V
"vieras"
Vieras
Minulla on ollut ala-asteelta lähtien lasit ja koko ajan on näkö huonontunut. Toisessa on jo yli 5 ja tämän lisäksi on taittovikaa. Ongelman tekee se, että toisessa silmässä näkö on vähän tai oikeastaan paljon parempi ja silmälääkäri sanoi, että kun näköeroksi tulee yli 3niin yhteisnäkö ei enää pelaa kunnolla. Minulla on siis huono kaukonäkö ja näkisin lukea lähelle, jos ei olisi taittovikaa. Nyt tuon näön ero on varmaan jo reilusti yli 3, koska tekstin lukeminen koneelta on hankalaa. Tai en pysty enää lukemaan tekstejä.
Koulutuksena minulla on kaupallisen alan koulutus ja toimistosihteerin töitä olen tehnyt. Nyt olen kotona lapsia hoitomassa. Silmäleikkauksesta ei ole apua kuin pariksi vuodeksi ja osin(silmälääkäri sanoi näin).
Siis olenko kohta työkyvytön vai etsinkö toisen ammatin? Alan olla 40v ja nyt on alkanut pelottamaan tämä tuleva näön huonontuminen. Mikä lie se raja kun on liian sokea mihinkään? Ajattelen tätä senkin vuoksi, jos joudun vaihtamaan alaa niin ei huvittaisi kouluttautua turhaan, jos kohta olen liian sokea yhtään mihinkään työhön.
Koulutuksena minulla on kaupallisen alan koulutus ja toimistosihteerin töitä olen tehnyt. Nyt olen kotona lapsia hoitomassa. Silmäleikkauksesta ei ole apua kuin pariksi vuodeksi ja osin(silmälääkäri sanoi näin).
Siis olenko kohta työkyvytön vai etsinkö toisen ammatin? Alan olla 40v ja nyt on alkanut pelottamaan tämä tuleva näön huonontuminen. Mikä lie se raja kun on liian sokea mihinkään? Ajattelen tätä senkin vuoksi, jos joudun vaihtamaan alaa niin ei huvittaisi kouluttautua turhaan, jos kohta olen liian sokea yhtään mihinkään työhön.