silläkin uhalla et mut leimataan läheisriippuvaiseksi takertujaksi aion sanoa, että MULLA ON IKÄVÄ MUN MIESTÄ!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itsensä löytänyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

itsensä löytänyt

Vieras
on ollut 2 yötä sairaalassa ja pääsee kotiin sunnuntaina.
ja mun tunteet on todella ristiriitaiset.
ollaan oltu monta vuotta yhdessä ja asuttu monta vuotta yhdessä ja sinä aikana on ehtinyt parisuhde ja elämä rutinisoitumaan, nyt sen huomaa miten paljon.
miehen sairaalaan joutuminen oli mulle kauhun paikka; mitä mä nyt teen?! miten mä saan arjen toimimaan?!
ensimmäinen ilta ja yö oli vaikeat, itketti, tuntui turvattomalta olla omakotitalossa lapsen ja koirien kanssa, ilman miestä. seuraava aamukin tökki, mies soitti heti aamusta ja multa tuli itku puhelun loputtua, oli niin ikäväntunne.
nyt kun on kaksi yötä mennyt, niin ikävä on muuttunut "terveeksi ikäväksi" ei ole sellainen sairaalloinen ikävä ja paniikki että mitämitämitä....
huomaan itsestäni, että onkin aika hienoa elää "yksin".
koti on juuri siinä kunnossa mihin sen jätän, koirat saa ruuan just sillon kun mä annan ja saavat just sitä mitä mä annan, ei tarvii soitella miehelle et onko ne paskonu ja mitä oot niille antanu (niillä siis on kyllä tietty ruoka, mutta lisukkeita annetaan välillä, toinen vaan on tosi herkkämahanen..) ,oon huomannu et yksinolo onkin ihan kivaa :) voin katsella telkkarista mitä haluan, tehdä sitä ruokaa mitä haluan, pyykkiä ei tarvitse pestä niin paljoa, puhun maratonpuheluita ystävien kanssa, ei tarvitse keltään kysyä et sopiiko et nyt meen tms vaikka "joudunkin" ottamaan lapsen mukaan, eitunnu niin "vaikeelta" kun ei oo vaihtoehtoja.
luulen, että tälläkin sairaalareissulla oli tarkoituksensa; löysin taas itseni ja tajusin et mä oon yksilö enkä "me".
päässä on kulkenut ristiinrastiin kaikenlaisia ajatuksia ja nyt päällimmäisenä on se terve ikävä omaa miestä kohtaan. miten haluan sen kotiin siksi että rakastan sitä enkä siksi etten osais olla ilman miestäni. olen jo suunnitellut mitä ruokaa laitan kun kotiutuu jne.
kaksi päivää kulunut ja olen ns.löytänyt itseni tästä parisuhteesta, olo on tosi hyvä :)

anteeksi kun kirjotin näin pötköön, ei jaksa jaotella enää jälkikäteen, kun sitä tekstiä vaan tuli :D

:hug: Ihan tervettähän ikävöinti on. Mutta oisko tohon sekoittunut samalla huolta, kun mies on sairaalassa? Ja toisaalta sain, anteeksi vain, hieman kylmän vaikutelman. Ikään kuin olisit huolissasi vain omasta jaksamisestasi kotona. Mies on kuitenkin sairaalassa, eikö se ole jossain määrin vakavaa ja aihe olla pikemmin huolissaan hänestä?

[QUOTE="vieras";22090737]:hug: Ihan tervettähän ikävöinti on. Mutta oisko tohon sekoittunut samalla huolta, kun mies on sairaalassa? Ja toisaalta sain, anteeksi vain, hieman kylmän vaikutelman. Ikään kuin olisit huolissasi vain omasta jaksamisestasi kotona. Mies on kuitenkin sairaalassa, eikö se ole jossain määrin vakavaa ja aihe olla pikemmin huolissaan hänestä?[/QUOTE]

huolta on toki myös.
en tarkoittanut antaa kylmää vaikutelmaa, purin vaan tuntojani siitä miten löysin itseni..
eihän miehellä ole hätäpäivää sairaalassa, hyvässä hoidossa eikä ole hengenvaaraa. eihän kukaan vapaaehtoisesti sairaalassa makaa tai siitä varmaan nauti, mutta siitä oli aloituksessani lähinnä kyse miten aluksi pelästyin sitä että "jäinkin yksin" ja miten sitten löysin itseni :)

[QUOTE="sss";22090740]Täh..mulla on päivittäin ikävä, kun mies on töissä enkä koe olevani läheisriippuvainen, vaan ihan normaali rakastava avovaimo :) Ensi vuonna vaimo ;)[/QUOTE]

olen vaan täällä paljon taustalla pyörinyt ja huomannut että todella moni leimataan läheisriippuvaiseksi roikkujaksi jos erehtyy sanomaan että ikävöi miestään esim.työreissulla.. juuri tällä viikolla oli joku sellainen ketju..

onnea sulle tuleva vimo!! :)