siskolla ja minulla riita lapsista. laitanko välit poikki lopullisesti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "miira"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"miira"

Vieras
riita sai alkunsa siitä kun adoptoin lapsen pari vuotta sitten. lapseni on nyt parivuotias. siskollani on 3 biol lasta ja hänelle ei olisi tullut mieleenkään adoptoida, koska niin kovasti aina lapsesta saakka on halunnut omia biol lapsia. 1,5 vuotta sitten siskoni lipautti suureen ääneen lapseni synttäreillä etten ole oikeasti äiti ja lapsi ei ole minun vaan olen hänet ryövännyt "valerahoilla". olen siis paljon kouluttautuneempi kuin siskoni, joka on ollut jo kauan naimisissa oleva kotiäiti. siskoni on selvästi kateellinen minulle mutta suutuin tosissani kun hän haukkui rasistisilla kommenteilla lastani kaikkien kuullen ja solvasi minua, koska olen sinkku ja äiti. tämä asia ei ole hyväksyttävää siskoni mielestä vaan minun olisi pitänyt ottaa mies ja tehdä oma lapsi. en vaan enää jaksa ymmärtää siskoani. laitanko välit poikki?

Tuo ei kuullosta sellaisen ihmisen käytökseltä, että itse jaksaisin olla tekemisissä hänen kanssaan. Hän tulee varmasti jatkamaan tuota ja myöhemmin lapsi ymmärtää myös itse ja voin vaan kuvitella miltä lapsesta tuntuu, jos joku noin läheltä käyttäytyy noin. Mutta sisarussuhde on myös ainutlaatuinen ja ehkä kannattaisi vielä puhua???? Saisiko vanhempanne taottua järkeä hänen päähänsä?

[QUOTE="Kata81";28164241]Tuo ei kuullosta sellaisen ihmisen käytökseltä, että itse jaksaisin olla tekemisissä hänen kanssaan. Hän tulee varmasti jatkamaan tuota ja myöhemmin lapsi ymmärtää myös itse ja voin vaan kuvitella miltä lapsesta tuntuu, jos joku noin läheltä käyttäytyy noin. Mutta sisarussuhde on myös ainutlaatuinen ja ehkä kannattaisi vielä puhua???? Saisiko vanhempanne taottua järkeä hänen päähänsä?[/QUOTE]

vanhempamme ovat päättäneet olla sekaantumatta tähän. :( en usko, että sisko muuttaa mieltään. hän ei vaan voi hyväksyä lastani sukuumme. se on todella surullista.

No onpa kurjaa :(

Itse luulen, että lopettaisin yhteydenpidon. Oma lapsi menee kuitenkin jopa oman siskon edelle, enkä haluaisi pitää yhteyttä ihmiseen joka ei arvosta lastani ja vielä valitettavasti tekee sen hänen kuullensa.

Ehdottomasti katkaiset suhteesi siskoosi. Ei sellaisten ihmisten kanssa kannata olla tekemissä, joista saat vain mielipahaa. Hän on selvästikin rasistinen idiootti täydellinen idiootti!! Tarvitset miehen, blääh mikä aasi!!! Ihme että pinnasi kesti noin sairasta käyttäytymistä, olisit vetänyt kunnolla turpaan. Jonkinlaista rajaa pitäisi ihmisten sanomisissa olla ja vielä omalta siskolta...

Se minkä olet joutunut kokemaan siskoltasi, ärsyttää ainakin minua aivan suunnattomasti. Ignoraa totaalisesti, ei sanaakaan enää koskaan. Noin rumaa loukkaamista harvoin kuulee!!!

Muista itse jatkaa positiivisesti elämääsi, sinulla on upea lapsi joka on sinun oma silmäteräsi. Hän on sinun lihaa ja vertasi, sinä olet hänen äitinsä ja vain sinä olet hänelle parasta. Kaikkea hyvää sinulle!!!!

Joo samaa mieltä kuin edelliset. Siskosi vaikuttaa idiootilta, ja lapsen kuullen ei AINAKAAN , KOSKAAN saisi tuollaisia typeryyksiä lausua. Lapsesi on vielä pieni, mutta isompana tulee tajuamaan rivien välistä vttuilut ja muut. Siskosi kuulostaa itsekkäältä, ja jos ei kerran hyväksy lastasi perheeseen, laittaisin välit kyllä poikki. Onko teitä vain 2 sisarusta? Ehkä hän sitten jatkossa tajuaa, että omilla lapsillaan ei ole serkkuja, jos itse käyttäytyy noin törpösti. Laita välit poikki ja katso alkaako sisko vuosien varrella käyttäytymään/ajattelemaan yhtään järkevämmin.

Nauti omasta lapsestasi, äläkä anna tuollaisen törppösuun pilata äitiyttäsi!!

Sisko on kyllä käyttäytynyt aika ikävästi. Itse varmaan pitäisin etäisyyttä, en varsinaista vihaa kuitenkaan omalta puoleltani ylläpitäisi vaan jos sisko tulisi toisiin aatoksiin ja selittäisi käyttäytymistään, niin antaisin uuden mahdollisuuden. Eli yrittäisin olla mahdollisimman neutraali.

Sinkku, joka ois saanu pienen vauvan adoptiossa?

No niinpä vissiin. Miksi sulla on noin kova tarve saada huomiota? Oot oikeesti lapseton ja kouluttamaton ja siksi haluat leikkiä olevas muiden kahdehtima varakas sinkkuäiti?

[QUOTE="vieras";28164906]Mistä lähtien sinkuilla on ollut adoptio-oikeutta?[/QUOTE]

Onhan se ollut aika pitkään jo olemassa :)

Ap, tuntuu kurjalta että noin ajattelevia ihmisiä on aina vaan. Ehkä kyse on siskosi kohdalla enemmän kateudesta kuin ajatusmallista (rasismi ja adoptioäidin äitiys-kysymykset) mutta hän kyllä ylitti rajan selvästi. En olisi hänen kanssaan enää juuri tekemisissä, ja ihan vain siksi, että suojelisin lastani noilta kommenteilta ja asenteilta. Lapsesi vaistoaa ne kyllä.

Onko lapsesi adoptoitu ulkomailla? Sitäkö tarkoittaa tuo "rahoilla ryövääminen" ja rasistiset kommentit??

Vaikuttaa siltä ettei siskosi hyväksi lastasi. Itse olen niin tempperamenttinen, etten voisi antaa anteeksi jos oma siskoni tekisi minulle noin! Jos et itse ole vihainen hänelle, anna hänelle aikaa ja katso hyväksyykö lapsen jatkossa. Mutta synttäreille tai muille kutsuille en kyllä kutsuisi tuon jälkeen. Pidä viileää etäisyyttä ja katso haluaako hän olla kanssasi tekemisissä.

[QUOTE="vieras";28164906]Mistä lähtien sinkuilla on ollut adoptio-oikeutta?[/QUOTE]

Kannattaa tutustua adoptioon ennekuin huutelee,
adoptio oikeus on sinkuilla ollut jo pitkään ;)

No jos tämä tilanne olisi totta ja olisin tuollainen äiti, jolla ulkomailta adoptoitu lapsi, niin kaikkeni tekisin suojellakseni lasta rasistisilta hyökkäyksiltä ja epätervetulleeksi toivotuksilta, ja myös siltä että hänen kuulumistaan perheeseen ja minun omaa äitiyttäni kyseenalaistettaisiin millään tavalla.

Lapsi ei ole puupatsas joka tuodaan Gambiasta ja mietitään sitten että sopiiko se sisustukseen vai ei. Lapsi on ihminen, adoptoitu lapsi sellainen joka on jo kerran elämässään menettänyt ainakin yhden tärkeän ihmisen (ensimmäisen äitinsä), ja ulkomailta tuotu vielä sellainen ihminen, joka on menettänyt syntymämaansa kulttuurin ja elinympäristön. Äidin tehtävä on saada hänet tuntemaan kuuluvansa tähän perheeseen ja tähän kotiin niin hyvin kuin se on mahdollista, jotta hänestä voi kasvaa juuri niin ihana ihminen kuin hänestä on kasvaakseen.

Jos tilanne olisi totta, ei tuollaista kaiketi tarvitsisi edes täällä kysellä. Onneksi on provo,

No jos tämä tilanne olisi totta ja olisin tuollainen äiti, jolla ulkomailta adoptoitu lapsi, niin kaikkeni tekisin suojellakseni lasta rasistisilta hyökkäyksiltä ja epätervetulleeksi toivotuksilta, ja myös siltä että hänen kuulumistaan perheeseen ja minun omaa äitiyttäni kyseenalaistettaisiin millään tavalla.

Lapsi ei ole puupatsas joka tuodaan Gambiasta ja mietitään sitten että sopiiko se sisustukseen vai ei. Lapsi on ihminen, adoptoitu lapsi sellainen joka on jo kerran elämässään menettänyt ainakin yhden tärkeän ihmisen (ensimmäisen äitinsä), ja ulkomailta tuotu vielä sellainen ihminen, joka on menettänyt syntymämaansa kulttuurin ja elinympäristön. Äidin tehtävä on saada hänet tuntemaan kuuluvansa tähän perheeseen ja tähän kotiin niin hyvin kuin se on mahdollista, jotta hänestä voi kasvaa juuri niin ihana ihminen kuin hänestä on kasvaakseen.

Jos tilanne olisi totta, ei tuollaista kaiketi tarvitsisi edes täällä kysellä. Onneksi on provo,

Miksi ihmeessä joku jaksaisi tällaisesta provoilla??
Tuskinpa on provo.

no periaatteessa tuo sisko on oikeassa,ethän sinä ole äiti siinä mielessä kuin hän on. mutta lapsi on lapsi ja häntä ei todellakaan saa nimitellä tai lytätä tms

[QUOTE="helmi";28165690]no periaatteessa tuo sisko on oikeassa,ethän sinä ole äiti siinä mielessä kuin hän on. mutta lapsi on lapsi ja häntä ei todellakaan saa nimitellä tai lytätä tms[/QUOTE]

Synnytys ei vielä äitiä tee, valitettavasti.

Etkö voi puhua siskosi kanssa asiasta?
Älytöntä kommentointa siskoltasi. Jos olisi joku ystävä, antaisin olla. Mutta sisko on sisko, yrittäisin kyllä kaikkeni, että saisin välit toimimaan. Mutta jos tuollaista puhetta jatkossakin tulisi ja lapsen kuullen vielä, niin siihen jäisivät kyllä tapaamiset siihen asti, kunnes sisko osaisi käyttäytyä...

Teillä on siskon kanssa vain kyse erilaisista valinnoista. Kokeile keskustella siskosi kanssa, ja jos ei auta, niin sitten kannattaa miettiä radikaalempia vaihtoehtoja. Voithan yrittää esittää asian myös siskollesi hänen näkökulmastaan. Miltä hänestä tuntuisi, jos sinä menisit suureen ääneen jossain juhlissa haukkumaan hänen lapsiaan tai hänen valintojaan?

Yhteistyössä