Siivousalan palkat.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja takkutukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkupalkka aivan paska, ainakin jos menee jonkun siivousfirman listoille siivoamaan hotellia. Jos hotelli palkkaa suoraan, sitten voi olla eri tilanne. Työ alkuun tosi raskasta, ainakin siellä missä minä olin.
olen kyllä kuullut erilaisiakin juttuja niiltä, jotka on olleet hotellin "omia" siivoojia eikä hotelli ole ulkoistanut palveluaan esim Engelille. Sillon voi saada jopa parin kanssa tehdä leppoisampaan tahtiin.
Mutta kun kirjoitat työsopimusta, katso että tuntimäärä on vakio joka viikko. Itse menin kerran hesaan kesätöihin siivoamaan hotellia (olin nuori ja typerä) ja suullisesti sovittiin ainakin 30 viikkotuntia, mutta sopparissa lukikin että kutsutaan tarvittaessa. No sehän oli sitte sitä että 1-2 työpäivää viikossa, joskus kahdessakin viikossa. Katso se soppari tarkkaan läpi niin et tule huijatuksi.
Ja omasta kokemuksesta en menisi siivousfirman listoille siivoamaan hotellia, on NIIN huonot kokemukset ainakin tietystä firmasta....

joo täytyy lukea sopimus tarkkaan läpi. siellä missä oli työharjoittelussa oli kyllä leppoisaa ja pareittain siivottiin. Mut sekin voi olle erilaista jos olen ihan töissä. No voinhan kokeilla onneeni :) nyt ois meinaan semmonen tilanne, et ois melkein pakko mennä töihin...

Kaveri oli sollilla kesän ja syksyn töissä. Vaikka oli alanammattilainen sai tehdä ihan hullunkyytiä. Päivän lopussa pomo sai että muista sitten vähentää ruokatunti työajastasi -Siinä vaiheessa kaverilta paloi päre "En minä ole mitään ruokatuntia kerennyt pitämään!"

Oletko menossa minkäkokoiseen hotelliin? Jonku siivousfirman kautta? Niissä on monesti silleen et annetaan 20 min yhden huoneen siivoamiseen, siinä pitäisi ehtiä tehdä KAIKKI. Pestä kylppäri, vaihtaa lakanat, pyyhkeet, pyyhkiä pölyt, tarkistaa minibaari, imuroida ja sitte ne kaikki #@½#:n vessapaperinkulmantaitot ja tarjottimien järjestelyt ja saippuapalojen muotoonasettelut. Päivälle annetaan huoneita niin paljon että ei jää varaa mennä yli aikaa missään. Siis ihan tappotahti. Kysele tarkkaan ja ota selvää kaikesta. Alkuun saa tietty tehdä hitaampaa niin että tottuu. Mutta kyllä minä kun en alunkaa jälkee saanu sitä tahtia kiinni (ku oli ne työpäivätki nii harvassa, ettei mitää rutiiniakaan voinu syntyä) aluks olin hulluna ylitöissä mutta sitte vaan aloin tosissaa raivostua siihen touhuun ja en vaan yksinkertaisesti tehny sen enempää ku ehdin ja jätin loput siivoamatta. Eivät tykänneet mutta voi voi. Niin surkeasti hoidettiin muutenki asiat siinä firmassa että vieläki ketuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Kaveri oli sollilla kesän ja syksyn töissä. Vaikka oli alanammattilainen sai tehdä ihan hullunkyytiä. Päivän lopussa pomo sai että muista sitten vähentää ruokatunti työajastasi -Siinä vaiheessa kaverilta paloi päre "En minä ole mitään ruokatuntia kerennyt pitämään!"

Kuulostaa tutulta joo.

|O |O Aluksi minäkin annoin kaikkeni, en pitänyt taukoja kun en EHTINYT ja sitte vielä olin välillä ylitöissä (palkatta) Sitte meni hermot ja pidin tauot, ja lähdin töistä tasan silloin kun työaika loppui, ja siellä olkoon sitte kusessa niiden huoneiden kanssa jotka jäi tekemättä, vaikka oli miten kiirettä.
Mutta kyllä se kesä opetti. Eka "kunnon" kesätyöpaikka, ei silleen aluksi osannut suhteuttaa, vaan yritti tehdä kaikkensa että saisi sen velvollisuutensa täytettyä. Olin tosi nuori vielä enkä osannut kyseenalaistaa työnantajan järjettömiä vaatimuksia. Ja siellähän kyllä osattiin ottaa kaikki irti siitä.
Sitten vaan väsyin ja kyllästyin ja heitin hanskat tiskiin. Kun ei siitä saanu edes kunnon korvausta siitä kärsimyksestä.
Tein lopun aikaa sen minkä ehdin ja jaksoin enkä enempää. eivät varmaan ottaisi toiseen kertaan mua sinne. no eipä haittaa, viimeiseksi menisin.

Yhteistyössä