Hae Anna.fi-sivustolta

Sirdalud?

Viestiketju osiossa 'Vaihtoehtoiset hoitomuodot' , käynnistäjänä Kysyjä, 02.03.2006.

1. Kysyjä Vierailija

Onko kokemusta Sirdalud-nimisestä Lääkkeestä?
    Minulle on määrätty lihas-relaxantiksi, onkohan tehokasta?

2. maukka Vierailija

On tehokas, älä ota ennenkuin illalla ennen nukkumaanmenoa. Saattaa vetää ihan makarooniksi lihakset, kokemusta on.

3. Relax Vierailija

Kokemusta on useamman vuoden ajalta. Mulle määrättiin sitä kun tuntui että olen koko ajan jumissa, en saanut kunnolla nukuttua, koko kroppaa kiristi. Otan sitä tarvittaessa iltaisin nukkumaan mennessä, ehkä pari kertaa viikossa. Koskaan en oo kokeillu ottaa sitä päivällä joten en tiedä miten veteläksi se vetää...mut hyvin saan ainakin nukuttua!

4. Ruusunen Vierailija

Älä vaan ota päiväsaikaan, vaan illalla vasta. Vetää ihan makaroniksi ja ""nakit silmille"" :D

5. Taru Vierailija

Kärsin selkävaivoista käytän kipuvaiheessta kyseistä lääkettä särkylääkkeen kanssa, otan sen vain yötä vastaan.
    Iskias kipu vaivaa parhaillaan, vaikka otan lääkkeen vain yöksi olen päivällä todella vetämätön ja väsynyt, ehkä johtuu lääkkeestä tai sitten kivusta en tiedä. Mutta auttaa lihasten rentoutumiseen.

6. AP Vierailija

Kuinka vahvoja Sirdaludeja teillä on?
    Minulla on 2mg, mutta ei oikein auta lihasjäykkyyteen;
    siis polvileikkauksen jälkeen pitää ottaa...

7. heh Vierailija

olin ehka 17 v ja selkaani oli sarkenyt jo noin viikon verran. en tieda miksi, eika moista sarkya ole toiste ollut.

silloin siis vuosia sitten olin aamulla lahdossa kouluun. olin yksin kotona. selkakipu oli 'kestamaton"". loysin laakekaapistamme sirdaludia aidilleni maarattyna ja siina luki, etta selkasarkyyn 1-2 tabl.

mina otin tabun ja lahdin kouluun. luokkakaverini ihmetteli aamupaivan tunneilla, eta oonko ""kannissa"" vai miten oon niin ""nakit silmilla"". iltapaivalla oli vanhojentanssiharjoitukset, vaan minapa en pysynyt siihen asti hereilla. lahdin noin klo 12 kotiini nukkumaan.

iltapaivalla vanhojentanssiparini soitti ihan ""raivona"", etta oli tosi noloa, kun ei ollut paria ja etta tiesinko, etta harjoitukset oli aivan pakolliset. yritin selittaa, etta otin selkasarkyyn sirdaludia ja nukahdin, mutta parini ei sita uskonut. nimittain parini yritti 'vakisin' alkaa seurustelemaan kanssani ja kun en halunnut, han vaitti, etta keksin sirdalud-tarinan.

no, selkasarky ei toistunut, tanssitkin meni hyvin ja parini on nykyaan onnellisesti naimisissa (vaan ei minun kanssa;)

eli tallaiset muistelot sirdaludista --- siihen en enaa koske, varsinkaan aamulla....onneksi ei ollut kyseessa esim haapaivani!!! ja oli toki 17 v tyhmyyttakin mukana! etta otaa toiselle maarattya laaketta.

8. mummeli Vierailija

Hei !!

Söin juuri kuurin, viimeisen otin maanantaina. Söin 1-2 tabua /ilta. Ei vaikuttanut mihinkään. en huomannut mitään, en lihaksissa enkä väsymystä, ehkä nukuin huonommin.

9. K Vierailija

On kokemusta, nimenomaan tuosta miedosta 2mg lääkkeestä. Huh huh, millaistahan se vahvempi sitten on...? En todellakaan ota Sirdaludia ellen tiedä pääseväni pitkälleni sen jälkeen. Eli illalla vaan tai sitten päivällä jos ei ole mitään menoa. Vetää lihakset totaalisen rennoiksi, tulee semmonen ""leijuva"" olo eikä tosiaan pysty tekemään mitään. Ja nukahtaa ihan taatusti.

Olen joskus saanut Dolan-lääkettä samaan vaivaan, ja Dolanin väsyttävä ja fleguksi tekevä vaikutus ei ole läheskään samaa tasoa kuin Sirdaludin.

Sanoisin että oikein käytettynä tehokas lääke, mutta en todellakaan kehota ottamaan sitä ellei ole tilaisuutta totaaliseen lepoon lääkkeen ottamisen jälkeen. Ja mitään alkoholia ei missään nimessä samana päivänä!!

10. Rory Vierailija

Käytän joskus sirdaludia (2mg) lihasjumituksia rentouttamaan. Mulla se ei niin ihmeemmin nukuta, mutta jos ihan nukkumaan mennessä ottaa, saa paremmin nukahdettua. Ihan hyvä lääke.

11. teho Vierailija

Mulla on niitä 4mg niskajumitukseen ja ekan kerran kun otin, olin suunnilleen taju kankaalla. Otin tabletin illalla ja telkkariohjelmat jäi näkemättä silloin kun nukahdin ihan väkisin. Vaikutus yllätti kyllä totaalisesti mutta osasinpa seuraavalla kerralla varautua...

12. Olisi Vierailija

Olisi pitänyt olla ""vain"" 2 mg...!

13. W Vierailija

Sellaisia ovat Diapam johdannaiset,kyllä ne rentouttaa.

14. Ei Vierailija

Ei voi verrata Diapamia ja Sirdaludia, ovat aivan eri lääkkeitä,
    eri vaivoihin. :)
    Sirdalud= lihasrelaxantti, Diapam= mielenterveysongelmiin.

15. iina Vierailija

Diapamin vaikuttava aine on Diatsepaami ja Sirdaludin Titsanidiini. Eri ainetta, vaikka toki Sirdaludkin myös rauhoittaa kuten Diapaminkin.

16. marina Vierailija

olen useamman vuoden käyttänyt sirladudia, minulle sitä on määrätty niskan jumitukseen, lihakset jumissa ja kipeänä.
    Iltaisin kannattaa ottaa, itselleni riittää puolikas pilleri.

17. Marinalle Vierailija

Eihän niitä voi puolittaa, nehän ovat jo niiin pieniä; ainakin
    minun 2mg. Onko sinulla kapselit?

18. Minni Vierailija

Ota ehdottomasti yötä vasten,paitsi jos olet päivällä kotona,etkä lähde mihinkään.Rentouttavat ja väsyttävät......voi toisille olla apuakin.

19. kysyjälle Vierailija

nelosen voi puolittaa ja jopa puolikkaan vo viellä jakaa kahtia, mutta kuutonen on taas kuorilona vaikea jaettavaksi.

20. kokenut Vierailija

Pilleri vai liikunta? Liikunta sanon minä!

21. naxu Vierailija

Aina ei pelkkä liikunta riitä.

22. Ruusunen Vierailija

Joskus on hoidettava ensin lääkkeillä ennen kuin ylipäänsä liikunta on mahdollista, tai siitä on edes apua. Ei voida niputtaa joko liikunta tai lääkkeet! Riippuu ihan vaivasta ja tilanteesta.

23. N1975 Vierailija

Mulle on myös sirdoja määrätty mut mulla ei mitään vaikutusta,mut mulla on kyl muutenkin korkee sietokyky eikä oikeen mitkään lääkkeet tehoo niinku 'normaaleihin' ihmisiin =)

24. N1975 Vierailija

Mulle on myös sirdoja määrätty mut mulla ei mitään vaikutusta,mut mulla on kyl muutenkin korkee sietokyky eikä oikeen mitkään lääkkeet tehoo niinku 'normaaleihin' ihmisiin =)

25. N1975 Vierailija

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri