E
erityisperheen äiti
Vieras
Monet kerrat sitä on tullut itkettyä, miksi minä en osaa olla sellainen pullantuoksuinen ja iloinen äiti, joka jaksaa olla ja touhuta. Sellainen, joka jaksaa pitää huolen ruokavaliosta, eikä lipsu jatkuvasti omista periaatteistaan lasten ruuan terveellisyyden suhteen.
Paljon kyllä teenkin, mutta niin usein palaa pinna ja mennään jaksamisen äärirajoilla. Pitäis olla joku terapeutti ihan vaan sitä varten, että voisi säännöllisesti kaataa kaiken sen paskan mitä on kertynyt, kun taistellut milloin lasten kanssa, milloin lasten hoidon vuoksi.
Kun se lastenkin kanssa taistelu on ihan oikeasti välillä ihan fyysistä taistelua, kun
saatetaan käydä päälle vihan vallassa. Tai kun toinen ei suostu ottamaan lääkkeitään, ja kolmas rikkoo taas jotain. Saa ravata puhe- ja toimintaterapioissa, on neurologia ja perheneuvolaa, milloin tavataan koulukuraattoria.
Pitäisi pystyä jotenkin ottamaan etäisyyttä kaikista ongelmista, ja nähdä kokonaisuus ulkopuolisen silmin. Ehkä ymmärtäisi jotain paremmin, ja huomaisi asioita, mille on arjessa jo sokeutunut.
Onhan meillä paljon iloisiakin asioita, mistä osaan olla kiitollinen, mutta juuri nyt on pakko päästä pihalle tätä negatiivisuutta!
Paljon kyllä teenkin, mutta niin usein palaa pinna ja mennään jaksamisen äärirajoilla. Pitäis olla joku terapeutti ihan vaan sitä varten, että voisi säännöllisesti kaataa kaiken sen paskan mitä on kertynyt, kun taistellut milloin lasten kanssa, milloin lasten hoidon vuoksi.
Kun se lastenkin kanssa taistelu on ihan oikeasti välillä ihan fyysistä taistelua, kun
saatetaan käydä päälle vihan vallassa. Tai kun toinen ei suostu ottamaan lääkkeitään, ja kolmas rikkoo taas jotain. Saa ravata puhe- ja toimintaterapioissa, on neurologia ja perheneuvolaa, milloin tavataan koulukuraattoria.
Pitäisi pystyä jotenkin ottamaan etäisyyttä kaikista ongelmista, ja nähdä kokonaisuus ulkopuolisen silmin. Ehkä ymmärtäisi jotain paremmin, ja huomaisi asioita, mille on arjessa jo sokeutunut.
Onhan meillä paljon iloisiakin asioita, mistä osaan olla kiitollinen, mutta juuri nyt on pakko päästä pihalle tätä negatiivisuutta!