Sikainfluenssa koko maassa - kaikki rokotetaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitäs jos saa sen siellä?
No missä sitä ei sitten voi saada? Jossain syvällä Afrikan viidakossa luultavasti. Jos tyttö saa sen Meksikossa, luultavasti olisi saanut sen Suomessakin. Ja ei se oikeasti sikainfluenssaa pakoon lähde :) Kunhan lähtee muuten vaan ja tulee takaisin vasta sitten, kun Suomessa epidemia on jo laantunut.

Minä tein tuossa hiukan laskelmia ja tulin siihen tulokseen, että saan oman rokotukseni joulukuun ensimmäisellä viikolla!! Jos vaan rokotteita saadaan maahan tarpeeksi!! Pidän peukkuja ja varpaita pystyssä asian puolesta!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mitäs jos saa sen siellä?
No missä sitä ei sitten voi saada? Jossain syvällä Afrikan viidakossa luultavasti. Jos tyttö saa sen Meksikossa, luultavasti olisi saanut sen Suomessakin. Ja ei se oikeasti sikainfluenssaa pakoon lähde :) Kunhan lähtee muuten vaan ja tulee takaisin vasta sitten, kun Suomessa epidemia on jo laantunut.

Ajattelin vaan terveydenhuoltoa.Mutta eiköhän se sielläkin toimi =)

Minä olen hyvin epävarma, kun on niin puoleen ja toiseen ajattelevia äitejä ja muitakin. Eniten äitien mielipiteet asiassa kyllä kiinnostaa! Mä haluan vain parasta raksulleni, 3.5 vuotiaalle, mutta mikä on parasta?? Mistä hitosta sen tietää! Olen kallistunut rokotukseen päin, mutta olen hirveän epävarma :( .

Alkuperäinen kirjoittaja Harsokukka:
Minä olen hyvin epävarma, kun on niin puoleen ja toiseen ajattelevia äitejä ja muitakin. Eniten äitien mielipiteet asiassa kyllä kiinnostaa! Mä haluan vain parasta raksulleni, 3.5 vuotiaalle, mutta mikä on parasta?? Mistä hitosta sen tietää! Olen kallistunut rokotukseen päin, mutta olen hirveän epävarma :( .

Täällä ihan samat fiilikset.

Arvaa kaks kertaa, olenko paikallisista olosuhteista kaivanut tietoa? :D Alue, jonne tyttö on menossa, on Meksikon vaurainta. Kaupungissa, johon hän on menossa, sijaitsee koko Etelä-Amerikan arvostetuin yliopisto. Kaupungista löytyy niin julkinen kuin yksityinenkin terveydenhuolto. Tytön tatuointiaikeista kyllä pimahdin ja lupasin maksaa tatskan Suomessa matkalta paluun jälkeen. Mutta ei toi neiti ihan viidakkoon ole menossa.

Minun lapseni rokotus päätökseen vaikutti paljon se, että hän sairastaa astmaa. Mutta tiedän että vaikka hänellä ei sitä olisikaan olisin rokotuksen silti ottanut!! Tässä kun on tuttavien kokemuksia kyseisestä taudista kuullut (just lasten kohdalla) niin en ole hetkeäkään katunut... Toiset ovat 40 asteen kuumeessa ja oksentavat kuin paalikoneet, toisilla paikat särkee todella paljon. Yhdenkin tuttuni lapsella ei osa keuhkoista toimi ja sai tämän taudin niin kahdessa tunnissa oireidein alusta oli sairaala kunnossa. Aika hurjalta taudilta kuulostaa ja sitten tuo avunsaaminen sairastaessa tuntuu kanssa olevan todella monella paikkakunnalla kiven takana, jos noin voisi sanoa!!! Mutta silti en ketään käske ottamaan rokotetta tai käske jättämään väliin, mutta nämä olivat minun syitäni!!!

Arvaa kaks kertaa, olenko paikallisista olosuhteista kaivanut tietoa? :D Alue, jonne tyttö on menossa, on Meksikon vaurainta. Kaupungissa, johon hän on menossa, sijaitsee koko Etelä-Amerikan arvostetuin yliopisto. Kaupungista löytyy niin julkinen kuin yksityinenkin terveydenhuolto. Tytön tatuointiaikeista kyllä pimahdin ja lupasin maksaa tatskan Suomessa matkalta paluun jälkeen. Mutta ei toi neiti ihan viidakkoon ole menossa.

Hyvä sitten =)

Alkuperäinen kirjoittaja mies:
se joka yrittää tulla rokottamaan niin saa valmistautua kuolemaan koska elävänä en lähde ja en anna rokottajankaan sitä tehdä.
Jokainen rokotteesta kieltäytyvä on taivaan lahja rokotetta haluavalle.

meillä on 1,5- ja 4-vuotiaat eikä rokotuteta heitä eikä oteta itsekään. En vaan uskalla antaa työntää mitään "mömmöjä" heihin.

Alkuperäinen kirjoittaja huh:

Täällä ihan samat fiilikset.

Täällä kanssa. Kyllä mäkin siihen rokotukseen olen kallistunut, mutta silti pelottaa vähän. Ja pelottaa olla myös ottamatta...

Asiantuntija: H1N1-rokotusrumba uudestaan ensi syksynä

13.11. - 08:23

Suomalaiset ovat tähän mennessä saaneet jo pitkälti yli puoli miljoonaa sikainfluenssa rokotetta. Monin paikoin pitkät rokotusjonot ja aikataulut ovat herättäneet suuttumusta.

Jos Pirkanmaan sairaanhoitopiirin infektiolääkärin Jukka Lumion käsitys pitää paikkaansa, sama rumba on edessä myös ensi syksynä.

Jukka Lumio uskoo, että ensi syksynä on luvassa uusi sikainfluenssa-aalto. Suomalaiset rokotettaisiin silloin uudestaan samaan tapaan kuin tänäkin vuonna.

Lumion arvion mukaan tämän syksyn sikainfluenssaepidemia on ohi joulukuun loppuun mennessä.

Lumion mukaan kaikkien kansalaisten rokottamisessa ei ole järkeä enää epidemian lientyessä. Silloin maahan saapuvat ja yli jäävät rokotteet varastoitaisiin odottamaan mahdollista ensi syksyn uutta aaltoa.

Aamulehti

Potilasmäärä viisinkertaistui Pirkanmaalla parissa päivässä. Lue aiheesta perjantain Aamulehdestä.

Kaikista jo rokotetuista on tiedot ylhäällä. He saavat merkin otsaansa tai oikeaan käteensä. Merkittömiä kielletään palvelemasta julkisissa tiloissa kuten kaupoissa. Heille ei saa myydä mitään eikä heiltä saa ostaa mitään. Tämä tehdään sikainfluenssan leviämisen rajoittamiseksi, ainakin näennäisesti. Rokotukseen alistujat saavat merkin.

Meillä ei rokotusta oteta. En ole kausirokotettakaan ikinä ottanut, ja lähinnä siihen perustan tän päätöksen.
Joka paikassa kerrotaan, kuinka muuntautuva tuo virus on, Norjassakin ilm eri, niin kuinka usein niitä piikkejä sitten pitää ottaa. Mahdolliseen kevätaaltoonko jo toinen (no, sehän nyt ei tietty ole mahdollista, mutta kuiteskin ) ? No thanks..

Alkuperäinen kirjoittaja mies:
se joka yrittää tulla rokottamaan niin saa valmistautua kuolemaan koska elävänä en lähde ja en anna rokottajankaan sitä tehdä.
Jokainen rokotteesta kieltäytyvä on taivaan lahja rokotetta haluavalle.

Niinpä, ja tarkoitus on varmaan että rokotetta TARJOTAAN kaikille halukkaille, ei sitä pakolla ole laitettu siihen oikeutetuille tähänkään asti :)

Yhteistyössä