sisäkissat ja toksoplasmoosi

Levoton Strutsi

Aktiivinen jäsen
23.11.2006
4 891
0
36
Eikö riski ole pienempi jos kissat eivät pääse ulkona saalistamaan?

Meillä on 2 sisäkissaa, ulkona käyvät kyllä valjaissa. Kissanvessassa meillä on puupellettiä, laatikon siivoan 2 kertaa viikossa kunnolla. kakat otan lapiolla päivittäin pois ja sen jälkeen tietysti käsien pesu.

Pitääkö mun nyt ryhtyä hysteeriseksi ja välttää kissojen paijaamista ja laatikon putsaamista tuon tokso riskin takia? :ashamed: :ashamed: tää on eka odotus kun olen kissojen kanssa tekemisissä... :whistle:

mä putsaan laatikon silloin kun mies ei oo paikalla, esim. kakkat pois heti. Tyhjennyksen saa mies hoitaa... Mä nautin nyt ajasta kun joku muu hoitaa sen puolen pääsääntöisesti, vaikken toksoa niin pelkääkään :D

Ethän sinä niihin ulosteisiin koske kun laatikkoa siivoat. Itse olen putsannut laatikot molemmissa raskauksissa ja pessytkin. Normaalilla järkihygienialla et saa sieltä mitään tartuntaa. Eli älä esim. nuoleskele sormiasi kun siivoat lootaa :whistle:

Meillä mies sai tehtavakseen hoitaa kissan vessan ... heh heh ... Helistin sivuilla oli tosi hyvä artikkeli jutusta. Raaka liha on se todennaköisempi aiheuttaja. Kylla mä oma karvapalloani paijailen. Mies on asiasta hysteerisempi, mutta tassa kulttuurissa yleensa kissat koetaan likaisiksi, omituisia....

Yhteistyössä