Siivousgallup - lapset siivoaa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Osaavat ja "osaavat" :D...5-v. kyllä siivoaa joskus jopa ilman sen kummempia kehoituksia, joskus sitten vaatii sen miljoona kehoitusta...imuroi kyllä mieluusti, kun hoksasi, että siitä työstä voi sitten pyytää pientä palkkaakin :D... 3-vuotias siivoilee parhaan kykynsä mukaan omia tavaroitaan pois, usein jopa helpommin kuin esikoinen, ja on isompaansa auttelemassa... Yhdessä ruukataan paikkoja laittaa ojennukseen :).
 
Aika pienenä ne jo osaa laittaa leluja paikoilleen. noin 1 v se on vielä ihan leikkiä ja vanhemmillekin, riippuen siitä miten ite asiaa lähestyy. Imuroimaan ei oo meidän 10 v vielä alkanu itsenäisesti. Pienempänä imuroi kyllä
 
Meillä 3 ja 5 vanha siivoaa joka ilta lelut, imuroivat jompi kumpi joka toinen päivä ainakin oman huoneen. Lisäksi halutessaan (ja he haluaa) siivoavat keittiön pöytiä ja imuroivat muita huoneita, tänään halusivat pestä lattiaa keittiöstä joten annoin rätit tähän hommaan. Poru tulee aina siltä joka ei saa imuroida. Lisäksi tyhjentävät tiskikoneesta vuoron perään ne mitä pystyvät, kattilat ja veitse sekä haarukat ja lusikat lähinnä.
 

Yhteistyössä