Hae Anna.fi-sivustolta

Silkkaa fantasiaa vai jotain syvempää?

Viestiketju osiossa 'Unien tulkinta' , käynnistäjänä Kääpiö, 15.01.2018.

1. Kääpiö Vierailija

Näin unta ystävästäni, jonka kanssa en ole pitkään aikaan ollut yhteyksissä. Olemme tavanneet viimeksi puolitoista vuotta sitten ja laitelleet sen jälkeen viestiä kerran muutamassa kuukaudessa.

En muista koko unta, vain pätkiä. Olin itse eräänlainen kääpiö ja heiluin kirveen kanssa mätkien mörköjä. Pelastin velhon (tämän ystäväni) joutumasta maan syömäksi, mutta hän ei auttanut minua taistelemaan, vaikka vihollismonstereilla oli "helat" (=health, terveys, health points) jo matalat.

Tämä nyt siitä mitä muistan. Osaako joku tulkita?

PS. En tiedä vaikuttaako tulkintaan, mutta olen ollut tämän ystäväni kanssa fyysisesti hyvinkin läheisessä suhteessa ennen hänen nykyistä parisuhdettaan.

2. Tuota noin Vierailija

Mitä mieltä olet ystäväsi nykyisestä parisuhteesta? Miten se vaikuttaa sinuun?

3. Kääpiö Vierailija

En koe sen vaikuttavan minuun mitenkään erityisemmin. Asuimme eri puolilla Suomea, emme ikinä olleet parisuhteessa, emmekä nytkään ole kovin paljoa yhteyksissä. Yhteisiä mielenkiinnon kohteita on ollut aina, siksi ystävystyimmekin alunperin. Nyt opiskelen ulkomailla.

4. Tuota noin Vierailija

Vastausta voi etsiä niinkin, että vertaat silloista elämänvaihettasi nykyiseen ja etsit niistä yhtäläisyyksiä. Kääpiö voi merkitä alakynnessä olemista, mitä ylivoimaa vastaan silloin terhakkaasti kamppailit? Myös ystäväsi puolesta, joka ei tullut avuksesi, vaikka tilanne oli jo eduksenne. En ymmärrä mitä tarkoitit, että ystäväsi oli velho, tai oliko erehdys tekstissä? Ystäväsi saattoi silloin olla vaarassa masentua, "olla maassa", eikä taistellut sitä vastaan. Taistelitko silloin hänen puolestaan? Onko sinulla nyt sama tilanne? Menee nyt arvailuksi, mutta katso jos jotain löytyy.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri