Hae Anna.fi-sivustolta

Sirdalud?

Viestiketju osiossa 'Vaihtoehtoiset hoitomuodot' , käynnistäjänä Kysyjä, 02.03.2006.

1. Punttiukko Vierailija

Kaikille saliharrastajille on varmasti tuttua kovat lihaskivut saliharjoituksen jälkeen. Mulle ei tunnu toimivan palautusjuomat tai venyttelyt, eikä palauttava aerobinen liiemmin. Mahtaako tällä sirdaludilla olla jotain helpostusta niihin. Mulla on yks laatallinen niitä intin ajoilta jäänyt, mutten ole rohjennut testatailla niitä tietämättä kun ovat kuitenkin ns. "kovaa kamaa"

2. Niskajumi Vierailija

3 x 4 mg sirdalud ja 3 x pore pancod vkr. Niska on tämänkin jälkeen jäykkä, mutta ei ole kipua.
    Jäykkyys johtuu työasennoista, ja pelkkä jumppa/sali harjoittelu ei aina riitä.
    Ei ole ollut mitään uneliaisuutta, tai vastaavaa. Vatsa reagoi jonkin verran pancodiin, vaikka pitäisi olla hellempi, kuin monen muun särkylääkkeen esim ibuprofeeni.
    Omat annokset kuulostaa isoilta, kun lukee muiden annosmääriä, no taitaa olla elopainolla jotain osuutta tähän, paino löytyy jotain 150 kg.
    Olen käyttänyt lääkkeitä säännöllisen epäsäännöllisesti noin 6 vuoden ajan, eikä ole ollu ainakaan vielä mitään vierotusoireita, vaikka olen parhaillaan käyttänyt lääkkeitä parikin viikkoa putkeen.

3. Selkäpoks Vierailija

Perjantaina sain alaselän poksahtamisen takia 2mg sirdalud kuurin. Paketissa luki, että 2tbl yöksi, no mä hotkasin niitä het 2kpl naamariin, kun olin saanu paketin kouraan. Ei auttanu lainkaan kipuihin. Illalla otin sitten 4 tabua kerralla ja se autto just ja just kipuun, että sain unenpäästä kiinni. Lauantaina rouskutin niitä 10kpl, vaikutuksen ollen hyvin marginaalista määrään nähden.
    Tänään illalla 10 mais tuli taas heitettyä 4 naamariin, ennen nukkumaan menoa. Nukahdin kohtuu hyvin, mutta yllätys heräsin 4 tunnin unien jälkeen tuttuun selkäkipuun ja paiskoin heti toiset 4 jyvää ääntä päin ja nyt oon jo 3 tuntia yrittäny saada uudestaan unenpäästä kiinni, harvinaisen heikolla menestyksellä.. :(

4. Täti-55 Vierailija

Olen kookas naisihminen. Lääkäri määräsi 4 mg Sirdaludia ja särkylääkettä olkapään outoon ajoittain sietämättömään kipuun. Otin päivällä töissä särkylääkkeen - auttoi - ja illalla Sirdaludin. Vaikutus tuntui reilun tunnin päästä, ehdin haahuilla sänkyyn ja sammuin. Heräsin noin neljän tunnin kuluttua. Sitten torkahtelin. Aamulla yritin töihin mutta oksetti ja pyörrytti. Nyt olen kotona ja ajattelin ihan sekavia kunnes onneksi löysin tämän sivun. Ehkä en ole sekoamassa? Dolanista tulee myös sekava olo, sitä en huoli ollenkaan. Jos luet tätä ja pelkäät sekoavasi, se saattaa johtua ko. lääkkeestä. En ota jos en tiedä että saan maata seuraavan päivän.

5. Yö-kukkuja Vierailija

Psykiatrini määräsi uniongelmiini sirdaludia että saan pidettyä 2 päivän tauon nukahtamislääkkeistä viikottain koska silloin ei kuulemma synny riippuvuutta. Vähän epäilyttää... Tänään kokeilen ekan kerran. Muita lääkkeitä on Doxal 10mg ja seroguel 25mg.....

Vuosia aiemmin söin sirdaludia niskaan ja erehdyin juomaan pari sauna siideriä. Muisti meni ja oksentekin vessassa kok yön. Mies oli pitänyt kiinni ja hoitanut. Nolottaa vieläkin. Alkoholin kanssa ei ainakaan sovi

6. paloska Vierailija

Jokunen vuosi sitten illalla telkkaa katsellessani alkoi pikku hiljaa tulla tunne, että vyötäröstä ylöspäin alkaa paikat jumittua. Yritin venytellä, vaihtaa asentoa yms. Mikään ei auttanut, se jumiutuminen vain jatkui. Yö oli täyttä tuskaa, en löytänyt mitään asentoa, mikä olisi helpottanut. Aamulla olin niin jumissa, että kävelin aivan vinossa (selkä ei oiennut millään ja tosi kovat kivut niskasta alaspäin) työterveysasemalle. Minulle kirjoitettiin Sirdalud -resepti (en muista oliko 2 vai 4 mgrammaisia + Voltaren-särkylääkettä. Otin molempia lääkkeitä heti kotiin tullessani ja tuli tosi väsynyt olo. Reseptin mukaan Sirdaludia tuli ottaa tarpeen mukaan, ja jouduinkin ottamaan sitä aamuyöstä vielä tabletin. Aamulla äitini soitti minulle kysyäkseen vointiani, ja kerroin, että on vähän "höpö" olo, jolloin hän sanoi, että kuulostan siltä, kuin olisin humalassa! Puheeni oli epäselvää ja totesin hänelle, että joudun ottamaan tukea seinästä, kun puhun hänen kanssaan (silloin puhuttiin lankapuhelimen kautta), koska olo on sen verran hutera - en siis ollut humalassa ainakaan alkoholista, mutta minuun Sirdalud vaikutti niin, etten sinä päivänä pystynyt muuta tekemään, kuin nukkumaan - väsytti tosi paljon.

Jumiutuneeseen selkääni lääke kyllä vaikutti tosi nopeasti, mutta en mielelläni enää moista kokemusta haluaisi. Toisaalta, jos joskus yhtä kova kipu yllättäen tulisi, en hetkeäkään epäröisi syödä tätä lääkettä, sillä niin tehokas ja nopea vaikutus sillä oli. Ja nythän tietäisin, että Sirdaludin ottamisen jälkeen vain "levyksi" sänkyyn ja unta päälle. Apu löytyi

7. Jemi Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Ja taas ollaan saman asian äärellä. Reilut kaks vuotta sitte kirjotin, että yks Sirdalud (2 mg) ei vaikuta juuri mitenkään. No, nyt kun menin taas noidannuolen kanssa lääkärin ja sanoin tästä, niin lääkäri silti halusi kirjottaa niitä 2 mg:sia. No, eipä siinä mitään - otan sitten kaks tai kolme kerrallaan ja hyvin toimii siltä kannalta, että lihakset kyllä rentoutuu. Se vaan huolestuttaa, että laukeeko tuo kramppi ennen ku pillerit loppuu, toivottavasti. Nyt on menny jo pari laattaa viidessä päivässä (en halua ottaa kolmioita päivällä, ku pitää olla terävänä labrassa, joten otan vain iltasin ja öisin).

Tällä kertaa kävin myös hierojalla tuossa muutama tunti sitten. Hyvin se tuota selkää pehmitti, mutta ei päässy ihan kramppipaikkaan asti, ku se taitaa olla niin syvällä, ettei sinne käsin pääse :(. Luultavasti kuitenki auttaa jonkun verran jo se, että ympärillä olevia lihaksia käsiteltiin.

Tuolla aikasemmin joku muuten sano, että oli ottanu monta Sirdaludia ja nukkunu, mutta kipu ei ollu kadonnu. Sirdaludhan ei ole kipulääke, joten siinä rinnalla tulee ottaa kipulääkettä kipuihin samalla, kun Sirdalud rentouttaa lihakset.

8. sirdalud Vierailija

mulla oli ihan samat lääkkeet.Burana 600 ja sirdalud...päällisin-joku tulehdus lapaluiden välissä (aivan lukossa paikka ajoittain...liikkuu hyvin (liiankin hyvin...niks naks...), mutta yskiessä-nauraessa jumittuu ja henkeä ahdistaa)....mulla myös peruslääkkeenä deprakine lääkitys.Yleensä vain burana auttaa (800), nyt siis nän kaksi lääkettä yhdessä peruslääkkeen kanssa saivat aikaan oikein "perushumalasammumistilan"=)..meinasin nukahtaa vessaan siellä ollessani.Onneksi sain sairaslomaa kolme päivää.Lääkäri kovasti varoitteli noista vaikutuksista ja otti selville yhteensopivuuden deprakine lääkkeen kanssa.
    Joskus otin panacod lääkkeen-en ota toista kertaa....oksensin hoipertelin ja olin ihan "huumeissa".Olen aika isokokoinen ihminen ja silti tuo sirdalud vaikuttaa aika helposti, jo yksi tabletti....onneksi lääkäri sanoi että vain muutama päivä sitä ja jatkaa buranalla...

9. Normaali Vierailija

Ensimmäisen kerran sain Sirdaludia (2 mg) niskan jäykkyyteen armeija-aikana, auttoi. Oman kokemuksen pohjalta voin sanoa, että nukuttaa hyvin ja lihakset rentoutuvat mukavasti.

Jos joku miettii, voiko Sirdaludia ottaa, jos on juuri saanut sikainfluenssarokotteen, voin vastata: voit ottaa huoletta. Sain tämän viikon keskiviikkona H1N1-rokotteen ja eilen illalla ennen nukkumaan menoa otin 2 mg Sirdaludin, enkä huomaa olossani mitään outoa - täysin normaali. Ehkä jotenkin rennompi olo kuin eilen, mutta siihen saattaa vaikuttaa myös työviikon jälkeen nukuttu 12 tunnin yöuni. Lisäksi olin eilen illalla juonut kaksi lasia punaviiniä ja yhen kermalikööriannoksen (vol. 17 %), mutta minkäänlaista huonoa oloa en ole huomannut. Alkoholihan hieman tehostaa Sirdaludin vaikuttavan aineen eli titsanidiinin tehoa. Toki pitää muistaa, että nämä kaikki vaikutukset ovat yksilöllisiä - jokuhan voi jo sammahtaa noista kahdesta punaviinilasillisesta.

10. Normaali Vierailija

Niin se unohtui vielä sanoa, että rokotuskäden pistokohdan kipuun Sirdalud ei vaikuttanut millään tavalla, ihan yhtä kipeä kuin eilenkin (ei tosin niin kipeä kuin torstaina). Olisi voinut luulla, että pistetyn käsivarren lihaksen rentoutuessa kipukin vähenee, mutta ei. Allekirjoittanut on noin 70 kg painava mieshenkilö.

11. Ruppo Vierailija

Minulle määrättiin olkapään lihaksen vaikea ja pitkäkestoisen jumiutumisen takia tuota 2mg Sirdaludia (+600mg Buranaa). Lääkäri käski aloittaa puolikkaalla tabletilla, mutta puolitoistakaan tablettia ei auttanut mitenkään, ei edes väsyttänyt. Ainoa vaikutus, jonka huomasin, oli se, että nukkuminen oli vaikeaa kun hiki valui kuin Niagaran putous.

Kovinkin yksilöllistä siis tämänkin vaikutus. Olen pienikokoinen (n. 60kg) ja yli satakiloinen tuttavani "putosi" täysin lääkkeestä (hänelle itselleen määrättynä).

12. booh Vierailija

Tuohon sitä ei pitäisi määrätäkään. Sirdalud on relaksantti, ei kipulääke. Rokotuksen aiheuttama paikallinen kipu ei ole lihaskramppi.

13. Panacodko???? Vierailija

<<<Joskus otin panacod lääkkeen-en ota toista kertaa....oksensin hoipertelin ja olin ihan "huumeissa".Olen aika isokokoinen ihminen ja silti tuo sirdalud vaikuttaa aika helposti, jo yksi tabletti....onneksi lääkäri sanoi että vain muutama päivä sitä ja jatkaa buranalla...[/QUOTE]<<<

Panacodko se sinua oksetti? Aika ihmeellistä, kuinka eri tavoin ihmiset reagoivat lääkkeisiin :eek: Itse syön Panacodia hyvin kovaan hermokipuun ( mm. 2 isoa selkäleikkausta alle 3 kk:n sisällä nyt, menneet pieleen). Annostukseni on ajoittain jopa 8 tabl/vrk! "Parempina" kipukausina riittää 4-6 tabl/vrk. Ei mitään pöhnää tai mitään outoja oloja ole Panacodista ikuna tullut minulle. Eikä se ole edes erityisen hyvä kipulääke kohdallani, vie kivuilta vain terävimmän kärjen. Mutta tulehduskipulääkkeitä ei pötsini kestä, yritetty on. Olen syönyt Panacodia pian 6 vuotta, eikä mitään toleranssiakaan ole syntynyt. Maksa-arvot ovat ok.

Panacodin kanssa ei kantsi ottaa esim. Temgesiciä, koska Temgesic estää Panacodia vaikuttamasta ja saattaa kipu vain voimistua jos tällaisen opiaatin nappaa Panacodin kanssa. Tämä on vaikea tilanne, koska kerran tai muutaman kerran vuorokaudessa tarvitsisin jonkun vahvemman kipulääkkeen Panacodin seuraksi. Vahvempia en viitsi yksin syödä koko päivää - mieluummin tätä Panacodia, joka sentään on miedompi, eikä aiheuta minulle riippuvuutta. Olen ollut ilman aina kivun salliessa vuosien mittaan 1-2 viikon jaksoja, eikä minkäänlaisia vieroitusoireita ole ilmennyt. Lukuunottamatta vatsan toiminnan häiriöitä, joita minulla on ollut pennusta asti muutoinkin. Panacod siis auttaa näihin vatsavaivoihinkin (kodeiini siis).

Panacod on minun ko0kemukseni perusteella hyvä "peruskipulääke" kohtalaisesta tai lievähköstä kivusta kärsivälle, mutta akuuttiin, hyvin kovaan hermokipuun (niin kuin minulla päivittäin "kipukohtausten" aikana) se ei yksin riitä :(

14. farmis Vierailija

Panacod ihan "peruskipulääke"...? Se on ihan syystä reseptilääke, kodeiini kun metabolisoituu elimistössa morfiiniksi. Vaikka maksa pysyisikin kunnossa, käypi helposti niin, että Panacodia kun on aikansa napsinut, ei enää tavalliset Buranat ja Paratabsit autakaan.

15. willow Vierailija

Mulla oli kova selkäkipu, joku issiaksen tapainen. Miehelleni oli joskus määrätty Sirlaludia ja hän kehoitti kokeilemaan. OK, otin yhden 4mg ja olo helpotti, Puolen tunnin kuluttua otin vielä 2 kpl.
    Olin ihan sekaisin. En pystynyt kävelemään, siis en pysynyt pystyssä. Mies talutti mut sohvalle lepäämään, siitäkin rojahdin lattialle. Oli niin rela olo, että kielenikin rentoutui, eikä puheestani saanut selvää, ihmeellistä mongerrusta, Piti mennä vessaan, ei tullut mitään, vaan laskin alleni.
    Mies tuo pyyhettä, siis suoraan sanottuna kusin housuuni. Koko kroppa oli täysin hallitsematon.
    Sen jälkeen en ole kyseistä lääkettä ottanut. Voi olla hyväkin, mutta jos menee överiksi, niin saattaa käydä kuin minulle.

16. Plaah Vierailija

Opiaatteja molemmat. Vaikuttavat keskushermostoon.

17. 4mg Vierailija

Yksi tabu ja taju oli pois seuraavat 7 tuntia. Eipähän särkeny selkää ja kotimatka autossa meni tietämättä.

Riippuu, miten kukin on herkkä eri lääkkeille. Kestääkö pieniä tai suuria määriä.

18. eno veneestä Vierailija

Tosissasiko olet? Ensinnäkään toiselle määrättyjä reseptilääkkeitä ei missään tapauksessa saisi ottaa ja jos ottaa, täytyy kyllä annostuksen kanssa olla tarkkana. Sirdalud-hoidon alussa vuorokausiannos ei saa ylitään 6 mg.

19. selkäkroonikko Vierailija

Jaa niinhän siinä paketissa lukee, mutta lääkäri määräsi minulle 3*4mg joten uskoin häntä ja olen nyt napsinut tuon 12 mg alusta alkaen neljättä päivää ja huomisen vielä otan kun oli lääkärin kanssa juttua viidestä päivästä. Väsyttävät meikäläistäkin kyllä paljon vaikka aika iso mies olenkin. Sain niitä selkään ja on ne selvästi auttaneet vaikka selkäni on nyt ollut jonkin aikaa ollut parempi verrattuna edelliseen, niin ei sillä kauaa aikaa ole seisty, istuttu ja aina nukkumisen jälkeen on pitänyt kaikenlaisia kommervenkkejä tehdä että pääsee jotenkin liikkeelle. Nyt on kuin olisi saanut uuden elämän kun pystyi pari kilsaa kävelemään ilman että selkään särkee perkeellisesti ja pystyy istumaan ilman tyynysäätöjä yms. Toki itse vaiva eli särky lannerangassa tietyssä kohdassa on säilynyt mutta lihaksistoon on vaikuttanut erittäinen positiivisesti ja elämää helpottavasti. Joten suosittelen kyllä selkävaivoihin, sillä ainakin minulle selkäkipukroonikolle niistä on ollut apua. Joskus aikoinani sain vaivaan naprometinia, taisi olla dolania jne. eikä niistä ollut mitään apua, mutta tulehduskipulääke+sirdalud tuntuu olevan toimiva "cocktail".

20. JUUPS Vierailija

Murskatkaa ne tabletit hienoksi jauhoksi ja vetäkää nokkaa.. nenän kautta vaikutukset montakertaa voimakkaammat jolloin tarttee vain ottaa 1-2mg tota ja ainetta säästyy pahanpäivän varalle. itellä käytän nukahtamis/unilääkkeenä 2mg sirdaluja nenänkautta ja hyvin toimii, suun kautta ei toimi edes 4mg mitenkää..

21. Sain selkäkipuun 6mg depot-sirdaludeja, voltaren-tabletteja ja panacodia. Ainoa jolla jotain vaikutusta tuntui johonkin olevan oli panacod, 3x2 tablettia päivässä. Kai tuo depotkapseli vapauttaa ainekset niin hitaasti ettei kovin kummoista pitoisuutta synny tai sitten se vaan ei vaikuta minuun kunnolla. Sirdalud yksin ei tosiaan ole muuttanut oloa millään lailla sen paremmin hyvään kuin huonoon suuntaan.

22. Kipuja Vierailija

"Tuolla aikasemmin joku muuten sano, että oli ottanu monta Sirdaludia ja nukkunu, mutta kipu ei ollu kadonnu. Sirdaludhan ei ole kipulääke, joten siinä rinnalla tulee ottaa kipulääkettä kipuihin samalla, kun Sirdalud rentouttaa lihakset."

Itselleni määrättiin 2mg sirdaludeja kun reiden takaosassa on joku lihas jumissa ja kipu on sietämätön. 400mg burana auttoi sen verran että jatkuvaa kipua ei ollu mutta makullaan kramppasi joten yöunien toivossa kävin lääkärillä.

Kun kaikkialla varotettiin otin vain yhden sirdaludin eilisiltana ennen nukkumaanmenoa ja 400mg buranan myös. Edellisiin öihin verrattuna nukutti kyllä paremmin eikä yöllistä järkyttävää kipukramppia syntynyt mutta en paljoa asentoa vaihtanutkaan kahdesta edellisestä yöstä oppineena.

Sitten tuleekin jutun juju. Yöllä kävin vessassa ja palatessa sänkyyn istahdettuani sängyn reunalle alkoi lihaksessa sykkiä kipu mikä kohosi ja kohosi kipukynnyksen yli jolloin löi "piikin" ja sen jälkeen kipu laski. Siitä selvittyäni menin selälleen makuulleen sänkyyn jolloin kramppasi jalka ja kipu palasi 10minuutiksi. Sama toistui aamuyöstä kun kävin jälleen vessassa.

Mahtaisiko auttaa asiaan jos nappaisi 2x400mg buranan nukkumaan lähtiessä sirdaludin lisäksi koska tuota massaa löytyy paljon.

23. EräsKansanparantaja Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Vaihtoehtohoitopalstalla voisi joku olla kiinnostunut myös siitä mitä vaikutuksia on ollut vaikkapa energiahoidosta lääkkeiden rinnalla tai sijasta. Energiahoito on erittäin tehokas ja luontainen hoitomuoto, ilman sivuvaikutuksia. Rentouttaa ja kuntouttaa elimistön erittäin nopeasti, hoitaen myös ongelman aiheuttajaa, eikä ainoastaan oireita. Hoito on helläkätinen, koska ei tarvitse välttämättä koskea ollenkaan ja ulottuu syvimpiin kehon sopukoihin asti.

24. hankintatukku... Vierailija

Syöthän magnesiumia?

Osta sitraatimuotoa, koska muut ovat huonoja.

Sitraatti maksaa n. 10€/3kk

Hankintatukku

25. Sem Voima kanssamme

Saadut tykkäykset:
    19
    Tai ulkomailta tuplasti vahvempaa ja melkein tuplasti isompi purkki hieman halvemmalla. :)

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri