Sikiön korkea syke

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Soilikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Soilikki

Vieras
Hei,

Onko kellään samanlaisia kokemuksia? Meinasin hieman hermostua tänään ultrassa, kun lääkäri totesti vauvan nukkuvan ja silti syke oli 186 :( Raskausviikkoja on nyt 26 + 5. Minulla on tyypin 1 diabetes, mutta hoitotasapaino on ollut ihanteellinen ja diabetes ei ainakaan rakenteellisesti ole tähän asti näkynyt sikiön kasvussa. Mutta onhan tuo syke nyt ihan vallattoman korkea?! Voisiko johtua siitä, että kävelin aika reilun matkan lääkäriin mennessäni ja hellettäkin oli lähemmäs 30? Olen tällä hetkellä Italiassa ja pisti hieman hermostuttamaan toi syke, sillä yleensä on ollut normaali, siinä 150 kieppeillä.

Joillakin neuvolakäynneillä syke huiteli jossain 170 paikkeilla, ihan terve poika syntyi :) Toki jos jatkuvasti olisi noin korkea ja silloinkin kun on itse levännyt, niin varmasti laittaisivat tutkimuksiin? Voisitko käydä mielenrauhan takia pian uudelleen tarkistamassa?

Eiköhän ole ihan normaalia. Mua tutkittiin odotusaikana useasti istukan mahdollisten ongelmien takia. Naistenklinikalla sanoivat, että sikiön sykkeen kuuluu vaihdella jaksoissa. Ellei syke vaihtele, silloin pitää huolestua.

Yhteistyössä