sipulille allerginen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mammeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mammeli

Jäsen
25.05.2004
274
0
16
kysyn siis,

voiko olla sipulille lapsi allerginen?

olen miettinyt että mistä ruoka-aineesta noi pojan jalat tulee punasiksi ja kutiaviksi ja pähkäillyt et vois olla sipuli tai sit jotain muuta

Mennään kyllä lääkärille, oisko jo 5 vuotiaana pistotestit luotettavia vai oisko jo jotain muuta vaihtoehtoa kun joku välillä aiheuttaa punasia läikkiä jalkoihin ja kutisevat
Tehtiin ne pistotesti alle 2 vuotiaana, mutta ei sillon löytynyt mitään

Meillä 2v. allerginen mm. sipulille, kasvoihin tulee ihottuma. Allerginen voi olla mille tahansa ja pienillä lapsilla prickit (varmaankin tarkoittamasi pistotestit) eivät ole luotettavia, kuten eivät verikokeetkaan. Eliminaatio-altistus on ainoa varma (jätetään pois ruokavaliosta kunnes oireet häviävät, otetaan takaisin ja katsotaan, palaavatko oireet).

en ole itse omassa ruuanlaitossa käyttänyt sipulia enkä sipulijauhetta kun juniori on syksyllä opetellut sy´ömään samaa ruokaa kun muutkin ja se on vaan jäänyt vaikka ei enää tarttis olla käyttämättä.
Anoppilassa sit käytettään ja siellä ne kauheet ihottumat ilmaantun kummallaki kerralla ja väliä oli 2 viikkoa.
nyt ite ostin kokeiluna sipulipussin ja olen laittanut lähes kaikkin ruokiin ja jalat on aika kamalan näköset. eli oman kokeilun perusteella vois ollakin. pitää jättää sipuli sit pois vähäksi aikaa ja testata uudestaan kun jalat parantuneet

Yhteistyössä