Sinnittelisitkö töissä kipeällä jalalla, koska pomo on k***pää??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsyttää

Vieras
Minulla on ollut 3vk jalka ja polvi todella kipeät, lääkärissä kävin ja ehdotti rasitusvammaa, hoidoksi tulehduskipulääkkeitä ja tukiside jalkaan, kieltäydyin sairaslomasta. Tähän asti olen töissä sinnitellyt siis vaikka on sattunut (5.5 tuntia päivässä seisomista/kävelyä). Nyt kuitenkin on yhä kipeämpi ja tänään tuli tilanne että en kerta kaikkiaan pystynyt enää laskemaan painoa jalalle kun vihlaisi ihan hirveästi, hammasta purren ja toisen jalan varassa koitin hoitaa työni loppuun.
Varasin huomiseksi lääkärille uudestaan ajan, koska ei tästä mitään tule, joudun tekemään työni huonosti kun en voi kävellä kunnolla. Ja aamulla pitäisi soittaa pomolle... (menen tekemään aamulla vielä muutaman tunnin töitä ettei tarvita sijaista ja sitten lääkäriin)
Tiedän vaan miten pomo suhtautuu, jos saan sairaslomaa (ja tällaisesta varmaan voi helposti napsahtaa viikkokin), saan varmasti osakseni vähintään piilovittuilua ja syytöksiä että mistä hän nyt minulle sijaisen saa joka päivälle.
Miten ensinnäkin selitän pomolle että jalka on nyt niin kipeä että en voi sillä kävellä? Kun olen viimeiset kolme viikkoakin hammasta purren selvinnyt. Kuvittelee varmasti, että ihan tahallani pyydän sairaslomaa, ja jos kyse tosiaan on "vaan" rasitusvammasta niin ajattelee että haluan vaan löhöillä palkallisella sairaslomalla turhan päiten.
V*** kun v****ttaa tuo pomo, tiedän että tällaisen ei pitäisi olla minun vaan pomoni ongelma, mutta kun pomo kaataa tämän minun niskaani ja minä ne vittuilut joudun kuuntelemaan!

En sinnittelisi. Ei olisi todellakaan minun ongelmani jos joutuisin sairaslomalle. Ja hänhän se pomo on, kyllä hänellä pitäisi olla varasuunnitelma jos alainen sairastuu.
Jos ei muu auta, ota liittoon yhteyttä. Kyllä he takovat pomosi päähän järkeä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En sinnittelisi. Ei olisi todellakaan minun ongelmani jos joutuisin sairaslomalle. Ja hänhän se pomo on, kyllä hänellä pitäisi olla varasuunnitelma jos alainen sairastuu.

Mitä helvettiä tähän taas liitot ja muut kuuluu. LÄÄKÄRI määrää sairaslomaa. V*ttu alan takomaan niille liiton ammille järkeä.

Vielävähemmän sinnittelisin jos pomo on perseestä! Ei sun sille mitään tarvi selitellä, sanot vaan että polven tilanne on pahentunut kokoajan. Sun ei tarvi miettiä sijaisia tai muita asioita, se on pomon tehtävä. Hoida nyt itsesi ettei jalka mene enää huonompaan kuntoon!

Pyydän huomioimaan, että tähän mennessä ap:n pomo ei ole vielä sanonut asiaan sanaakaan, vaan koko tarina on ap:n oletusta. Miksi se pomo on perseestä tai miksi tässä yleensäkään on mitään muuta ongelmaa kuin ap:n huono itsetunto. Ihmiset jo tappelevat ja vinkuvat, vaikka ainoa fakta on, että jalka on kipeä ja ap ei ole aikaisemmin pyytänyt/ottanut sairaslomaa. Tosiaan lääkärihän sen sairasloman tarvittaessa määrää.

Mitä helvettiä tähän taas liitot ja muut kuuluu. LÄÄKÄRI määrää sairaslomaa. V*ttu alan takomaan niille liiton ammille järkeä.

Lääkäri määrää kyllä, mutta kokemuksesta tiedän ettei kaikki pomot ymmärrä sitäkään... Vasta kun otin liittoon yhteyttä ja pyysin apua kun pomo painosti minua sairaslomallakin töihin vaikka hyvin tiesi etten ollut työkuntoinen, pomo ymmärsi lopettaa.
Siksi neuvoin noin.

Pyydän huomioimaan, että tähän mennessä ap:n pomo ei ole vielä sanonut asiaan sanaakaan, vaan koko tarina on ap:n oletusta. Miksi se pomo on perseestä tai miksi tässä yleensäkään on mitään muuta ongelmaa kuin ap:n huono itsetunto. Ihmiset jo tappelevat ja vinkuvat, vaikka ainoa fakta on, että jalka on kipeä ja ap ei ole aikaisemmin pyytänyt/ottanut sairaslomaa. Tosiaan lääkärihän sen sairasloman tarvittaessa määrää.

Kuule voi sitä pomonsa tuntea ja joskus on niin että vain hyvällä itsetunnolla varustettu pärjää eräiden ihmisten kanssa. On nimittäin omakohtaista kokemusta , tyttärelläni oli mailman v mäisin pomo, vaan pakko oli töitäkin tehdä, ja oli sitte kaikille työntekijöilleen samanlainen. Toiset kesti pitempään useimmat pariviikko vaan. Ihme että sen putiikkiin enää kukaan viittii mennä, no nuoria tyttöjä käy aina kokeilemassa. ettet vaan olis sinäkin ap siellä töissä, kuullosti niin tutulta.

Toki on koodit, eikös ne ole semmoiset ettei työnantaja tiedä miksi on sairauslomaa.

Ethän toki ole työkykyinen kun et todellakaan saa töitäsi tehtyä.
Sinä et ole korvaamaton, vaikka pomosi kuinka semmoisen kuvan saattaa antaa.

Korvaamattomuuteen on oiva testi. Ota kuppi kahvia/teetä/tai muuta mieleistäsi juotavaa. Jos saat lusikan pysymään siinä keskellä kuppia pystyssä olet korvaamaton et muuten.
Eikä ole sinun tehtäväsi hommata sijaista.

Lekuriin ja sairauslomaa sen verran kun tarvitaan, oli sitten rasitusvamma tai ei mutta levättävä on. Vai haluatko rasittaa polvesi siihen kuntoon että se pitää leikata = sairaan paljon pidempi sairausloma.

Yhteistyössä