Sinä jolla lapsi yksityisessä päiväkodissa, paljon jää omavastuuksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja syyskuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

syyskuu

Vieras
Meillä tulee jäämään 305e mutta en muuten valita yhtään! Saa sentään juuri sen pedagogisen suuntauksen lapselleen minkä haluaa + luomuruoan :)

Mites muilla? Ja oletteko olleet tyytyväisiä hoitoon ja mihin erityisesti (yksityisellä puolella)?

Kiitos.

243, mutta lapsi aloittaa siellä vasta syksyllä. En siis tiedä pitääkö "mainospuheet" paikkansa, mutta liikuntapainotteinen pitäisi päiväkodin olla, just kuten haluttiinkin :)

Alkuperäinen kirjoittaja Uska:
puolipäiväsenä 95e

mutta tuossa päiväkodissa se ei onnistu ja ymmärrän senkin. Olen niin onneni kukkuloilla, 2vuoden jonotus kannatti ja toki odotukset on kovat, mutta uskon, että tuo on meidän "vesallemme" oikea paikka. Liikunta/luontopainoitteinen pk kyseessä..

Onko nämä n. 300 e/kk maksuosuudet kokopäivähoidolle (se 7 tuntia päivässä tai yli)? Meillä mukelot ovat näillä näkymin menossa hoitoon reilun vuoden päästä syksyllä ja tekisivät ainakin alkuun sitä yli 5 mutta alle 7 tunnin päivää. Yksityistä päiväkotia olen miettinyt kun meidän alueellamme päivähoitotilanne on aivan katastrofaalinen, paikkoja julkisella puolella ei vain ole. Yksityisestä en tiedä tarkasti mutta oletan, että voisi olla paremmin tilaa, kun ei esim. kukaan (puisto)tuttukaan edes harkitse yksityistä.

Onko kellään alle 3-vuotiasta yksityisessä? Nehän harvoin ottavat alle 3-vuotiaita kun nämä vievät 2 lapsen paikan. Meillä nuorempi on alle 3-vuotias ensi vuoden syksyllä, enkä haluaisi eri paikkoihin näitä laittaa. Ja rahaa olla kotona kauemmin ei ole :(, säästöt menevät ihan tähän vuoteenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Wonder:
Miksi jo pk ikäiset lapset täytyy laittaa johonkin "painotteiseen" hoitoon?

Painotteisuuksista tiedä, mutta Montessori perustuu siihen, että lapselle annetaan sitä mitä hän haluaa/tarvitsee herkkyyskausien mukaan, ja kolmivuotiaasta on hyvä aloittaa. Kouluikäisenä on vähän myöhäistä aloitella.

KK-panostuksemme eur 270.

Ei kai niitä täydy laittaa mihinkään hoitoon, jollei halua. Itse nyt vaan pidän tuota liikuntaa aika tärkeänä osana ihmisen elämää, ja kun menen itse takaisin töihin, tarvitsen jonkun toisen aikuisen varmistamaan että lapsi sitä liikuntaa edelleen saa. Siis muutenkin kuin vkloppuisin tai lomilla. Lapseni siis menee liikuntapainotteiseen päiväkotiin.

Miksi ei? Jos lapsi hyötyy eri tavalla kasvattamista ja opettamista lähestyvästä päiväkodista, sehän on vain plussaa? Tavallisissakin kunnan päiväkodeissa on jokin painotus, jokin pedagoginen suuntaus.

Yhteistyössä