Sisareni mielestä 18v pojallani on psyykkisiä ongelmia, koska hän ei ole seurustellut kenenkään kanssa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti ihmeissään

Vieras
Siis minä en opi koskaan ymmärtämään tuota sisartani. Hänen mielestään jokaisen pitäisi seurustella viimeistään joskus 14-15 vuotiaana ja se, että 18-vuotias ei ole koskaan seurustellut, on osoitus siitä, että tällä 18-vuotiaalla on psyykkisiä ongelmia tai hän ei kelpaa koskaan kenellekään.

Itse aloin aikanaan seurustella 17-vuotiaan pojan kanssa, ja olin hänen ensimmäinen tyttöystävänsä. Kuulemma koko suku oli tuolloin ollut helpottunut siitä, että poika ei ollutkaan homo... Älä välitä tuollaisesta, hyvä vaan ettei poikasi ole joutunut liian aikaisin aloittamaan aikuisen elämää vaan on saanut kokea nuoruutensa ja oppia elämään ennen parisuhteita!

Mulle tulee tuosta mieleen, että siskollasi itsellään voi olla jotain häikkää jossakin. Mun tätini piti minua pervona, koska tykkäsin 17-vuotiaana hoitaa veljenpoikaani enkä seurustellut. Kun vein poikaa nukkumaan, niin hän tuntui kuvittelevan, että käytän lasta hyväksi. Tädin kuoltua sain tietää, että hän oli synnyttänyt lapsen 15-vuotiaana. Ehkäpä siitä tuli nuo kuvitelmat, ettei muutkaan voi olla ilman seksisuhteita teini-iässä.

Itse aloitin seurustelut vasta yli 20-vuotiaana. Hyvin olen ehtinyt perustaa perheen.

Minä seurustelin ekan kerran 19v ja ihan normaali olin, pidin vain mieluummin hauskaa kaveriporukalla kuin jonkun miehenpuolen kanssa nyhjäisin. Sitten se törmäys tuli ja loppui kaverien kanssa hauskanpito :(

Juu, niin minäkin olen saanut kuulla olevani häiriintynyt kun olen nainut vaan elämäni miehen kanssa. Täällä kun aloitetaan kuksiminen jo viimeistään yläasteella.

17v. pojalla ei ole tyttöystävää, en ole huolissani, itsekkin seurustelin ekaa kertaa melkein 19-vuotiaana. Poika vaikuttaa ihan tyytyväiseltä, on fiksu ja tasapainoinen. Kyllä sitä ehtii.

Kuulostaa ihan tavalliselta, ettei 18-vuotiaalla ole ainakaan varsinaisia/virallisia seurustelusuhteita takana tai meneillään.
Mun kaveripiirissä on useampi lähemmäs 25-vuotiaskin, jotka eivät ole ikinä varsinaisesti seurustelleet, vaikka jotain siihen tähtäävää säätöä onkin miesten kanssa ollut.

Törppöä diagnosoida nuorta tuolla perusteella.

Yhteistyössä