Sikiön liikkeet viikolla 15+, ei tunnu mitään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kolmas kerta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kolmas kerta

Vieras
Olen vähän huolestunut, kun en tunne sikiön liikkeitä. Kahdesta aiemmasta tunsin jo viikolla 13 liikkeitä ja koko ajan sen jälkeen. Nyt ei mitään vieläkään, vaikka ollaan tosiaan jo viikolla 15+. Ei verenvuotoa tai kipuja ja vatsa kasvaa jne. normaalisti.
Mikä siinä vois olla? Onko kellään kokemusta vaikuttaako istukan sijainti noin voimakkaasti liikkeiden tuntemiseen. Olen hoikahko ja sama lähtötilanne raskaudessa, kuin edellisissäkin. Välillä olen tuntenut jotain, jotka olen liikkeiksi tulkinnut, mutta en isommasti...

Onko istukka edessä? Tiedätkö vielä? Jos on, se voi vaimentaa potkuja. Syö puoli levyä suklaata, mene hiljaisuuteen makaamaan illalla sänkyyn ihan yksin puoleksi tunniksi ja tule sitten uudestaan kertomaan tuntuiko mitään :wave: :hug: . Vauvat vilkastuu yleensä makeasta.

Istukan paikka vaikuttaa suuresti. Ekassa raskaudessa oli istukka edessä ja tunsin liikkeet vasta lähempänä 20 viikkoa. Loppuun asti olivat aika hentoja.
Nyt kun odotan toista olen tuntenut liikkeet 15 viikolta asti ja potkut on tosi jytkyjä! Nyt istukka siis takaseinässä.

No mulla oli esikoisen istukka tuossa mahan edessä, ja liikkeet tuntuivat kohtalaisesti, loppua kohden todella hyvin, mutta ekat liikkeet vasta n rv 17 ja nyt odotan toista ja istukka takana ja jo nyt kun on rv 25, niin liikkeet näkyy mahan päältä joita esikoisesta näkyi todella huonosti koko aikana.
Ja siis nyt tuntee todella hyvin.

tunsin ekasta 16+ ja nyt ei tuntunut mitään. Vielä 20 viikollakin liikkeet todella vaimeita. Viimeksi istukka takana ja nyt edessä. Rakenneultrassa tajusin miten paljon se vaikuttaa, kun näin sen jättikakun siina mun ja lapsen välissä. Kunnon potkut tuntuu vasta nyt, viikkoja kohta 24.

Okei, helpotti heti. Kiitos! Kyllä niitä varmaan joutaa odottelemaan. En ole huomannut kysyä, missä istukka on, mutta pitää seuraavalla käynnillä kysyä, ettei turhaan huolehdi.

Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Onko istukka edessä? Tiedätkö vielä? Jos on, se voi vaimentaa potkuja. Syö puoli levyä suklaata, mene hiljaisuuteen makaamaan illalla sänkyyn ihan yksin puoleksi tunniksi ja tule sitten uudestaan kertomaan tuntuiko mitään :wave: :hug: . Vauvat vilkastuu yleensä makeasta.

En saata syödä enää suklaata. Makea tekee pahaa. ARgh! Nyt kun hyvällä syyllä vois. :D

Äläpä huolehdi! Ekassa raskaudessa tunsin rv 18, tokassa rv 16 ja kolmannessa rv oli lähemmäs 17... Itsekin kyllä panikoin tossa 15 viikon kohdilla mutta turhaan :)

Yhteistyössä