Hae Anna.fi-sivustolta

Sisiliskot pois

Viestiketju osiossa 'Niksit ja vinkit' , käynnistäjänä matelijapelko, 12.09.2018.

1. matelijapelko Vierailija

Kesä alkaa olla ohi, mutta tuleehan se vielä seuraavakin. Ongelmani on sellainen, että tänä kesänä mökin pihalle ja terassille on ilmaantunut sisiliskoja, niitä ei ole aiemmin näkynyt. Tiedän, että tämä johtuu poikkeuksellisen kuumasta kesästä ja tiedän myös sen, että sisiliskot eivät ole mitenkään vaarallisia tms. Mutta en voi mitään sille, että minulla on hirveä matelijakammo ja siis myös sisiliskokammo. En pysty nauttimaan mökillä olemisesta ollenkaan kun koko ajan pälyilen, että missä taas lisko vilistää. Minulle on neuvottu, että kolistele ja tömistele. Se auttaa ehkä noin minuutin ajan ja kohta taas terassilla on kaksi tai useampi lisko.
    Kertokaa miten saan ne karkotettua! Ajattelen jo ensi kevättä ja kesää ja ensimmäisenä tulee mieleen tämä liskoasia. Kysymys ei ole mistään pikkujutusta ja minulle on turha antaa ohjetta, että koita sopeutua tai että kyllä sinä niihin totut.
    Onko joku aine/mauste/haju, joka auttaisi karkottamaan liskot??? Mitä voin tehdä asialle? Vaihtoehto ei ole totuttautuminen

2. kyy Vierailija

Meillä ongelmana on pihaan vaeltavat kyyt. Tänä kesänä olemme ruiskuttaneet tontin ympärille etikkaa sekä levittäneet tuhkaa. Jostain luin että etikka ja tuhka karkottaa koska matelijoilla on hyvä hajuaisti. Kannattaa kokeilla siskareihinkin.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri