Sikainfluenssa tappoi 6-vuotiaan Chloe-tytön kahdessa päivässä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
V

vieras

Vieras
Britanniassa on kuusivuotias Chloe Buckley kuollut sikainfluenssaan kahdessa vuorokaudessa. Oireina oli ensin vain kipeä kurkku - ja 48 tuntia myöhemmin hän oli kuollut.

Tyttö kuoli viime yönä vain päivää ennen kuin olisi täyttänyt 7 vuotta, kertoo Daily Mail -lehti nettisivuillaan. Hän ei saanut Tamiflu-lääkettä ja lisäksi tytön lääkäri määritteli sairauden väärin. Lääkärin mukaan tyttö sairasti kurkkutulehdusta.

Tytöllä ei ollut mitään sairautta, hän oli ennen sikainfluenssatartuntaa täysin terve pikkutyttö.

Britanniassa on nyt kuollut sikainfluenssaan kolme sellaista ihmistä, joilla ei ole ollut aiempia terveysongelmia. Yhteensä kuolonuhreja on 17.

Asiantuntijat sielläkin muistuttavat, että sikainfluenssa ei ole sen tarttuvampaa kuin normaali influenssa ja että useimmat sairastavat sen varsin mietona.

Aamulehti

***Onneksi kuolintapaukset ovat harvinaisia kun suhteutetaan kuolleiden määrä sairastuneiden kokonaismäärään.

Alkuperäinen kirjoittaja voi ei:
Mihin ne ihmiset sitten kuolee? Tämä pikkutyttökin.. Pettääkö sydän, keuhkot vai mikä?
Mua kyllä pelottaa!!

Mua ei pelota, mutta lähinnä kiinnostaa, et mikä tässä influenssassa (ja muissakin virustyypeissä) on se tappava tekijä, joka saa terveenkin ihmisen kuolemaan. Sen ymmärrän, että jo valmiiksi sairaalle ja heikolle influenssa voi olla kohtalokas, mutta mikä tekee sen kohtalokkaaksi terveelle? Jälkitaudit vaiko jokin siinä varsinaisessa influenssaviruksessa?

Muakin kiinnostais tietää, että mihin se ihminen tuossa taudissa sitten kuolee?? Jos todella huonoon kuntoon menee, niin luulisi että vanhemmat ovat vieneet hoitoon. Aika huonossa kunnossa saa jo olla lapsi, että influenssaan kuolee.

Mun veikkaus on, että hoidotta jättäminen on suurin syy kuolemaan. 48 tunnissa tuo lapsi on varmasti mennyt tosi nopeasti huonoon kuntoon

Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:
Jos kuume nousee yli 42 asteen, ihmisen valkosolut tuhoutuvat ja ihminen kuolee.

mutta eikös tuollaistakin kuumetta saa jollain konstilla alennettua, vaikka sitten sairaalassa. Mä ainakin oisin jo aikaa sitten vienyt lapsen lääkäriin jos sillä noin paljon kuumetta olisi

Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:
Jos kuume nousee yli 42 asteen, ihmisen valkosolut tuhoutuvat ja ihminen kuolee.

mutta eikös tuollaistakin kuumetta saa jollain konstilla alennettua, vaikka sitten sairaalassa. Mä ainakin oisin jo aikaa sitten vienyt lapsen lääkäriin jos sillä noin paljon kuumetta olisi

Joo, saahan se alennettua. Ja pitääkin alentaa. Tässä tapauksessahan oli niin, että lääkäri oli diagnosoinut väärin ja siksi tyttö kuoli kun ei saanut hoitoa.

Perusterveitä ihmisiä kuolee "ihan tavisinfluenssoihinkin". Pikkuserkkuni kuoli, kun munuaiset pettivät flunssassa. Oli siis tavallinen flunssa ja serkkuni normaali, terve poika eli ei ollut mitän pitkäaikaissairauksia.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä