Sikiön syke

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Titti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Titti

Vieras
Hei! Olen raskaana viikolla 6+4 ja ensimmäinen alakautta tehty ultra tehty eilen. Sikiön koko 6mm ja syke näkyi. Asun ulkomailla ja olisin kysellyt miten Suomessa menetellään näillä viikoilla tehtävissä ultrissa, riittääkö, että syke näkyy vai mittaako lääkäri myös sykkeen? Kysyn siksi, koska eilinen lääkäri oli mittaavinaan sykkeen 90-100 minuutissa ja sanoi, että muutama n päivän sisällä sykkeen pitää nousta, muuten menee kesken. Iski kauhea paniikki. Eikö sykkeen näkyminen olekaan tarpeeksi vielä tässä vaiheessa? :'(

mä oon pahoillani mutta en ole tuollaisesta ennen kuullut, kuulostaa jotenkin oudolta että sykkeen mukaan katsottaisiin että selviääkö sikiö?? Ei tommosta sais edes sanoa raskaana olevalle naiselle mun mielestä kun kaikki on mahdollista- en siis usko tuohon juttuun!

Haluan kuitenkin sulle lähettää täältä voimia ja toivoa että kaikki menee hyvin.
Itsellä on tämä raskaus ollut kanssa todella kummallinen. Luulin että sain keskenmenon, mutta sitten se ei ollutkaan :) eli ei menetetä toivoa! Voimia sinulle / teille!!!

Alkuperäinen kirjoittaja hengessä mukana;11469167:
mä oon pahoillani mutta en ole tuollaisesta ennen kuullut, kuulostaa jotenkin oudolta että sykkeen mukaan katsottaisiin että selviääkö sikiö?? Ei tommosta sais edes sanoa raskaana olevalle naiselle mun mielestä kun kaikki on mahdollista- en siis usko tuohon juttuun!

Haluan kuitenkin sulle lähettää täältä voimia ja toivoa että kaikki menee hyvin.
Itsellä on tämä raskaus ollut kanssa todella kummallinen. Luulin että sain keskenmenon, mutta sitten se ei ollutkaan :) eli ei menetetä toivoa! Voimia sinulle / teille!!!

Kiitos positiivisesta viestistä! Niin, mäkin olin ollut siinä ymmärryksessä, että näillä viikoilla riittäisi, että syke ylipäätään nähdään.. Saati, että sitä jo mitattaisiin. Jäi tosi paha mieli ton jälkeen, kun kuitenkin mitat ok viikkoihin nähden ja muutenkaan ei mitään ongelmia.

Olen nyt itse kolmatta kertaa raskaana ja aina on katsottu vain tuolla ekalla käynnillä se, onko sykettä ylipäätään. Ei ole koskaan noin varhain edes yritetty mitata syketasoa.
Näin täällä.

Tänään, 7+0 kävin tarkistus ultrassa ja syke näkyi hyvin, oli lääkärin mukaan 130/140 ja pituutta huikeat 9mm. Ihana uutinen, mutta ei lääkäri kyllä noin saisi pelotella :(

Yhteistyössä