Siskoni on karsea sottapytty! Miten kukaan voi elää tällaisen sotkun keskellä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja YÄK!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

YÄK!

Vieras
Käytiin vierailemassa pienimuotoisilla juhlilla. Tiedän, ettei siskoni ole mikään siisteyden perikuva, mutta näky laittoi kyllä vähän miettimään...
Normaalistihan ihmiset yrittää edes vähän siistiä ennenkuin vieraat saapuvat, mutta siskoni on näköjään täysin onneton tapaus...
Muutamia esimerkkejä:
- Eteisessä on niin paljon tavaraa, ettei meinaa sisään mahtua. Siis kaikkea mahdollista kengistä vaatteisiin. Seinän vierustalla todella epämääräinen kasa kaikkea mahdollista. Enkä tarkoita nyt mitään pientä kasaa vaan 2m seinän pituutta ja korkeutta metri. Kaikki yhdessä kasassa. Lehtiä ja vaatteita, epämääräisiä laatikota täynnä roinaa yms.

- Keittiön tasot niin täynnä roinaa, että se yltää yläkaappien alatasoon saakka! Tiskipöydällä ei ole yhtään vapaata tilaa, paskasia astioita sikin sokin (juu jo ennen juhlia)

- Vessa on niin törkyinen, että sinne ei viitsi paljon pissalle mennä. Purnukoita pitkin altaan reunaa pölyn peitossa, joten näkee, ettei niitä ole siitä korjattu aikoihin.

- Kylppäri (jossa toinen vessa), täynnä paskasia vaatteita sikin sokin puhtaiden pyykkien kanssa, sanomalehtiä metrin pino ja kaikkea pikkusälää puolen metrin korkeudelta pyykinpesukoneen päällä (ei edes kansilevyä erottanut).

- Parveke täynnä rojua ja tupakantumppeja lattialla.

- Lastenhuone täys kaaos (sen nyt vielä ymmärtäisin...)

Ei uskois että siskoni on yliopistoihminen, kämppää näyttää lähinnä työttömän sekakäyttäjän luukulta. Sillä erotuksella ettei viinapulloja ole.

Mä en voi käsittää kuinka joku voi asua tuollaisessa sotkussa. Tiedän ettei tämä ole tilapäistä vaan olotila. Eihän sieltä löydä edes mitään! Tekis mieli ilmoittaa se sillä siisti- ohjelmaan..!

Alkuperäinen kirjoittaja iita:
jestas!!! ja vielä lapsia tuollaisessa sotkussa. osta joululahjaksi tai muuten vain siivouspalveluun lahjakortti. Tai tarjoudu itse auttamaan siivouksessa

Se tajuais sen heti vittuiluna. Vaikka ei sen puoleen, meinasin tänään liukastua niillä, niin heitin ihan pokkana, että oletko vahannut lattiat kun täällä on näin liukasta... :D
Tajus kyllä piikin mutta otti sen ihan huumorilla.

Alkuperäinen kirjoittaja iita:
jestas!!! ja vielä lapsia tuollaisessa sotkussa. osta joululahjaksi tai muuten vain siivouspalveluun lahjakortti. Tai tarjoudu itse auttamaan siivouksessa

Minä olen kerran ollut maksusta siivoamassa tuon tyyppistä asuntoa ja toistaa kertaa en siihen touhuun ryhdy! Ötököitä keittiön kaapeissa ja kaikkea sellaista muuta pientä mukavaa.. :)

minulla myös aikalailla tuommoista. en tiedä johtuneeko jostain hamstraussyndroomasta vai, kun kaikkee tavaraa on niin paljon. mistään ei oikein pysty luopumaan, tuntuu kuitenkin että on tärkeitä. sitten jos sattuu olemaan adhd, silloin vaikeaa organisoida ja keskittyä järjestelemään asioita ja paikkoja.
oikeasti täällä tosiaan kaapit pursuaa, naulakko on tupaten täysi. lehtipinojakin löytyy.
voisko joku antaa neuvon miten tästä ikinä pääsee normaaliin tilaan?:(

Alkuperäinen kirjoittaja sottis:
minulla myös aikalailla tuommoista. en tiedä johtuneeko jostain hamstraussyndroomasta vai, kun kaikkee tavaraa on niin paljon. mistään ei oikein pysty luopumaan, tuntuu kuitenkin että on tärkeitä. sitten jos sattuu olemaan adhd, silloin vaikeaa organisoida ja keskittyä järjestelemään asioita ja paikkoja.
oikeasti täällä tosiaan kaapit pursuaa, naulakko on tupaten täysi. lehtipinojakin löytyy.
voisko joku antaa neuvon miten tästä ikinä pääsee normaaliin tilaan?:(

Ei tuo sun kuvailemasi ole lähellekään sitä mitä siskollani...
Tavaraa voi olla paljonkin jos ne on edes jotenkuten siedettävässä järjestyksessä...
Siskoni ihailee taloani. Olen intohimoinen sisustaja. Hän on joskus vihjaissut että voisin suunnitella heille sisustusta. Tekisi mieli sanoa, että mikään sisustus ei näytä miltään tuon karsean sotkun keskeltä...

Kuumimmat

Yhteistyössä