Sisarusten ikäerosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mietteliäs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mietteliäs

Vieras
Tuli vaan mieleen tuosta toisesta aloituksesta, siis sisarusten pieni ikäero, että miten teillä joiden lapset suurella ikäerolla? Mulla poika 10 ja tyttö 3. Haaveilen kolmannesta lapsesta. Esikoinen ja kuopus ainakin leikkivät jotain yhdessä. Pitävät toistensa puolia. Mutta kyllä ärsyttävät ja tappelevat toistensa kanssa. Mietityttää vaan se, että miten jos vielä yksi ja ikäeroa tyttöön tulis n. 4-5 vuotta ja esnsimmäiseen 11-12 vuotta. Onko tämmösistä ikäeroista kellään kokemuksia omasta lapsuudesta tai nykyperheestä?

Alkuperäinen kirjoittaja Mietteliäs:
Tuli vaan mieleen tuosta toisesta aloituksesta, siis sisarusten pieni ikäero, että miten teillä joiden lapset suurella ikäerolla? Mulla poika 10 ja tyttö 3. Haaveilen kolmannesta lapsesta. Esikoinen ja kuopus ainakin leikkivät jotain yhdessä. Pitävät toistensa puolia. Mutta kyllä ärsyttävät ja tappelevat toistensa kanssa. Mietityttää vaan se, että miten jos vielä yksi ja ikäeroa tyttöön tulis n. 4-5 vuotta ja esnsimmäiseen 11-12 vuotta. Onko tämmösistä ikäeroista kellään kokemuksia omasta lapsuudesta tai nykyperheestä?

Minun lapsillani on ollut nuorimmaiseen ikäeroa 10 ja 13 vuotta. Hienosti tulevat toimeen ja nuorimmainen ja keskimmäinen leikkivätkin yhdessä :). Todella lämmin suhde on puolin ja toisin. Nuorimmainen ihailee isompiaan.

Muistoja omasta lapsuudesta on... Mulla on yksi pikkusisko joka mua kuusi vuotta nuorempi eikä muita sisaruksia. Se oli tosi rasittavaa! Mun piti koko ajan ottaa sitä mukaan joka paikkaan,pienenä se sotki mun leikit,roikkui mun ja mun kavereiden perässä. Vasta aikuisena meistä on tullu ystäviä. Ja sen kyllä opin että omat lapset on tehty pienemmillä ikäeroilla!!

Mulla on ikäeroa vanhempaan isoveljeeni 10 v. Eipä siitä juuri lapsuusajan muistoja ole, muuta kuin että piti olla hiljaa, kun hän lukee kokeisiin tms. Hän muutti opiskelemaan toiselle paikkakunnalle olisko ollut 17 vuotiaana eli mun ollessa 7 v. Sisarussuhdetta ei lapsena muodostunut, vasta aikuisiällä olemme ns. tutustuneet paremmin toisiimme. Nykyisin tämän 10-v vanhemman veljen kanssa välit on läheisemmät kuin toisen veljen joka on vain 1,4 v vanhempi.

Ystävälläni on pikkuveljensä kanssa 13 v ikäeroa ja heillä on oikeastaan aina ollut läheiset välit.

Meillä (lapsuuden koti) on vanhimman ja siitä seuraavan välillä 2 v. sitte tulen minä 5 v. myöhemmin ja nuorin on minusta vielä 6 v. jäljessä :). Eli vanhimman ja nuorimman välillä on 13 vuotta ja rapiat päälle. Hyvin meni, isosisaruksista oli hurjasti apua nuorempien hoidossa ja muutenkin tultiin hyvin toimeen. Kaikilla oli omat kaverit (paitsi 2 vanhinta pyöri aika paljon samoissa piireissä) jotka nyt vanhemmiten on monilta osin yhdistyneet.

Yhteistyössä