Hae Anna.fi-sivustolta

Sirdalud?

Viestiketju osiossa 'Vaihtoehtoiset hoitomuodot' , käynnistäjänä Kysyjä, 02.03.2006.

1. kummastelija Vierailija

DIAPAM:
    Vaikuttava aine Diatsepaami, joka kuuluu ns. bentsodiatsepiineihin.
    Kayttötarkoitus
    Lääkettä käytetään ahdistuneisuuden, kiihtyneisyyden ja jännittyneisyyden hoitoon, erityisesti kun ne ovat tilapäisiä ja liittyvät tiettyihin tilanteisiin. Oireet voivat ilmetä mielialan muutoksina tai sydämen tykytyksenä, hikoiluna, rauhattomuutena, vapinana tai muina vastaavina oireina. Lääke auttaa myös unettomuuteen ja laukaisee lihasten jännitystä ja kouristeluja. Sairaaloissa lääkettä käytetään mm. leikkausten esilääkityksessä.
    Vaikutustapa
    Lääke kohdistaa vaikutuksensa keskushermostoon rauhoittaen sen kiihtynyttä toimintaa. Hermosto säätelee myös monien sisäelinten sekä lihasten toimintaa, jolloin rauhoittava vaikutus välittyy niihinkin.

SIRDALUD

Vaikuttava aine

Titsanidiini.
    Kayttötarkoitus

Lääkettä käytetään aivojen tai hermoston sairauksista aiheutuviin kivuliaisiin lihaskouristuksiin sekä lihasjäykkyyteen.
    Vaikutustapa
    Vaikuttava aine titsanidiini rentouttaa lihaksia ja laukaisee niiden liiallista jännitystä. Se kohdistaa vaikutuksensa selkäytimeen.
    Annostus
    Lääkärin ohjeen mukaan. Hoito aloitetaan yleensä pienillä annoksilla, joita suurennetaan asteittain, kunnes saavutetaan riittävä teho mahdollisimman vähillä haittavaikutuksilla.

Kerroppa joka väität että kyse olisi kemiallisesti edes johdannaisista tai edes samalla tapaa elimmistössä vaikuttavista aineista?
    Lisäksi lääkkeet käyttävät ns.maksan entsyymiteitä sulatessaan,ottaen nyt huomioon että näitäkin reittejä on useita!

Sovitaanko niin että ihminen joka ei ole lukenut yhtään farmasiaa ei tee johtopäätöksiä jotka saavat alan ihmisetkin nauramaan!

2. just just .........

Sirdaludissa vaikuttava aineena on oikeasti kemialliselta nimeltään titsanidiinihydrokloridi ja se on sentraalisesti vaikuttava luurankolihasrelaksantti.Sen pääasiallinen vaikutuskohta sijaitsee selkäytimessä jossa se presynaptisia reseptoreita stimuloimalla estään-metyyli-D-aspartaatti(NMDA)reseptoreita stmuloivien kiihoittavien aminohappojen vapautumisen,näin estyy liiallisista lihastonusta aiheuttavien polysynaptisten signaalien transmissio interneuronitasolla ja lihastonus vähenee...
    (tämä oli sori nyt täysin aineesta kemiallinen osio todella lyhennettynä ja kukaan ei ymmärtänyt mitään :))

DIAPAM

On ns.diatsepaami jonka kemiallisellisena vaikutusaineena on ns.bentsodaitsepaami.
    Diatsepaami sen sijaan imeytyy ruuansulatuskanavasta.
    Diatsepaami kuten muutkin bentsodiatsepaamit sitoutuu gaba-reseptorikompleksissa bentsodiatsepiimireseptoriin ja tehostaa gamma-aminovoihapon neurotransmissiota estävää vaikutusta .Vaikutukset kohdistuvat täysin keskushermostoon.Pienet pitoisuudet vaikuttavat anksiolyyttisesti,pitoisuuden noustessa ilmaantuvat myös kuoristava estävä vaikutussedaatio,amnesia lihaksia relaksoiva vaikutus hypoottinen vaikutus jaanestesia.

Nyt kysyn myös minä että mitä samaa ainetta näissä on molemmat toki vaikuttavat keskushermoston kautta mutta imeytymistiet ovat aivat erit.

3. http://www.evira.fi/portal/fi/elintarvikkeet/ajankohtaista/?id=901

4. miten liittyy Vierailija

antamassasi osoitteessa käsitellään elintarvikkeisiin liittyvistä lisäaineista?

Miten se nyt liittyy lääketeollisuuteen tai ylipäätänsä aiheena oleviin lääkkeisiin kysyn vaan?

5. lyhyesti -yritän Vierailija

Lääkelaitos valvoo lääkkeitä ja evira ruokaa. Arominvahventeista ainakin glutamiinihappo on vaikuttava aine hapottoman mahan hoitoon tarkoitetussa lääkevalmisteessa. Linkin takana oleva uutinen kertoo suoraan ikävän tosiasian, mutta se ei erittele aromiaineita vahventimista.

Mulla on 10 vuoden kokemus asiasta, mutta aikoinaan, kun valitin tuonne e-valvontavirastoon, sanottiin vaan, että "kyllä ne on niin hyvin tutkittu". Mut vastuu on kauan aikaa ollut valmistajilla - kuka tietää, mitä muita lääkeaineita me joudumme ruoan seassa syömään? Esim antibioottijäämiä on kaikessa muussa paitsi luomussa jonkun verran - siitäkin määrää nuo samat...

http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/eilen.html

6. Etranger Vierailija

Haavoituin miinan sirpaaleista selkään ja takaaraivoon n. 10 vuotta sitten. Minulle määrättiin erilaisia morfiinijohdannaisia vuosikauusia. Esim. Temgesic, Tramal ja Panacod annoksella sic. Olin huumepöllyssä vuosikausia kunnes eräs neurokirurgi vaihtoi lääkkeen Sirdalud annoksella 4mg 1-3tbl vrk. Voin vain sanoa, että lääke tehoaa erittäin hyvin, eikä tarvitse enää viettää päivää "huururuissa".

7. Tylle Vierailija

Aika mielenkiintoinen keskustelu, jossa näkee kuinka erilailla reagoimme eri lääkkeisiin. Ja siksi muuten lääkäriltä vaaditaan tosi paljon että osaa määrätä oikeat aineet oikeaan vaivaan ja oikealle ihmiselle -> ei helppo!

Muutama vuosi sitten oli niskat niin jumissa etten voinut tehdä yhtään mitään (olla, nukkua, ajaa autoa, ym.ym.) eli sairaslomaa viikko ja reseptillä Sirdaluidia, kolmiolääke. Ei mitään vaikutusta! Ja pettymys sillä kipu ei lähtenyt eikä elämä helpottunut.

Diapamia olen saanut unettomuuteen ja valvoin ihan kuten ennenkin. Toinen pettymys.
    Toisaalta olin tyytyväinen sillä olen läheltä seurannut kuinka ihminen voi jäädä koukkuun, sitä en toki halunnut.

Panacodia sain särkyyn leikkauksen jälkeen ja varoitettiin että seinät kaatuu päälle eikä autolla voi ajaa. Särky lähti eli tuote toimi, mutta en kokenut mitään "pehmeyttä" tai sekavuutta. Vahvuutta en muista mutta pakkauksessa oli kolmio. Työkaveri vielä ihmetteli että "tulitko autolla, itse en pystyisi" ja vasta siinä vaiheessa noteerasin koko kolmion.

Eli, se mikä toimii yhdelle ei toimi kaikille. Olen kuitenkin äärimmäisen varovainen näiden vahvojen lääkkeiden kanssa koska, kuten kerroin, olen nähnyt mihin koukkuun voi joutua!

8. Ihan sekaisin Vierailija

Otin eilen illalla 2 mg Sirdaludia niskan jatkuvaan jumitukseen. Joudun toisen sairauden takia syömään kaikenlaisia muitakin lääkkeitä, esim. Azamunia. Yö oli ihan kamala: nukahdin pariksi tunniksi ja sitten heräsin maha kipeänä, pulssi oli päälle 100 ja ajatukseni olivat ihan sekavia. Niska ei tietenkään tullut yhtään paremmaksi, vaan sitä ja päätä särkee edelleen samalla tavalla kuin eilen. Ajatuskin aamupalasta yököttää.

Onko kukaan muu saanut tällaisia oireita? Nämähän ovat vähän päinvastaisia verrattuna siihen, mitä pakkausselosteessa sanotaan. Ehkä Azamunin kanssa on sitten jokin yhteisvaikutus, vaikka lääkäri kyllä tarkisti ettei pitäisi olla... Ikinä en enää koske tikullakaan Sirdaludiin.

9. yxilöllistä! Vierailija

Edelleen, reagoiminen lääkeaineeseen on yksilöllistä. Melko turha kysyäkään mitä oireita muille on tullut. Tietenkin erilaisilla lääkkeillä voi olla yhteisvaikutusta. Mainitsemasi Azamun on huomattavasti "vahvempi" lääke ja pahempi myrkky kuin Sirdalud.

Itse olen aiemmin painanut n. päälle 40 kg (nyt lihonut) ja käyttänyt Sirdaludia monta vuotta päivittäin annoksella 6mg (depot). Farmaseutti varoitteli, että tämä sitten väsyttää - kattia kanssa (kärsin myös pahasta unettomuudesta, johon otan useampia unilääkkeitä...).

Sinänsä Sirdalud ei kuulu tyypillisimpiin luontaishoitomuotoihin....

Enemmän tietoa lääkkeestä erilaisista lääkeoppaista!

10. en usko Vierailija

en usko minäkään ,että Sirdalud olisi nuo oireet tehnyt.Olen itse käyttänyt 4mg Sirdaludia ,eikä tuommoisia oireita ole ollut.Mihin olet tuota Azamudia saanut.
    Tietääkseni se on hylkimisreaktio lääke.tai sitten vaikeaan nivelreumaan.se voi kyllä aiheuttaa pahoinvointia ja noitakin oireita.en tiedä yhteisvaikutuksen oireita.

11. http://www.crohnjacolitis.fi/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1202149191

12. Ihan sekaisin Vierailija

Sirdaludista saamani oireet johtuivat ainakin osittain siitä, että lääkkeellä on yhteisvaikutuksia e-pillereiden kanssa. Yhdessä Sirdaludin kanssa ne voivat saada verenpaineen laskemaan liikaa, mikä nostaa syketiheyttä. Lääkäri tiesi minun syövän ehkäisylääkettä! Azamunista en ole saanut mitään haittavaikutuksia. Jatkossa luen pakkausselosteen huolella enkä luota sokeasti lääkäriin...

13. kaikki mahdollista Vierailija

Hei, vaikka ennen ei ole ollutkaan, uusien aineyhdistelmien kohdalla kaikki on mahdollista. Ja sekin, että ennen ei ole ollut ongelmia, niin jossain vaiheessa jostain lääkkeestä tulee. Juuri torstaina lääkäri jutteli, ettei toi ja toi lääke enää voi sulla vaikuttaa, kun ne on menny jo niin kauan.

Totta se on, ettei vaikuta. Ja monasti on käynyt niin, että lääke alkanut toimia päinvastoin, mihin se on tarkoitettu ja miten se normaalitilanteessa vaikuttaa. Minulle on monien lääkevalmisteiden kohdalla käynyt näin. Näiden lääkkeiden kanssa kun näkyy ja tuntuu kaikki olevan mahdollista vaikka ei olisi lääkkeen tuoteselosteessa edes mainittu siitä.

14. muromies86 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Trukkia ajoin työkseni ja siinä niskat on kovilla, ei auttanut liikunta eikä venyttely. Hyvin toi rentouttaa niskan ja hartiaseudun lihakset. Nojoo alkaahan tuo väsyttämään jonkinverran etten nyt ehkä välttämättä keskellä päivää ottaisi ja kädet ja jalat tulee jotenkin väsyneimmiksi. Mutta ei todellakaan niin suurta vaikutusta ainakaan minulle mitä jotkut ovat siitä saneet. Hyvää unilääkettä, se on pakko myöntää.

15. n1980 Vierailija

ei niistä oo mihinkää tai mun toleranssi on korkee... sain selkään ja sanon vaan et höpö höpö koko lääke!!!

16. marje Vierailija

Onko joillain ollut iskias ja sirdaludia siihen? Mulla on, mutta ei mielestäni paljon mtn auttanut. Ei menny taju vaan pikkusen rupes väsyttämään kun oli jonkun aikaa niitä käyttänyt. Sain myös kipupiikin ja relaxant piikin päivystyksessä eikä niistäkäkään pal apua tuntunut olevan.

17. sir la lud rulez Vierailija

Saitko siis kaks eri piikkiiä?
    Sirlalud itsellä auttaa kun ottaa 3 tabua kerralla. Sitten tosin menee elämä häräpyllyä eikä oikea elämä luonnistu mutta pöhnä on ikovaolo.
    Sirlalud kun sekoittaa aivot, ei se siihen omngelmaan paljoa kuiteksaa auta.

Viimeks ei lääkäri enää määränny mulle Sirlaludia vaan Norflexia, mutta siitä tulee paha olo eikä se auta muutenkaan yhtä hyvin. Seuraavaksi vaadin taas Sirlaludia jollei joku keksi parempaa????

18. marje Vierailija

Saitko siis kaks eri piikkiiä?
    Sirlalud itsellä auttaa kun ottaa 3 tabua kerralla. Sitten tosin menee elämä häräpyllyä eikä oikea elämä luonnistu mutta pöhnä on ikovaolo.
    Sirlalud kun sekoittaa aivot, ei se siihen omngelmaan paljoa kuiteksaa auta.

Viimeks ei lääkäri enää määränny mulle Sirlaludia vaan Norflexia, mutta siitä tulee paha olo eikä se auta muutenkaan yhtä hyvin. Seuraavaksi vaadin taas Sirlaludia jollei joku keksi parempaa????[/quote]

Sain kipuun piikin ja rentouttavan piikin. Eli Sirdalla jatketaan....

19. riinass Vierailija

tällä hetkellä joudun taas syömään sirdaludia kun hartiat niin jumissa ja hermot puristuksissa, vasemmassa kädessä ollut tuntoa kolmeen päivään. 2mg 2-3krt päivässä. onneks saan olla kotona menee päivä melkeen nukkuessa kun ottaa tuon ensimmäisen ja toisen otan illalla ennen nukkumaan menoa. helpottaa kyllä hetkellisesti. fysioterapeutille aikaa odotellessa..

20. sirla rulez! Vierailija

Mulle myös lekuri määräs hyväks todetun Sirlaludin sijaan Norflexia, josta mullekin tulee paha olo. Miksi ihmeessä lekuri niin teki? Viddu!

Ens kerralla vaadin Sirlaludia. Jos ei anna niin nostan metelin.
    Lääkefirmat voitelee lääkäriä?

21. äippä66 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    1
    Näköjään vaikuttaa eri ihmisillä eri tavalla. Minulla ei Sirdaludista ollut mitään hyötyä, ainoa vaikutus minkä huomasin oli suun kuivuminen. Itse olen aikoinaan saanut lihasjäykkyyteen Klotriptyl Miteä. Minulla taas se auttoi. Kun pahimmat jumit on saatu laukeamaan käsittelyllä tai lääkkeillä, liikunnalla on hyvä ylläpitää hartioiden kuntoa.

22. Pyörtynyt Vierailija

Kyllästyin ainaiseen päänsärkyyn ja suostuin vahvaan lääkitykseen. Burana 600 ja Sirdaludia (2mg) Iltapäivällä otin Buranaa. Luin Sirdaludin ohjeet ja hiukan jäin miettimään mahdollista verenpainelaskua, kun muutenkin on matalalla.
    Illalla klo 9 yksi tabletti, puoli kahdelta hoipuin vessaan ja pyörryin ja ambulanssin olisin tilaanut ellen olisi lukenut varoituksia.
    Olen normaalikokoinen täti-ihminen, mutta reagoin tosi vahvasti lääkkeisiin ylipäätään.
    Kaksi pakettia meni hukkaan, ikinä ei ole ollut yhtä paha olo!

23. Vaihtoehtoja Vierailija

niskasärkyyn kyllä on; minulla pahat niskaoireet, niin että pyörrytti ja oksetti koko ajan. Minulle auttoi kolme käyntiä naprapaatilla. Olin kokeillut häntä ennen 10 krt fysioterapeutilla käyntiä, mutta se vain pahensi tilannetta, fysioterapeutin antama lämpöhoito oli viimeinen pisara. Niskasärkyyn parhaiten auttoi (en muista lääkkeen nimeä) joku lihasrelaksantti, mutta nyt selviän kun käyn 6 viikon välein naprapaatilla.

24. kentsu103 Vierailija

Sain juuri 6 mg Sirdalud retard ja odotan tässä nytten mitä tapahtuu. Hyvä että istun konttorituolissa missä on rullat jos tasapaino menee. Sain tätä ristiselän kipuun ja kirjoitti myös Panacodia 500/30 mg.

25. kentsu103 Vierailija

Ainut reaktio on tähän mennessä että moppasin lattian kämpässä....

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri