikä pirttihirmu musta on tullut).Työpäivän jälkeen vielä löhötään sohvannurkassa ja naristaan 'Ei jaksa'.Vauvankin kanssa saa lähes pakottaa puuhaamaan ja sekin tuntuu kohtuuttomalta vaatimukselta.No joo.

Sori tämä vuodatus. Eihän nuo maailmaa kaada nuokaan asiat ja pienimmästä päästä on murheena, mutta rasittaa kyllä välillä niin pirusti!!!Ja mikä neuvoksi, en tiedä!

Yhteistyössä