Hae Anna.fi-sivustolta

Sisustusmyyjä/suunnittelijan palkka?

Viestiketju osiossa 'Opinnot ja kurssit' , käynnistäjänä suunnittelija, 29.05.2008.

1. suunnittelija Vierailija

Mikä mahtaa olla realistinen palkkapyyntö sisustusmyyjän ja sisustussuunnittelijan hommaan? Työ on liikkeessä verhojen, mattojen, tapettien myyntiä ja suunnittelua asiakkaille sekä myöskin kotikäyntejä ja kokonaisuuksien suunnittelua. Materiaalit laadukkaita eurooppalaisia. Hankalaa, koska projektimyyjän hommissa palkkahaarukka on ollut aika suuri ja kuitenkin liikkuvaa työtä ja yleisten tilojen. Nyt hieman erilaista.
    Voiko edes olla kuukausipalkka? Vai pitäisikö hinnoitella kotikeikat sitten omana juttunaan? Ajattelin, että koeajan/työn oppimisen ajan voisin tehdä alhaisemmalla palkalla, mutta kun talon tavat on hanskassa, palkka voitaisiin tarkistaa, mutta mihin? Apua.

2. Netta :) Vierailija

Kannattaa pyytää heti kunnon palkka tai ainakin sopia jo valmiiksi paljonko palkka koeajan jälkeen nousee.

Yleensä neuvottelu on jälkikäteen huomattavasti hankalampaa, koska olet jo työssä sisällä ja työnantaja tietää, ettet todennäköisesti ole lähdössä pois, vaikka palkka ei paljon nousisikaan.

En osaa sanoa sisustussuunnittelijan palkoista, mutta voisi kuvitella, että sinulle sopisi kuukausipalkka myyntityölle ja lisäksi bonuksia kotikäynneistä ja suunnitteluhommista.

3. sisustusmyyjän palkka on noin 1800e/kk ja kotikäynti- ym. vastuut nostavat sen varmaan n. 2000eur tienoille.

4. moikkelis Vierailija

mä luulin että se ois ollu vähän enemmän

5. PAMin siviolta kannattaa katsella myyjien palkkatietoja: iän, aseman ja kokemuksen mukaan.... Ei niillä myyjien palkoilla hurrata suuresti. Jos mukana on tulospalkkausosa, tiedän osan, niiden huippumyyjien tienaavan sitten selvästi paremmin.

Itse olen TODELLA pettynyt Vepsäläisen, Iskun, Askon ja Ikean ns sisustussuunnittelutaitoisiin myyjiin. Olen kesän aikana etsinyt kirjahyllyä, ja toivonut suunnittelutaitoisen myyjän rakentavan niistä paloista jotain erikoista... mutta ei... ei ole tullut mitään sellaista kokonaisuutta missä olisi ollut jokin juju - ja näin ei kauppojakaan.

JOS jossain pk-seudulla on suunnittelutaitoinen myyjä: KERTOKAA !

6. No sisustussuunnittelua ei kannatakkaan ottaa myymälän suunnittelijoilta, koska ne saa palkan myymällä sinulle vain oman myymälän tuotteita.mene ammattitaitoiseen sisustussuunnittelutoimistoon jossa kokonaisuus tehdään tuotteista jotka kootaan oman budjettisi sisään ja juuri sinun mieltymyksiesi mukaan eri valmistajien tuotteista----> paras lopputulos :)

7. suunnittelija Vierailija

Joopa joo. Palasin keskusteluun. Ei tärpännyt ko. työpaikka muuten minun kohdallani. No. mutta enivei, kyseessä ei ollut mikään iskuasko- sisustussuunnittelijan paikka, joka varmaan meneekin noiden PAMin listapalkkojen mukaan, joskus kysyin PAMista ja sanoivat, että erikoismyyjän palkka eli joku 1600n paikkeilla.
    Nyt oli kysymyksessä ihan yksityinen yritys, joka edustaa kymmeniä tuotemerkkejä, verho-, verhoilu-, matto-, tapettimallistoja sekä alihankintana myös kovien materiaalien suunnittelupuoli. Joten katsoisin tuon olevan "ihan oikea" sisustussuunnittelijan työ. Parissa muussa firmassa kun projektimyyjän palkkaus on liikkunut siellä 2500n paikkeilla, että mielenkiintoinen tämä sisustustouhu nykyään.
    WannabeMarkoja riittää tällä alalla nykyään aika paljon. Itse olen suunnitellut kollegan kanssa juurikin sellaisten työtilojen vuokraamista, että muun touhun ohessa voisi tarjota myös sisustussuunnittelun tai -neuvonnan ja stailauksen palveluita, kun niistä näyttää alan suosiosta huolimatta olevan pulaa. Siis ajatus että ihan perusrisainia peruskoteihin ja perustuotteilla ja materiaaleilla, myös siis pienellä rahalla mahdollista. Tulla ikäänkuin lähemmäksi tavallisia ihmisiä tavallisine koteineen, matalan kynnyksen suunnittelua ;oD
    Tuli vaan mieleen....

8. Vieläkö etsit? Kokeile täältä: kotikuiskaaja , saat varmasti mieleisesi :)

9. vanha myyjä Vierailija

Ei voi olla totta mitä potaskaa täällä kirjoitetaan. Olen vanha huonekalumyyjä ja
    kuukausipalkka on noin 6.000 euroa keskimäärin. Sisustussuunnittelijat eivät tienaa läheskään
    yhtä paljon mutta kuitenkin noin 3-4 tonnia. Jos on ihan surkea myyjä eikä osaa myydä niin
    voi saada noin 2.500 kuukaudessa.

10. Decoreija Vierailija

Hei
    Minulla olisi vaihtoehto ongelmaasi. Olen entinen sisustusmyymälän pitäjä ja nykyisin opiskelija. Opiskelen puumuotoilua ammattikorkeakoulussa ja lisäksi olen käynyt vuoden kestävän sisustussuunnittelijakurssin. Lisäksi olen omassa yrityksessäni tehnyt sisustusuunnittelua 7 vuoden ajan. Käyn viikottain Hesassa, joten tapaaminen ja oikean kalusteen löytyminen valmiita tai sitten jopa puusepällä teetettynä onnistuu kyllä. Ota yhteyttä [email protected]

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri