Hae Anna.fi-sivustolta

Sirdalud?

Viestiketju osiossa 'Vaihtoehtoiset hoitomuodot' , käynnistäjänä Kysyjä, 02.03.2006.

1. jackbo Vierailija

Oilpaintingnow.com specializes in oil painting, original oil paintings, fine art reproduction, art, & oil painting reproductions. Find that perfect piece of art today!

2. Äijä Ällä Vierailija

opettele kirjoittan
    maan ä ja ö ei kelpaa sähköposti osoiteissa mutta myyten kyllä sanat muuttavat merkityksen kun jätät ääkköste pois. saa vai sää???

3. Olipa tyhmä Vierailija

kommentti mukavaan tarinaan.
    Kaikissa näppäimissä ei ole suomalaisia aakkosia eikä siis myösköön Å-, Ä-ja Ö-kirjaimia. Moni kirjoittaa ulkomailta ja ostanut koneensa näppäimistöineen sieltä.

4. tired Vierailija

Tää on jo huisin vanha keskustelu mut oman kokemukseni halusin kirjoittaa jos joku muukin sattuu etsimään tietoa vaikutuksista niinkuin minä. On ollut tosi mielenkiintoista lukea muiden kokemuksista, niin paljon erilaisia löytyy. Itselleni on määrätty Sirdalud 4mg, 1-3x päivässä lihasspasmin lieventämiseen. Sitä ennen kaikenlaista muutakin, mutta niillä ei mitään vaikutusta.

Silloin kun spasmi tulee se sattuu paljon ja lamauttaa kokonaan, ei pysty tekemään mitään. Lääkärit ja fysioterapeutit ei tähän mennessä oo löytäneet siihen mitään liikunnallista ratkaisua vaikka toivoisin sitä kovasti. Valmiiksi jo käyn useamman kerran viikossa jumpissa ja salilla. Tiedän vain että lämmin kylpy auttaa, mutta ei ole mahdollinen esim töissä tai asioilla.

4mg Sirdaludia ei oikeestaan tee mitään, mutta spasmin jatkuessa jos otan toisen, taju menee. Nukun montakin tuntia, mutta kun herään se vitun spasmi alkaa jälleen uudelleen!! Eikä mulle siis tämän lääkkeen ottaminen ole mahdollista kuin vain silloin jos kokopäivänä ei ole mitään tekemistä, ajaminen ja kaupoilla käyminen ei nimittäin suju lainkaan. Onko jossain ihmisiä jotka on saaneet jotain toimivaa apua spasmien lieventämiseen?????

5. HAhah Vierailija

Kumpikaan ei opiaatteja ole tiedoksi vaan, ja tarkoitat muutenkin varmaan opioideja, joita lähes kaikki kipu lääkkeet on. oopium ja heroiiini on opiiaattia. diapam on bentsodiatsepiini .sirdaludista en ihan varmaks sano mihin gategoriaaan se menee mut lihasrelaxantti joka tapauksessa.

6. Jotaindaapadaa Vierailija

Itselleni määrättiin nyt tuota lääkettä, hyvin nukutti yön ja heräsin aamulla ennen kellon soittoa hyvin pirteänä. ( huom yleensä aamut lähtee käyntiin kuin täi tervasta) päivisin en ole kokeillut, tosin äitilleni aikoinaan määrättiin kyseistä lääkettä ja kertoi että veti olon ihan veteläksi ja väsynneeksi. antoi myös työkaverilleen kyseistä lääkettä kovaan selkäkipuun ja työkaveri sanoi että ei enää koskaan koske kyseiseen lääkkeeseen ellei ole ihan pakko.

Myös lääkärini suositteli " hetikun olet ottanut tämän lääkkeen lähde jo kävelemään sänkyä kohden, ja aloitetaan vaikka tämän lääkkeen käyttö eka puolikkaalla, seuraavana iltana sitten voit ottaa jo kokonaisen"

7. jari-juhani.harju Vierailija

Itselläni on ollut käytössä Sirdalud 4 mg. Olin tyytyväinen. Tänään uusin reseptin ja apteekki vaihtoi lääkkeen Tizanidin-lääkkeeseen. Kuulemma aivan sama lääke, mutta 10€ halvempi. En ole vielä ottanut tablettia, joten en osaa vielä verrata, mutta kuten aluksi sanoin Sirdaludiin olin tyytyväinen.

8. vk 65v 72kg Vierailija

Parikymmentä vuotta sitten (erittäin pahan ylirasitustilanteen seurauksena) ristiselässä välilevyn pullahdus, joka leikattiin. Kirurgi sanoi että todennäköisesti sama vaiva ja kipu ovat edessä kymmenen vuoden kuluttua uudestaan. Silloin sain selvää apua "ortopedinen manuaalinen terapia" nimisestä lafkasta (anteeksi mahdollinen mainostus, mutta miten muutenkaan voisin määritellä ko. pumpun?). Siellä nimittäin neuvottiin neljä erilaista harjoitusta, jotka ilmiselvästi auttoivat aina tarpeen tullen nopeastikin. (Sairaalassa neuvotut liikkeet eivät auttaneet.)

Pikkuhiljaa selkä alkoi tuntua jotakuinkin hyvältä. Luultavasti pyöräily ja soutaminen tekivät osaltaan hyvää.

Sen kymmenen vuoden kuluttua selkä alkoi taas olla useammin kipeä. Ei enää ollut kyseessä se ischias-vaiva, joka säteilee vasempaan etuvarpaaseen (minulla). Eikä kyseessä ollut pullahdus vaan pelkästään muistaakseni noin 4 mm:n epäkeskisyys kahden nikaman välillä. Kulumailmiö eikä kirurgisesti autettavissa. Taisi vuosi mennä niin, etten yhtä kilometriä pitempää kävelyä voinut ajatellakaan. Otti päähän. Ennen meni viisitoista ihan mukavasti.

Siinä vaiheessa määrättiin sirdaludia tarvittaessa. Auttoi nopeasti ja ilmeisesti. Ei mitään unetusta, sekavuutta, pahoinvointia tms. Olen useimmille lääkkeille aika "kylmä": vasta melko isot annokset vaikuttavat mitenkään. Tuosta säännöstä olen vuosikymmenten aikana havainnut vain pari poikkeusta -- niiden kohdalla nimittäin ei seurannut toivottua vaikutusta lainkaan, pelkästään ikävät sivuvaikutukset rajuina ... (mutta se on eri juttu ja kuvaa vain lääkeherkkyyttäni noin yleensä).

Otaksun, että alkuvaiheessa tuo lääke helpotti elämääni ja liikkumistani niin paljon, että liikkuminen ja työnteko itsessään sitten alkoivat pitää selkää vahvempana. Yksi ikävä sivuvaikutus sillä on: suun kuivuminen, joka minulle sitä ennen oli aivan vieras asia. Se tarkoittaa, että puheeni saattaa minuutin aikana muuttua puuroksi. No ainakin tiedän, mistä se johtuu, ja vesikulaus auttaa, apteekeissa myytävät imeskelypastillit vielä enemmän.

Sirdalud / Tizanidin on siis ollut minulle oikein hyvä ja tarpeellinen lääke, vaikka nykyään tarvitsen sitä vain harvoin. Saattaa kuukausia, jopa vuosia mennä ilman. Tarve syntyy muutaman päivän ajaksi pelkästään silloin kun olen rasittanut selkääni vähän liikaa nostelemalla kovin painavia tavaroita ja kovin paljon -- tarkoitan todella painavia ja paljon.

Juuri nyt tekisi mieli ottaa yksi, mutta en ole kotonani eikä se pahuksen paketti ole mukanani. Sen takia en nyt muista milligrammoja varmasti, pahus. Todennäköisesti 2 mg. Missään ylärajoilla ei ole tarvinnut käydä. Yksi tabletti auttaa varsin nopeasti moneksi tunniksi, ja jos lepäilen -- siis en kuljeskele enkä tee ruumiillista työtä -- ei selkä kiusaa muutenkaan.

9. PumpPeteillem Vierailija

Far more women are purchasing these kinds of tods shoes or boots today associated with for a few functions such as for splendor, status, fashion comfort and style. A lot of developer footwear is a soldout item between ladies hogan shoes

10. LoosseescaW Vierailija

Good morning!
    Happy New Year!
    Health, luck and love!

11. Lonedess Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    placebo-vaikutusta koko sirdalud, niinkuin muutkin.. ei toimi jos ei usko, ja toimii jos uskoo

12. spyzah Vierailija

Tänään ku heräsin niin oli todella kovat selkäkivut, todennäköisest olen vaan nukkunu huonossa asennossa koska ei ole aikasemmin tullut vastaavia kipuja, lääkäri määräs 4mg Sirdaludia ja Panacodia, siivutin panacodin kokonaan pois ja nappasin 2x 4mg sirdaludia noin tunti sitten enkä ole vieläkään tipahtanu.

13. Jumitusniska Vierailija

Olen syönyt jo melkein viikon 3x4mg/vrk eikä mitään vaikutusta, niskat on vieläkin jumissa siis aivan kivikovat, ja särkyyn sain 800mg buranaa ja otan sen aina sirtaludin yhteydessä.
    eli sirtalud ei vaikuta lihasrelaxanttina ja burana ei vaikuta kipulääkkeenä mitenkään.

arvaako sirtaludia ottaa kaksi kerralla? siis 2x4mg.

vai pitäisikö mennä lääkäriin pyytää jotain vahvempia lääkkeitä?
    ja onko sirtalud kuinka vahva relaxantti? :)

14. Vierasqqqqqq Vierailija

Ei ole opiaatteja! Sirdaludin vaikuttava aine titsanidiini on lihasrelaksantti.. Diapam on rauhoittava lääke joka kuuluu betsodiatsepiineihin. Ei siis opiaatteja,joita on esim. Panacod,morfiini. Opioideja taas esim tramadol,temgesic. Opioidit on kasvista eristettyjä alkaloideja kun taas opioidit taas on tehty synteettisesti.
    Vaikuttaa joo keskushermostoon... Älä kirjoita asioista jos setä tiedä..

15. Tinnitysj Vierailija

Hei!! Sain verenpainelääkityksestä tinnityksen ja nyt sirdajud 2 pitäisi ottaa että niska rentoutus !!! Myös Diurex ia kun luin että päänsärkyä voi tehdä . En kestä enää yhtään pääsärkyä kun just siitä jäi tinnitys !! Onko kellään tietoa miten tiinnityksen saa pois !! Kiitos !! Liikuntaa kyllä pitäisi lisätä minun polvet on tähystetty ja kamala kipu oli polvissa en sitäkään kestä enää yhtään . Mitä teen pilleri pelko kamala !!! Arnoa marjoista syön kiiselia kun kuulin että verenpaine laskee ARONIA MArjoidta !! Uskon että auttavat on todella hyvän makuinen mehu !!! Korostepensaita ovat aroniat ! Moikka !

16. E-va Vierailija

Minulla tinnitus helpottaa kunnon löylyjen jälkeen. Siksi saunon säännöllisesti.

Sirdaludia olen syönyt välilevyn pullistumasta johtuvaan selkäkipuun. Vaikutus on jokseenkin olematon. Kun vaiva pääsee pahaksi, otan illalla yhden Tramalin ja aamulla kivut on poissa. Vahva lääke mutta siksi en tarvitse kuin 3-4 kertaa vuodessa. Rentouttaa pahemminkin jumiutuneet jäsenet kunnolla ja pitkäksi aikaa.

17. vierailija Vierailija

18. vierailija Vierailija

Miksi otit vielä 2 tabl. jos olo jo helpottui?? Ei sitä voi syödä kuin leipää!

Horoskooppimerkkien yhteensopivuus – testaa, ovatko tähdet rakkautenne puolella!

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri