sisustusvinkkejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Orion-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Orion-

Aktiivinen jäsen
18.05.2007
21 085
4
38
Minkä väriset / millaiset tapetit sopis punaisen tiilen kans yhteen? Taloon tulee makkariin yks seinä punasta tiiltä.

Kuin myös olohuoneeseen tulee punatiiliseinä. Sohvat meillä on siniharmaat, niitä ei uusiksi laiteta koska vasta 1½ vuotta vanhat ja todella hyvät. Verhojen väriksi olohuoneeseen oon ajatellu jotain persikkaa, pehmeää oranssia tai muuta lämmintä väriä. Ikkunat on vastakkaisella puolella kuin tiiliseinä. Sopisko verhojen väri ja punatiili yhteen? Millaiset tapetit sopis? Aika vaaleaa oon ajatellu, ihan valkoinen pienellä kuviolla ehkä. Puolipaneeli tulee.

Entä keittiöön muita sisustusvärejä, jos kaapistoissa on tummahkoa pähkinää sekä vaniljaa (tai vaalea vanilja tai kerma)?

Kaikenlaisia vinkkejä ylipäätään, millaisia värejä ja materiaaleja sopis yhteen ym?

siis tiiliseinä ja muualle puolipaneli? vaikea sanoa kun ei kuvia näe mutta aika eksoottiselta vaikuttaa. mulla tuli ekana mieleen harmaan sävyjä, sopis tiilen kanssa.harmaa kyllä synkentäisi sitten, mutta vaikka tekstiileillähän ilmettä saa muunneltua iloisempaan.

makkariin näin äkkiseltään laittasin jos tapettia ..niin jotain vaaleaa jossa punaista kuviota(nään silmissäni samaa väriä kuin tiilissä ja punaisia koukeroisia kukan tyylisä juttuja) tai siis viininpunainen se väri ehkä....
jos olis kuvia esim huonekaluista ehkä hahmottais paremmin.
Niin tämä oli maallikon mielipide en harrasta kuin meidän kämpän sisustusta (ja kaikkien tuttujen kun käyn kylässä mutta sitä en heille ole kertonut =) )

Eli siis tykkäät siitä tiilestä. Valitse aika neutraali tapetti, niin tiili korostuu. Joillakin kivoilla valoilla voisit myös sitä tiiliseinää korostaa.
Ton vaniljan ja pähkinän seuraksi sopii kyllä tosi moni väri, jos siis piristysväriä haet.
Noi muut materiaalit riippuu vähän siitä mitä yleisilmettä haet. Tiili yleensä on aika vanhan ja rujon oloista, mutta luonnonläheistä. Toisaalta taas joku moderni elementti, muuttaa sen tiilenkin luonnetta.

Maallikkojen mielipiteethän on just parhaita. Mä en ite tykkää yhtään niistä ylimoderneista sisustusratkaisuista (joita sisustuslehdissä näkee), ne on liian kylmiä ja kulmikkaita mun makuun. Mä tykkään lämpimistä väreistä, pehmeistä muodoista, puusta...perinteisistä jutuista. :) Yhteensopivat värit tahtoo vaan olla vähän hukassa..

Ja juu, yksi seinä olohuoneessa tiiliseinä ja muualla puolipaneeli. Puolipaneeli laitetaan ihan siks, kun tuota (ilmaista) puutavaraa on niin paljon niin käytetään se. Ja mies ois halunnu kokopaneelin, minä en välttämättä ollenkaan niin tehtiin kompromissi :D

Makkariin tulee sitten koko seinät tapetilla paitsi se yks tiiliseinä.

Miun mielestä tiiliseinän kaveriksi ehdottomasti yksinkertasta ja mahdollisimman vähän kuvioita. Tiili ja harmaan eri sävyt ois tyylikäs yhdistelmä. Tapetiksi siis joku rauhallinen, ei koukeroita eikä kukkasia :x Näin miun mielestä. Sohvatyynyt yms. irtosisustustavara sitten tiilenpunaista tms. sopivaa sävyä.

Alkuperäinen kirjoittaja Unelmoija Uuninpankolla:
Miun mielestä tiiliseinän kaveriksi ehdottomasti yksinkertasta ja mahdollisimman vähän kuvioita. Tiili ja harmaan eri sävyt ois tyylikäs yhdistelmä. Tapetiksi siis joku rauhallinen, ei koukeroita eikä kukkasia :x Näin miun mielestä. Sohvatyynyt yms. irtosisustustavara sitten tiilenpunaista tms. sopivaa sävyä.

Tää kuulostaa hyvältä. Ja jotain "rujoa" puuta voisit myös ajatella. Vaikka arkkupöydän tyyppistä. Sopis sen tiilen kaveriksi.

Mä yhdistäisin tiileen pystyraitaista tapettia, jossa ne raidat on silkkimäisiä ja näkymättömiä, tosin voivat olla paksujakin raitoja. Mutta ei kuvioita... :/ Väriksi joko himmeää beigeä/keltaista, tai ihan valkoista. Olkkariin tuota beigeä/hiekanväriä, niin sopii niihin sohviinkin. Mä jättäisin sen tiiliseinän ainoaksi punaiseksi jutuksi ainakin olkkarissa ja rakentaisin muun sisustuksen sopivaksi niihin sohviin. Valkoinen, tai kermanvärinen puolipaneeli. Makkarissa voisi sitten olla punaista muuallakin kuin tiiliseinässä, esim. verhoissa, jos tykkäätte punaisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Unelmoija Uuninpankolla:

Juu, mä ajattelinki että semmonen tapetti, jossa on semmosia isoja, helmiäisen valkoisia kuvioita, jotka hädin tuskin edes näkyy. Mä en tykkää kukkasista tapeteissa :x Ellei sit oo isoja ja "huomaamattomia".

Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:
Mä yhdistäisin tiileen pystyraitaista tapettia, jossa ne raidat on silkkimäisiä ja näkymättömiä, tosin voivat olla paksujakin raitoja. Mutta ei kuvioita... :/ Väriksi joko himmeää beigeä/keltaista, tai ihan valkoista. Olkkariin tuota beigeä/hiekanväriä, niin sopii niihin sohviinkin. Mä jättäisin sen tiiliseinän ainoaksi punaiseksi jutuksi ainakin olkkarissa ja rakentaisin muun sisustuksen sopivaksi niihin sohviin. Makkarissa voisi sitten olla punaista muuallakin kuin tiiliseinässä, esim. verhoissa, jos tykkäätte punaisesta.

Tuohan oiski hyvä idea!

Meillä on nyt makkarissa viininpunaiset verhot, mä tykkään niistä, ja vähän oon ajatellu että ne vois sopiaki uuteenkin makkariin. :) Makkarissa myös on tiiliseinä vastakkaisella puolella kuin ikkunat.

Yhteistyössä