Hae Anna.fi-sivustolta

Siivousintoa!

Viestiketju osiossa 'Kodinhoito' , käynnistäjänä laiska, 08.05.2006.

1. laiska Vierailija

Minua on varmasti joku siivouskärpänen puraissut, kun nyt viikon aikana olen käynyt systemaattisesti läpi kaiken roinan huone huoneelta, laittanut kasaan ne tavarat jotka myyn kirppiksellä, loput tarpeettomat roskiin. Kämppä tyhjenee kovaa vauhtia, ja mieli kevenee vastaavasti. Voi että on huojentunut olo kun huoneet tyhjenevät, tuntuu ihan kuin voisi hengittää helpommin! Ei sillä että kotimme olisi ennenkään ollut tavaraa täynnä, mutta turhaa oli kuitenkin paljon, varsinkin kaapeissa ja laatikoissa.

Työhuone on vielä kamala eikä kirppistavaravuori yhtään sitä paranna, mutta työhuone on muutenkin asunnon ongelmakohta koska siellä huseeraa mieheni (vaikka se onkin yhteinen, mutta pitäähän miehellä leikkihuone olla...) ;) Onneksi ovenhan saa aina kiinni! :D

Huomenna sitten pihan kimppuun, hankin juuri ihanat puutarhakalusteet ja viimevuotiset lehdet sun muut odottavat noutajaa ;)

Muita kärpäsen puremia?

2. 0 Vierailija

Hätistä se kärpänen meille!!!!
    Olen kateellinen, kun jollain on voimia huhkia tuolla tavalla!
    Meillä on huusholli päässyt niin sekaiseen kuntoon, että en tiedä mistä alottaa.

Ehkä se olisi tuo tavaroiden raivaaminen listalla ensimmäisenä...?

3. siivous Vierailija

Olen itsekin saanut pikku siivouspaarman pureman nyt pari päivää sitten, eilen pesin todella saastaiset ikkunat ja nyt ne oikein kimmeltävät=) Ihanaa=)
    Matot täytyy vielä pestä, mutta muuten koti on puhdas ja siisti.
    Tuo ikkunanpesu on muten todella raikastava toimeenpide kun valo siivilöityy kämppään ihan eri lailla!

4. O:lle Vierailija

O:lle sanoisin, että kannattaa tosiaan aloittaa roinanraivaamisella. Käypä tutustumassa suomalaiseen Flylady-sivustoon
    http://personal.inet.fi/koti/k.tv/index.htm
    niin pääset hyvin alkuun!

5. Laura Vierailija

Minä tilaan sen kärpäsen sitten tänne seuraavaksi.. ;) FLYlady systeemiin en pääse oikein kiinni. Tulisikin joskus tuollainen innostus. Nytkin pitäisi siivota.. ;)

6. flaikkarifani Vierailija

Itse ihastuin tuon Flyladyn systeemeissä siihen, että päivässä riittää vaikka vartti, kun sen ajan todellakin tekee täysillä jotain, esim. juuri tuota roinanraivausta. Lisäksi päivittäiset rutiinit helpottavat kummasti pitämään kämpän peruskunnossa.

7. laiska Vierailija

Nyt on sitten puutarhakin ojennuksessa, ja viimeinen satsi uusia huonekaluja tuotiin juuri, vaihdoimme vanhat uusiin. Kaikki tiptop ja uutuuttaan kiiltävää! Aivan uskomatonta, istumme vain miehen kanssa ja ihmettelemme. Nyt viettämään vapaapäivää: uudet puutarhatuolit odottavat istujaa ja kylmät juomat nauttijaa. Jess!

Oikein hyvää kesää, ellit!

8. vierailija L.P Vierailija

Hei!Kyllä täällä yksi. Olen muinoin ostanut pari kirjaa tavaroiden raivauksesta. Vaatteita olen myynyt välillä kirppiksellä, mutta ehdottomasti vaivattomin keino on kierrätys. Tavara ei mene kaatopaikalle, vaan jonkun muun hyödyksi. Kun joku aloittaa tätä "elämäntapaa", niin ensin kierrätykseen tai roskiin, että saa kamaa pois nurkista, sitten jotain muuta,- oma suositukseni. Kun on poistanut tavaraa, tuntuu heti niin erilaiselta: asunto tuntuu paljon avarammalta ja oma olo myös. Mun mies ei ole niin innokas raivaaja, mutta siinä sivussa päässyt hyvin jyvälle :) Hassua miten joitain kohteita huomaa raivata paremmin kuin jotain toista, eli opettelen systemaattisuutta = kaappi/ tai asia kerrallaan tarkastelun alle. Kesällä olen vienyt kampetta pois aikaisempaa paljon enemmän. Siis kuten olen lukenut "On täysin turvallista päästää irti
    tavaroista"

9. suris Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    keskustelu.plaza.fi/ellit/koti/kodinhoito/1659069/tavaran-taltuttajat-ja-romun-raivaajat/

kattokaapas tuo aloittamani keskustelu jotka sitä kärpäsen surinaa odottelette.. itte oon oikein ahminu tuota keskustelua ja sitten alannu siivoilemaan ja raivailemaan.. =)

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri