sikiön liikkeistä

  • Viestiketjun aloittaja minttu
  • Ensimmäinen viesti
minttu
voiko olla mahollista etten tunne sikiön liikkeitä, odotan kuudetta lastemme, huomenna tulee rv 20. muka tunsin niitä joskus 17-18 viikoilla. ?!??! mut nyt en oo mitää tuntenu noin kahteen viikkoon. oon ylipainoinen. vatsaa on enempiki....istukan paikkaa en tiiä... ressaa tää tilanne. pelkään pahinta! :( viiko päästä rakenne ultra. mitää kipuja tai vuotoja ei ole ollut. en muista miten aikaisemmissa raskauksissa oon liikkeet tuntenu. onko muita saman kokeneita???
 
PILKKU
voiko olla mahollista etten tunne sikiön liikkeitä, odotan kuudetta lastemme, huomenna tulee rv 20. muka tunsin niitä joskus 17-18 viikoilla. ?!??! mut nyt en oo mitää tuntenu noin kahteen viikkoon. oon ylipainoinen. vatsaa on enempiki....istukan paikkaa en tiiä... ressaa tää tilanne. pelkään pahinta! :( viiko päästä rakenne ultra. mitää kipuja tai vuotoja ei ole ollut. en muista miten aikaisemmissa raskauksissa oon liikkeet tuntenu. onko muita saman kokeneita???
HEI, älä huoli, tuossa vaiheessa liikkeet tuntuu ja ei tunnu. Jos soitat neuvolaan ja kerrot huolesi, kuuntelevat varmasti sydän äänet, että voit rauhoittua. Stressi hormonit siirtyvät istukan kautta lapseen. Älä stressaa turhaan kaikki on varmaan hyvin :) tsemppiä
 
Viimeksi muokattu:
Kissaemo12
Kerroit, että niitä kiloja on sillä alueella muutenkin ylimääräisiä. Varsinkin silloin on ihan normaalia, että liikkeet tuntuvat vain, jos lapsi potkii juuri sopivaan kohtaan. Voi olla siis kääntynyt vaan niin päin, ettei liikkeet juuri nyt tunnu, ja saatoit aivan hyvin tuntea niitä silloin aiemmin.

Jos on oikein murehtijatyyppiä, niin kannattaa tietenkin soittaa neuvolaan ja kysyä, niin ei tarvitse itsekseen stressata siellä. Myös kotidopplerit on varsinkin käytettyinä edullisia (omani maksoi uutenakin 34e), joten sellaisen voi tietenkin hommata ja kuunnella sitten sydänääniä kotona vaikka joka ilta, niin mielenrauha säilyy. :)

//edit: Oho, tämä olikin jo näin vanha viesti. No mutta ehkä joku samaa pähkäilevä voi silti hyötyä näistä vastauksista.
 

Yhteistyössä