Silikonirinnat ja meikit aiotaan kieltää naista alistavina.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja johan on ehdotus:O
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

johan on ehdotus:O

Vieras
Norjalaisjärjestö vaatii silikonirintojen kieltoa burkan tavoin
Tiistai 16.11.2010 klo 11.02

Norjalainen rasisminvastainen järjestö katsoo, että jos burkan käyttö kielletään Norjassa, myös silikonirinnat on kiellettävä.

- Yksinkertaisen logiikan mukaan silloin pitäisi kieltää koko joukko naisia alistavia käytäntöjä, sanoo Antirasistisk Senterin johtaja Kari Helene Partapuoli VG Nett -verkkolehdelle.

Partapuoli vastustaa työväenpuolueen ehdotusta kieltää lailla koko kasvot peittävä niqab-huntu ja koko vartalon peittävä burka-kaapu julkisilla paikoilla.

Siinä tapauksessa pitäisi kieltää myös silikonirinnat, missikisat, strippiklubit, meikit ja laihdutuskuurit, hän luettelee.

- Vaikka vastustaisimmekin sitä että naisia painostetaan ottamaan silikoni-implantit, emme voi kieltää silikonia. Sama koskee myös burkaa ja niqabia, Partapuoli toteaa.

STT

Kaikki, joiden tiedän ottaneen silikonit, ovat ottaneet ne ihan omasta tahdostaan, ja suurimmalla osalla jopa mies on ollut sitä vastaan, mutta nainen on ottanut silti. En ymmärrä, miten sitä voi verrata burkaan, jota miehet pakottavat naisia pitämään.

[QUOTE="vieras";22465392]Kaikki, joiden tiedän ottaneen silikonit, ovat ottaneet ne ihan omasta tahdostaan, ja suurimmalla osalla jopa mies on ollut sitä vastaan, mutta nainen on ottanut silti. En ymmärrä, miten sitä voi verrata burkaan, jota miehet pakottavat naisia pitämään.[/QUOTE]

Mun mielestä naiset ottavat silikonit pelkästään miesten takia ja siten miesten pakottamina.

[QUOTE="vieras";22465392] En ymmärrä, miten sitä voi verrata burkaan, jota miehet pakottavat naisia pitämään.[/QUOTE]

Monet uskonnollliset naiset pitää sitä myös omasta halustaan.

Mun mielestä naiset ottavat silikonit pelkästään miesten takia ja siten miesten pakottamina.

Mun mies ei oikeasti haluis että otan silikonit, mutta silti säästän parhaillaankin niihin. Haluan että mulla olis ensimmäistä kertaa kauniit rinnat elämässäni. Mulla alkoi murrosikä niin myöhään, että mun tissit oli juuri vasta ilmestyneet kun jo tulin raskaaksi. Imettäessä kuppikoko kasvoi 70B:stä 70F:ään ja sen jälkeen kutistuivat takaisin. Ja sama homma toisen lapsen kohdalla. Voit siis kuvitella miltä mun rinnat nyt näyttää. Olen nyt 26v ja haluisin ekaa kertaa elämässäni olla välillä ilman rintsikoita muuallakin kuin suihkussa, ja sen takia haluun ihan itse ne silikonit.

Yhteistyössä