siskosten kaveripulmia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätietoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätietoinen

Vieras
Ongelmallinen tilanne: siskokset vajaan kahden vuoden ikäerolla "kilpailee" samasta kaverista. Mitä mun pitäis tehdä?? Tää kaveri on nuoremman siskon luokalla ja on siis alun perin hänen kaverinsa. Mutta ovat olleet paljon kolmistaan ja isosisko haluaisi olla ko. kaverin kanssa enemmänkin. Kummatkin tyttäreni ovat sellaisia, että kavereita ei ihan kauheasti ole. Jotenki tuntuu epäreilulta, että isosisko vie pikkusiskon kaverin, mutta kun ei isosiskollakaan paljoo niitä kavereita oo... Miten suhtautuisin tähän?? Nyt oon kyllä ollu vähän sitä mieltä, että isosiskon pitäis antaa sen kaverin olla pikkusiskon kaveri, mutta se on hänen mielestään tietty epäreilua, kun haluisivat olla yhdessä! Usein leikit sujuu kolmistaankin, mutta väistämättä joku aina välillä jää ulkopuoliseksi... Jompikumpi siskoksista tietty. Pitäslö nyt vaan olla puuttumatta vai mitä? Auttakaa!

Minkä ikäisiä ovat? Aikuisten pitäisi antaa lastensa harjoitella ihmissuhteita tällaisissa tilanteissa eikä heti puuttua. Meillä oli sama tilanne ja annoin lasten setviä asiat omin nokkineen. Aina ei voi vanhemmat ratkoa asioita vaikka kuinka sitä aina haluaisi pelastaa lapset ikäviltä tunteilta jne.. :(

tytöt on 11 ja 9. Tuntuu vann tietty äitinä pahalta, kun vuoroin jompikumpi tulee naama mutkallakotiin, kun on tuupattu tästä seurasta ulos... Mistähän mä niille kavereita hommaan?? Isompi varsinkin on aika äkkiväärä, ei oo ihan helppo tyyppi. Ollaa kyllä puhuttukin tästä, että miten toisia tulis kohdella ja miten käyttäytyä, jos kavereita tahtoo. Mutta hän on lujatahtoinen eikä alennu teeskentelemään mitään, eikä itekään tykkää teeskentelijöistä. Pikkusisko on diplomaattisempi.

meillä sama homma, ja isompi "kuningas" pienempi empaattinen jakaja. laita vaan isompaa kylille, ja muille kavereille jos leikit ei onnistu kolmestaan-kuten tytöillä nyt normaalisti yleensä ei vaan suju. :/

Näinmeilläkin, jos ovat täällä kotosalla, mutta kun ovat tuolla ulkona tai kaverilla, niin enpä voi pakottakaan. Ja toisaalta, joskus oon kyllä sitä mieltä, että pikkusisko sais olla kaverinsa kanssa ihan kaksinkin! Mutta ongelma onkin, että onko tää nyt pikku- vai isosiskon kaveri? Mikä on oikein? Kaikilla pitää olla kaveri ja saa olla, mutta kun jotenkin tuntuu, että isompi kiilaa tähän väliin ja vie pienemmän kaverin. Vai tulkitsenko vaan ihan omiani? Itehän niiden kuuluu saada kaverinsa valita... Huoh!

Yhteistyössä