Sikiön liikkeistä vähän hölmö kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Vieras
Eli oon nyt parin viikon ajan tuntenut jotain, jonka luulen olevan sikiön liikkeet.
Nyt äsken tunsin ihan kuin joku olis "räpistellyt" tms mun mahassa, ei tuntunut miltään suolijutuilta vaan joltain millasta ei ennen oo tuntunut. Vähän kuin ois ollut tosi voimakas elohiiri mutta ei kuitenkaan...

Voiko siis se olla sikiön liikkeitä vai liikkuuko sikiö niin, että se esim potkaisee vaan kerran? Vai voiko esim se liikkua noin että tuntuu kuin joku räpistelisi ihan sekunnin ajan suunnilleen?

kunhan mietin :)

Paljonko sulla on nyt viikkoja?
Kyllähän ne liikkeet rupeaa tuntumaan jossain vaiheessa, mut sekin on yksilöllistä, et millon. Ja joskus vauva voi potkasta vaan kerran, joskus se saattaa monottaa pidempääkin sarjaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Kyllähän ne liikkeet rupeaa tuntumaan jossain vaiheessa, mut sekin on yksilöllistä, et millon. Ja joskus vauva voi potkasta vaan kerran, joskus se saattaa monottaa pidempääkin sarjaa.

17+5
ja siis noista aikasemmista tuntemuksista oon melko varma et ne on ollut sikiön liikkeitä, mutta tästä äskeisestä en tiiä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

17+5
ja siis noista aikasemmista tuntemuksista oon melko varma et ne on ollut sikiön liikkeitä, mutta tästä äskeisestä en tiiä.

Onko tää eka raskaus?
Kyllä se räpistely voi olla liikkeitäkin, nehän ei vielä noilla viikoilla tunnu VÄLTTÄMÄTTÄ päivittäin, eikä kovin voimakkaasti, mut sekin on yksilöllistä.

17+5

Onko tää eka raskaus?
Kyllä se räpistely voi olla liikkeitäkin, nehän ei vielä noilla viikoilla tunnu VÄLTTÄMÄTTÄ päivittäin, eikä kovin voimakkaasti, mut sekin on yksilöllistä.

Juu on eka raskaus vasta..
ja yleensä noita liikeitä on tuntunut just sillon kun oon rauhassa, menossa nukkumaan tai istun paikallani tms... joka päivä yleensä mutta ei usein kuitenkaan...

Juu on eka raskaus vasta..
ja yleensä noita liikeitä on tuntunut just sillon kun oon rauhassa, menossa nukkumaan tai istun paikallani tms... joka päivä yleensä mutta ei usein kuitenkaan...

Myös mulla on ekat liikkeet tuntunu rauhassa ollessa. Kyllä mä uskon, et tuo räpistely on vauvan liikkumista. Liikkeethän ei aina tunnu samassa kohdassa, ja /tai samanlaisina.

mulla kanssa eilen illalla tuntui potkuja mahassa, ja viikkoja 17+6 eka raskaus :D mutta kun en oo varma!! Luulin jo aikaisemmin, mutta ei kai ollutkaan ja nyt taas arvon oliko vai ei....on tää vaikeeta!

Liikkeitä varmaankin. Kuten jo edellä mainittu, välillä voi tuntua kerran, välillä voi tulla sarjatulitusta.

Asian sivusta...voi kun tuli ikävä niitä potkuja ja sitä myllerrystä. Nyt tuo 5kk myllertää tuolla lattialla. :heart: :heart: :heart:

Ja haamupotkuja tulee sitten synnytyksen jälkeen! :attn: En tiedä tuntuuko kaikilla, mutta minulla on molempien raskauksien jälkeen tuntunut haamupotkuja. Esikoisen syntymästä oli reippaasti vuosi kulunut, kun mukamas vatsassa joku olisi myllertänyt. =)

Yhteistyössä