Hae Anna.fi-sivustolta

sisaren antama piiska

Viestiketju osiossa 'Kasvatus' , käynnistäjänä Jaana vm60, 27.09.2012.

1. Jaana vm60 Vierailija

Just oli täs juttua töissä lapsena saaduista piiskoista niin antoiko teillä kenelläkään vanhin lapsi piiskaa nuoremmille?
    Meillä kun oli paljon sisaruksia niin aina kun täytti 17v niin sai luvan antaa vitsaa nuoremmille siskoilleen.Se oli sellainen sisäinen kontrolli mielestäni. Itseäni piiskas vanhin siskoni usein kun olin alle 12v suunnilleen ja piiskaa saatiin aina rippikouluun asti.Tästä olen katkera ollut hänelle kun hän ei tykännyt minusta kun aina vastustelin asioissa ja niin on edelleenkin.
    Piiska oli ihan hyvä kun vanhemmat joskus antoivat asiasta mutta toi toinen systeemi ei vaan toimi.

2. K Westerlund Vierailija

Piiskaaminen on sananmukaisesti perseestä, kuka sen antaakin. Piiskauksen uhrien vain on hyväksyttävä tämä keskiaikainen oikeiden kasvatuskeinojen puutteesta johtuva alistamismetodi, jotta jälkeenpäin psyykkisesti kestäisivät sen aiheuttaman nöyryytyksen ja häpeän. "Kyllä, olin paha, ja kyllä sen ansaitsinkin". "Rakkaudesta minua vain piiskattiin". Ja muuta sellaista.

Tietenkin on helpompi ottaa vastaan alistamista ihmiseltä, joka on piiskattua "sosiaalisesti korkeammalla tasolla", kuten vanhemmiltaan. Isosisko tai -veli on kuitenkin saman lapsikatraan osallinen, ja näin piiskattua sosiaalisesti lähempänä, joten nöyryytys on siksi suurempi. Jos piiskausrituaalia vielä saadaan todistamaan piiskatun kaverit tai joku muu "ulkopuolinen", toimituksen häpeäarvo vain kasvaa.

Tämä ei vinkiksi uusille kasvattajille, vaan ajattelemisen aiheeksi jokaiselle: haluatteko kasvattaa lapsesta tasapainoisen ja arvonsa tuntevan ihmisen, vai onko päämääränä alistettu, itseisarvoltaan ja itsetunnoltaan mitätöity (tai vaihtoehtoisesti katkeroitunut) yksilö?

3. Halventamisesta Vierailija

Noinkin voi tukkia muilta suut. On eräänlaista henkistä väkivaltaa ja kastrointia sanoa muiden kokemuksista noin. Sen jälkeen toisin kokijat ja -ajattelijat ovat taatusti väärässä, sanoivatpa he mitä tahansa.

Itse olen kuunnellut herkällä korvalla ihmisten kertomuksia ajoista jolloin piiskan käyttö oli tarvittaessa sallittua yhtenä osana kasvatusta, enkä voi todellakaan yhtyä esittämääsi yksisilmäiseen näkemykseen tuon ajan ihmisistä.
    Kuulemani perusteella en ole saanut aihetta typistää ja halventaa sen ajan ihmisten ymmärrystä ja erittelykykyä itseensä kohdistuneista asioista tai aikansa tapahtumista, olivatpa he kokeneet koivuniemen herran kohdallansa hyvänä tai huonona asiana. Ajat muuttuvat ja tavat sen mukana mutta tapa halventaa ja väärentää menneiden sukupolvien maailmaa ja sen ajan ihmisiä ei muutu koskaan, ihmisiä kun ollaan.

4. K Westerlund Vierailija

Sanoi kuka mitä tahansa, todellisuus ei siitä miksikään muutu. Tiedän, että on olemassa ihmisiä, jotka kokevat piiskaamisen (ja muunkin ylivallan käytön) autuaaksi tekevänä, yleensä aina piiskaaja, mutta myös sen kohde. Piiskaamisen puolustajia on aina ollut, ja tulee kai aina olemaan.

Jos "sen ajan ihmisillä" viittaat heittooni "keskiaikaisuudesta", mielessäni ei ollut tarkoittaa mitään rajattua ajanjaksoa, vaan halusin korostaa piiskaamisen olevan jotakin, mikä jo sivistyksemme tässä vaiheessa olisi voinut jäädä "keskiajan hämärään".

Piiskaa ja vitsaa on varmasti heilutettu jokaisessa kulttuurissa jokaisena ajanjaksona. Eipä siitä ole näyttänyt seuraavan mitään positiivista, kun ihmiskunnan vaiheita ja käyttäytymistä katsoo noin yleisesti. Paha olo tarttuu sukupolvelta toiselle, ja sitä siirretään ihan tietoisesti - juuri mm. vitsan kautta.

Jos jollakin on rehellisiä näkemyksiä piiskaamisen hyödyllisyydestä, nautinnollisuudesta tai tarpeellisuudesta, ei minun mielipiteeni varmastikaan heitä hetkauta suuntaan tai toiseen. Olen kuitenkin iloinen, jos olen mielipiteelläni saanut jotkut ajattelemaan ja toteamaan, ettei piiskaaminen tai muukaan alistaminen kuulu tervehenkisen kasvatuksen piiriin.

Nyrkkiin, piiskaan ja muihin halventaviin ja mitätöiviin keinoihin tarttuu se, jolla eväät ovat loppuneet kesken, ja epätoivoissaan yrittää palauttaa menettämänsä auktoriteetin.

Se ei muutu toisin kokemalla tai ajattelemalla mihinkään.

5. K Westerlund Vierailija

Niin, ja sitten on se suuri joukko ihmisiä, jotka vain toistavat vanhoja kaavoja koskaan sen kummemmin ajattelematta, että toisinkin voisi tehdä.

6. Koulutettu Vierailija

Pääsitkö edes itse käyttämään kuritusoikeutta, kun täytit 17? Olisihan se ollut jonkinlaisena lohdutuksena!
    Itselläni oli melkein sama tilanne. Äiti jäi leskeksi, kun olin 9 vuotias poika, ainoa lapsi. Isän siskon tyttö, joka oli noin 15 vuotias tuli meille äidin apulaiseksi. Hänellä taisi olla jotain kotiongelmia, että lähetettiin meille tavallaan sijaiskotiin. Äiti piti minulle hyvin tiukan kurin, koivuvitsaa tuli hyvin ahkerasti. Kun tyttö tuli meille, niin äiti käski hänen valvoa minua ja kertoa äidille, jos en ole. Ja silloin ei auttanut mitkään selitykset, piiskaa taas tuli, ja yleensä tytön nähden.
    Äiti antoi minulle tiukan ohjeen, että minun täytyy ehdottomasti totella tyttöä. Käsitin, että se sisäsi myös, että tytöllä oli vitsankäyttöoikeus. Olin siksi hyvin koulutettu, että en pitänyt sitä edes ihmeellisenä. Ei mennyt kauaakaan, kun sanoin jotakin tytölle vastaan (äiti oli töissä). Tyttö nappasi minut polvilleen ja läimäytti pari kertaa takamuksille. Nöyräksi opetettuna en pannut vastaan, olin vain iloinen että olin saanut vain pari läimäystä housujen päälle. Mutta sitten tyttö käski minun laskemaan housut alas, minkä minä kiltisti teinkin. Ja sitten seurasi reipaasti kämmenellä paljaille takamuksille. Jälkeenpäin pyysin, että siitä ei kerrottaisi äidille, koska silloin olisi luja vitsasauna tiedossa. Sen jälkeen hän käytti monta kertaa minulle koivuvitsaakin. Tavallaan olin tyytyväinen, koska hän yleensä piiskasi vähän kevyemmin kuin äiti. Niitä vitsoja tuli aina 14-vuotiaaksi, jolloin hän muutti toiselle paikkakunnalle. (Äidiltä tuli aina rippikouluikään saakka.)
    Olen jälkeenpäin jutellut hänen kanssaan asiasta. Ei hän ollut mitään piiskankäyttölupaa saanut. Mutta kun huomasi, miten nöyrästi minä vastaanpanematta otin häneltä selkäsaunat, niin ei voinut vastustaa kiusausta. Vähitellen äiti huomasi hänen kurinpitomenetelmänsä (näki piiskanjäljet), mutta totesi vain, että hyvä että hän pitää minulle kunnon kurin. Hän vähän pyyteli anteeksi antamiaan selkäsaunoja. Mutta minä selitin, että sillä tavalla minä selvisin helpommalla. Jos hän olisi kertonut äidille, olisin saanut vielä lujempaa.

7. Nolostunut Vierailija

Lapsena muistan joskus arvioineeni, että risusta tuli aika usein, nyt aikuisena niistä muistaa vain muutamia kertoja. Ilmeisesti vain ne muistaa, jotka ovat poikenneet yleisestä kaavast. Yksi on jäänyt mieleen ilmeisesti siksi, että vanhempi veli piiskasi minut. Luultavasti olin tuolloin jo rippikoulun käynyt. Huoltaja ei uskoakseni tuosta löylytyksestä saanut koskaan tietää, itse olin jo sen verran iso mies, että en taatusti kehdannut asiasta puhua mitään. Eikä veljellä tietenkään ollut mitään lupaa piiskanantoon, vaikka oli tuolloin prikymppinen. Piiskaaminen oli varmasti tehokkaampi vaikutukseltaan,kuin muu veljen suorittama mukilointi.

8. Pikku sisko Vierailija

Meillä tämä toimii sisareni on 8V vanhempi käyttelee vitsaa taitavasti pyllylläni olen siskon sylissä pitkäänkin vitsottavana vitsan jälkeen istumme sylikkäin halaamme,suukottelemme.

9. 4a4a4a Vierailija

Tokihan väkivallalla saa lapsen "kuriin" ja "nuhteeseen", se on selvä. Lapsi on tarpeeksi fiksu tajutakseen, että hänellä ei ole muuta vaihtoehtoa: lapsi on täysin aseeton itseään vahvemmalle, tokihan silloin tilanteeseen alistuu (lapsi voi oikeasti kokea piiskauksen aikana kuolevansa; se on niin voimakas akti lasta vastaan ja ei satu lapseen ainoastaan fyysiesti, vaan rampauttaa myös psyykkisesti).

Surullista on, että lapsiaan rankaisevat eivät pysähdy ajattelemaan, että he syyllistyvät väkivaltaan. jos se pahoinpitelisivät toisen aikuisen samalla tavalla tai näkisivät sellaista tapahtuvan, heti olisi toinen kello soimassa. miksi lapsen pahoinpitely hyväksytään normaalina kasvatuskeinona? tuota logiikka käyttäen meidän tulisi ottaa käyttöön aikuisille rikollisille käsittämättömät kidutushuoneet ja kuolemanrangaistukset kärsimyksen kautta. Ristiinnaulitseminen vaikka. Saisikohan sillä rikollisuuden kitkettyä ja "tuhmat" aikuiset lapset takaisin lain piiriin?

oikeasti. ei ole ihminen pitkälle kehittynyt, jos oikeasti kokee edes lapsen läpsäisyn tai luunapin antamisen olevan oikeutettua.

Sama juttu on tupakoinnilla. Suhtaudun todella negatiivisesti äiteihin, jotka kertovat että eivät ikinä antaisi itselleen anteeksi, jos toimillaan vahingoittaisivat lastaan - samalla he tupakoivat lapsen vieressä (siinä teiniäidit sarjassa oli yksi tällainen kohta, oikeassa elämässä näitä kohtauksia näkee vieläkin useammin). Ei mene millään jakeluun, että mikä järki tuossakin on. Ei haluta vahingoittaa omaa lasta, mutta voidaan silti aiheuttaa hänelle syöpää ja muita pasiivisien tupakoinnin seurauksia. Lapset pitäisi ottaa pois tuollaisilta vanhemmilta.

Vanhempi heikko ja varmasti mieleltään sairaskin, jos lastaan piiskaa tai rankaisee käytöksestä, joka kuuluu lapsen normaaliin käytökseen. Tai laittaa toisen lapsen asialle (sekin on täysin käsittämätöntä minun maailmankatsomuksessani).
    -

10. Näin meillä Vierailija

Meillä kotona oli lapsia melkoinen liuta ja meno sen mukaista. Selkäsauna oli ahkerasti käytössä. Siitä kaiketi vanhemmat sisaret katsoivat malia ja kaappasivat oikeuden itselleen. Itse olen saanut vitasta paljaalle persustalle veljeltä, joka oli vajaat kaksi vuotta minua vanhempi. Voisi luulla, että se oli pelkkää leikkimistä, mutta kun veli otti polviensaväliinsä ja räpsi kunnolla niin kauan, että uskoin mitä käskettiin. Eikä tuo tuntunut edes oudolta siihen aikaan. Onpa hän joskus aikuisena härnännytkin minua asiasta.

11. Koulutettu Vierailija

Kait olin jo luonnostani liiankin alistuva (olen vieläkin). Ja sitten kun vielä äidin ja "apulaisäidin" nöyräksi piiskaama, niin tuntui aivan luonnolliselta, että naisihmiset ottivat minut polvilleen ja antoivat vitsan viuhua. Naapurissa oli pari vuotta vanhempi tyttö, jonka kanssa leikittiin jo lapsena. Usein leikittiin kotia, ja tuntui selvältä, että hän oli perheemme äiti ja minä pikkupoika, jota hän kasvatti. Usein "kasvatukseen" kuului piiskaaminen. Vain leikisti housujen päälle. Sitten kerran kun olin 8 vuotias, ja olin tosiaan jotenkin kiusannut häntä, hän ilmoitti että nyt minä tarvitsen oikeasti piiskaa. Kuvittelin, että selkäsauna olisi taas vain leikkiä. Menin tottuneesti hänen polvilleen vatsalleni. Hän vetäisi minun uimahousut alas (oltiin kesällä heidän tallin vintillä meidän "piilopirtissä".) Minä tietysti hätkähdin, mutta olin jo silloin niin hyvin koulutettu, että en osannut panna vastaan. Sitten rupesi piiskaa tulemaan ihan oikeasti. Tuntuu kai nykyään oudolta, että en osannut panna vastaan, vaikka hetken kuluttua rupesin itkemään. Mutta äiti oli opettanut minut, että vastaanpanemisesta seurasi tosi luja piiskaaminen. Siinä hänen polvillaan housut nilkoissa maatessani olin pikkupoika, jonka kuuluukin saada kuritusta.
    Jälkeenpäinkään en pitänyt saamaani selkäsaunaa mitenkään ihmeellisenä. Pyysin nöyrästi anteeksi, että olin kiusannut tyttöä. Ja nyt kun hän oli "todistanut" oikeutensa kasvattaa minua, niin olin täysin valmis ottamaan häneltä uudestaan piiskaa, jos en tottele häntä. Pelkäsin vain, että äiti huomaa piiskan jäljen tekepuolillani, siinähän olisikin ollut selittämistä! Sen jälkeen tyttö käytti keksimäänsä keinoa muutaman kerran. Ja en uskaltanut panna vastaan. Kun joskus yritin, hän uhkasi kertoa kavereilleni, että hän on ennenkin piiskannut minut, ja se olisi jo ollut sellainen häpeä, että olin valmis vaikka minkälaiseen piiskaamiseen jos olisin siltä säästynyt.

12. Nolo muisto Vierailija

Itse leikin kerran puoli vuotta vanhemman tytön kanssa ja hän luki reunaehdot, joita en saisi rikkoa, taikka hän piiskaisi minut. Minä poika pelkäsin tosissani, että vahigossa rikon noita rajoja ja saan risua. Olen kyllä monesti miettinyt, että mihin perustui tuo pelko, että hän pystyisi minut piiskaamaan.

13. Koulutettu Vierailija

Itsekin olen joskus miettinyt, miksi suostuin ottamaan tytöltä piiskaa ihan oikeastikin. Ainakin minulla se oli kait osittain siinä, että minut oli opetettu (piiskan kanssa) että jos jotakin sovitaan, niin siitä ei sitten liueta. Minähän olin jo alunperin tytön kanssa sopinut, että hän saa piiskata minua. Sehän kyllä oli vain leikisti, ja aluksi vitsaa tulikin aivan kevyesti housujen päälle. Sitten kesällä kun oli taas aika minun saada kurinpalautusta "äidiltä", niin hän veti uimahousujen lahkeet ylös. Ja koivurisusta tuli paljaille takamuksille eikä aina niin hirveän kevyesti. En tietenkään erityisemmin pitänyt siitä ja pyysinkin joskus, ettei hän löisi niin lujaa. Mutta koska oli sovittu, että hän voi piiskata minua, en osannut vastustakaan. Se olisi tuntunut jotenkin raukkamaiselta sopimuksen pettämiseltä. Vähitellen rupesin ajattelemaan, että hänellä tosiaan on täysi kuritusoikeus. Ja kun sitten ensimmäisen kerran olin saanut häneltä aivan oikeasti koivurieskaa (hänen käyttämäntä nimitys), niin olin suorastaan ylpeä, että olin pitänyt sopimuksesta kiinni, vaikka olinkin ruvennut itkemään. En tietysti aivan näin suoraviivaisesti ja selkeästi ajatellut, mutta jotenkin sentyyppinen ajatus minulla kuitenkin oli.
    Vähän sama asia oli äidin kanssa. Kun olin jo yli kymmenkesäinen pojankoltiainen, niin sovittiin että aina jos saan kokeista huonon numeron (aluksi piiskausraja oli 5, sitten nousi kuutoseen ja lopulta 7), niin käskemättä vien äidille vitsan. Joskus kaverit huomasivat jo luokassa, että minulle "meni joku roska silmään", kun sain tosi huonon numeron. Tiesivät jo hyvin, mistä se johtuu. Ja jos seuraavana päivänä oli voimistelua, niin pukuhuoneessa asia varmistui. Tuntui tietysti kurjalta, että minä olin miltei ainoa, joka sellaisesta asiasta vielä sai maistaa piiskasta. Mutta niinhän oli sovittu. Ei muuta kuin kotimatkalla metsikön kautta ja valitsemaan tarpeeksi tehokkaan näköinen vitsa. En silloin ajatellut, että se "sopimus" oli pelkästään äidin sanelema. Kyllähän hän oli kysynyt minulta "...ja tuot käskemättä kunnon piiskan ja lasket housut alas. Tuliko selväksi!" Ja kun minä olin myöntänyt, että selväksi tuli (säästyäkseni asian "selvittämiseltä", siis selkäsaunalta), niin kai se sitten tarkoitti että olin hyväksynyt sopimuksen. Tietysti piiskaa olisi tullut joka tapauksessa, sopimuksen kanssa tai ilman, mutta jotenkin tuntui helpommalta kun se oli sovittu.

14. fgyuijklöä Vierailija

Kyllähän se niin menee, että jos aikuiset käyttävät fyysistä väkivaltaa, niin kyllä sisruksetkin alkavat mukiloida toisiaan. Jos huoltaja käytti ahkerasti piiskaa, niin varmasti kiukkuinen murkkukin sen käyttöön sortui. Eikä piiskan antamiseen edes lupia kysellyt.

15. isosisko Vierailija

Meillä ei sisarukset piiskanneet tosiaan, mutta nöyryytys oli sekin että olivat usein paikalla katsomassa kun yhtä piiskattiin. Meitä on neljä lasta vuoden ikäerolla ja 60/70 luvun vaihteessa tuo vitsa viuhui kotona vielä aikamoista tahtia.

Siskoni, joka äidin lempilapsensa sai aika harvoin piiskaa osasi olla todella ivallinen näissä tilanteissa, naurahti tai kysyi sattuko sua... mikä tuntui julmalta kun itse pidätteli häpeästä ja kivusta itkua. Äiti etenkin antoi siskon käytöksen jatkua, isä saattoi viedä piiskattavan saunakamarin puolelle katseilta piiloon, mutta silloinkin tiesi että ne vitsan iskut ja itku kuuluu sinne olohuoneen puolelle missä muu perhe istui katsomassa telkkaria tai odottamassa että piiskaus on ohi ja piiskattava tulee pyytämään anteeksi huonoa käytöstään. Sisko usein kiristi sillä, että jos en tee kuten hän sanoo, hän kertoo minusta valheita äidille ja saan taas piiskaa. Joskus näin sitten kävikin ja silloin sisko oli jälkeenpäin ylimielinen ja ivallinen.

Nyt aikuisena ollaan joskus heitetty vitsiä sisareni ja vanhempieni kanssa aiheesta, mutta edelleen tulee joku pala kurkkuun ja katkeruus on jäännyt. Omia lapsiani en koskaan voisi piiskata ja yhden suosiminen tuollaisessa tilanteessa oli järkyttävää.

16. Rami-64 Vierailija

Oliko tuo siskosi nuorempi vai vanhempi sisar. Itsellä on kokemuksia, kun nuoremmalla on ollut vähän samanalainen etylyönti asema, kuin teidän sisarella. Miten usein itse saitte piiskaa.

17. isosisko Vierailija

Minua vuoden nuorempi sisko, joten koin tilanteen jos mahdollista vielä nöyryyttävämpänä. Pikkusiskolla oli ylivaltaa vanhempaan. Tämä sisko oli muutenkin äidin lempilapsi, joka sai ylimääräisiä oikeuksia esim valvoa myöhempään, sai uusia vaatteita useammin tai pääsi elokuviin vaikka äiti oli kieltänyt minua menemästä.

Piiskaa sai suunnilleen kerran parissa viikossa tai kuukaudessa, vähän oman käytöksen mukaan. Joskus oli kausia että kerran viikossa pienemmästäkin syystä. Sisko sai paljon harvemmin, ainakin siltä se tuntu silloin.

18. Rami-64 Vierailija

Nuoremmalla oli tosiaan ylivalta vanhempaan. Meillä oli kotona välillä hoidossa äitini siskon tyttö, joka oli minua noin vuoden nuorempi. Hän itse ei saanut piiskaa kotona. Oli aika noloa, kun itse sain mennä takahuoneeseen saamaan piiskaa ja serkku jäi olohuoneeseen istumaan. Hänellä oli 2 siskoa, joten onko kertonut heille myös piiskoistani. Itseänikään ei olisi harmittanut niin paljon jos serkku olisi ollut huomattavasti vanhempi. Saiko teillä vieraiden aikana piiskaa tai kerrottiinko muille. Oliko se teidän sisko sellainen äkkipikainen joka heti meni kertomaan, jos ei totellut häntä vai härnäsikö hän piiskojen saannilla. Itselläni on kokemusta tuollaisesta härnäämisestä.

19. Koulutettu Vierailija

20. Piiskaa Vierailija

Sisarilta en saanut piiskaa Äitin pikku siskolta muutaman kerran tupulla oli piiskaamis oikeus sain tupulta 15vuotiaana vitsaa Äitiltä sain 16vuotiaana vitsaa,remmiä.

21. Koulutettu Vierailija

Kun kerroit äitisi siskolta saamistasi piiskoista, niin tuli mieleen, että minunkin äitini isosisko (vanhapiika) piiskasi minut monta kertaa. Kuvaavaa minun saamallani koulutukselle, että en oikeastaan sitä tullut ajatelleeksikaan, ennenkuin mainitsit. Pidin tädin kuritusoikeutta itsestään selvänä. Olin useasti hänen luonaan hoidossa, ja sain sielläkin maistaa koivunoksasta hyvin herkästi. Onneksi täti ei piiskannut kovin lujaa (äitiin verrattuna), että alistuin siihen melko helposti. Taisin saada häneltä jo alle 5-vuotiaana. Ja kun äiti selitti, miten hän vielä 15-vuotiaana antoi minulle risusta melko tiheästi (muutaman kerran vielä 16-vuotiaanakin), niin täytyihän tädin noudattaa esimerkkiiä. Erikoisuutena muistan, että noin 13-vuotiaasta lähtien sain hänellä pitää lyhyet alushousut jalassa. Lahkeet kyllä vedettiin ylös, niin että vitsa tanssi joka tapauksessa paljailla takamuksilla, mutta tuntuihan se paljon miehekkäämmältä, kun ei tarvinnut alushousuja vetää alas. Kuinkahan moni nykyinen lapsi ajattelisi että on miehekästä, kun joutuu hakemaan koivuvitsan (monesti toiset lapset näkivät), laskemaan päällyshousut alas ja menemään äidin siskon polville. Ja sitten vastaanpanematta ottamaan piiskaa niin että itku pääsee!

22. Mies vm54 Vierailija

Lasten fyysinen kuritus lisää lasten tottelemattomuutta vaikka se johtaakin hetkelliseti toivottuun tulokseen.

23. Mies vm 54 Vierailija

Painoin äsken vahingossa Vastaa ketjuun -nappia, kun minun olisi pitänyt painaa Esikatsele-nappia. Jatkan viestiäni vielä. Siis:

Fyysinen kuritus lisää lasten tottelemattomuutta, vaikka se johtaakin hetkellisesti toivottuun tulokseen. Se lisää myös halua kiusata toisia. Oli suorastaan törkeää antaa 17-vuotiaalle valta antaa vitsaa nuoremmille siskoilleen. Heillehän olisi pitänyt opettaa, ettei pienempää saa lyödä!

24. Sain siskolta Vierailija

17vuotias siskoni piiskasi minut muutaman kerran omasta syystäni halusin kokeilla onko siskosta selkäsaunan antajaksi oli näpsytteli vitsalla pyllylleni otti syliinsä istumaan vitsan jälkeen oli jonkin lainen äitimäinenote.

25. pikkuveli Vierailija

Isosiskoni on melkein 18 vuotta minua vanhempi ja sain häneltä ihan oikeata piiskaa kun itse olin jotain 13. Jäin kiinni luvattomista hommista ja pihapiirini naisihminen ilmiantoi minut sisarelleni ja pikatuomioistuin tuomitsi ja rankaisi saman tien ja siinä paikalla, eli pihalla kaikkien läsnä olleiden katsoessa. Pari henkilöä piteli kiinni ja sisko haki piiskan ja veti housut alas ja juomutti takapuolen. Oli siinä vähän noloa olla piipeli paljaana kaikkien katsoessa. Jälkeenpäin se on pelkästään huvittanut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri