silmätulehdus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TITTA77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

TITTA77

Vieras
Vauvan silmä rähmii (5kk) ja on ollut aiemmin kerran pieni tulehdus silmässä (3kk) ja saatu siihen lääkärin kautta silmätippoja.. (oftan akvakol) ja nyt mietin, pitäisikö mennä again lääkäriin- vai saako apteekista vastaavia tai samoja tippoja ilman reseptiä??

koitathan ensin keitetyllä vedellä puhdistaa jos sillä saisit silmän kuntoon. ilman lääkäriä en kyllä laittaisi tippoja. meilläkin silmät rähmii usein mutta syynä on ahtaat kyynelkanavat.

Apteekista saatavaa puhdistusainetta. Sitä käytetään esim. silmätulehduksen hoitoon, meillä lääkäri määräsi sitä puhdistusaineeksi tulehtuneeseen pippeliin.

Niin varasin juuri ajan..yksityiselle puolelle kuten aiemminkin...ehkä voisin vielä odottaa päivän pari jos tuo vedellä pyyhkiminen auttaisi...?? on niin kallista käydä lääkärissä, vaikka toki pienen takia ei voi sitä rahaa aina ajatella. RÄhmintä alkoi tänä aamuna, eilen ehkä vähän oli vetinen...ja tosiaan kerran aiemmin oikeastaan ollut kunnolla, tuossa välissä oli myös kerran, mutta oli vielä tippoja jäljellä että ei päässyt edes vauhtiin kun sain niillä sen tyrehdytettyä...

Jos odottaisin kuitenkin vielä???

Mä vannon silmätulehdusten suhteen booriveden nimeen. Vaikka se nyt on "vain" steriiliä vettä ja pullo maksoi 10 euroa niin silti mä luotan siihen ja sen tehoon kun se oikeasti auttaa. Mulla oli nuorempana jatkuvasti silmätulehduksia ja haudoin silmiä boorivedellä ja nyt ton tytön silmä parani hetkessä kun sitä jo ehdin melkein viikon puhdistaa tavallisella vedellä ja silmä vaan rähmi niin että melkein oli muurautunut umpeen.

Onko muilla (esim hoitoalan henkilöillä) kommentteja rintamaidon käyttämisestä silmätulehdukseen? Itsellä tulisi eka mieleen että maito silmässä voisi lähinnä aiheuttaa tulehdusta..?

Alkuperäinen kirjoittaja ritawindy:
Onko muilla (esim hoitoalan henkilöillä) kommentteja rintamaidon käyttämisestä silmätulehdukseen? Itsellä tulisi eka mieleen että maito silmässä voisi lähinnä aiheuttaa tulehdusta..?

En ole hoitoalan ihmisiä, mutta käsittääkseni rintamaito on steriiliä.

Jos sulla on vielä sitä oftan akvakolia ja olet säilyttänyt sen jääkaapissa ja tippanokka on pysynyt steriilinä, niin käytä sitä. Olen lääkäriltä asian varmistanut että tippoja voi vielä kuukaudenkin jälkeen käyttää (siis vaikka purkissa lukee säilyvyydestä 1 kk).

voinkohan mä omin nokkineni laittaa vauvalle 10kk noita tippoja kun eilen isoveli sai lääkäriltä niitä ja nyt vauvankin silmät siis punoittaa. Ei viitsisi saman asian takia mennä moneksi tunniksi istumaan terveyskeskukseen. Vai soittaisinko esim neuvolaan ja kysyisin? Isoveljeltä jää aina tippoja yli käytöstä, ovat annos pipetissä niin olisi sopivasti annos pikkuisellekin.

Mä vannon silmätulehdusten suhteen booriveden nimeen. Vaikka se nyt on "vain" steriiliä vettä ja pullo maksoi 10 euroa niin silti mä luotan siihen ja sen tehoon kun se oikeasti auttaa. Mulla oli nuorempana jatkuvasti silmätulehduksia ja haudoin silmiä boorivedellä ja nyt ton tytön silmä parani hetkessä kun sitä jo ehdin melkein viikon puhdistaa tavallisella vedellä ja silmä vaan rähmi niin että melkein oli muurautunut umpeen.

Boorivesihän sisältää elohopeaa. En käyttäisi.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä