Hei!
Kyllä elämä on kovaa siskot rakkaat. Olen pahoillani, kun luen kertomuksianne. Haluaisin antaa teille ja lapsillenne jättihalauksen. Ihmisiin saa pettyä niin rankasti välillä tässä elämässä, miehiin ja naisiin.
Olen itse tehnyt aika erilaisen ratkaisun. Hankin tietoisesti lapsen tavallaan jo yksin. En halua ja jaksa pettyä miehiin, joten en edes sotke heitä mukaan. Lapseni isä on hurmaava taivaanrannanmaalari-runoilija. Yhtenä päivänä yhtä ja toisena toista mieltä... ja olut, se suomalaisten miesten vitsaus, maistuu myös hänelle. Olen itse yh-äidin tytär. Olen nuoresta asti rakentanut elämäni ja talouteni omilla jaloillani seisten. Haaveena on ollut saada lapsi. Nyt 30-vuotiaana omistusasuunnossa ja vakityössä olevana uskalsin sen toteuttaa, aivan omalla vastuullani, muita siihen sotkematta. Asian olen tehnyt selväksi jo lapseni isälle. Rakastan häntä, mutta olen jo todennut elämän hänen kanssaan mahdottoman vaikeaksi. Minulle ei ole siunaantunut siis "kunnollista" miestä tähän ikään mennessä, vaikka miehiä olen katsastanut useita. Ajattelin tarttua todellisuuteen, kasvaa isoksi tytöksi ja toteuttaa haaveeni lapsesta. Olla oman onneni seppä. Mielessäni en edes odota lapsen isältä mitään. Kaikki huomio mitä lapsi saa häneltä, on sitten ehkä ylimääräistä bonusta. Ehkä olen kyynikko. Toisaalta olen varmistanut etten putoa korkealta. Uskon, että tähän "perheeni" rakenteeseen eli ratkaisuuni kantaa vastuuni yksin, vaikuttaa vanhempieni ero ja oman isäni vastuuton esimerkki. Olisin kiinnostunut kuulemaan onko tämä ns. sosiaalisesti periytyvää? Eli onko teillä monella yksin jääneellä vanhempien ero/vastuuton isä taustalla? Uskon näiden asioiden muokanneen suuresti mieskuvaani. Se on tavallaan surullista, että näen useimmat miehet tälläisessä valossa. Mutta niitä vastuuttomia ja viinaan meneviä miehiä tuntuu olevan tässä maassa niin paljon! Kertokaapa kokemuksianne. Ja iloitakaa lapsistanne! Niin minäkin omastani, vielä massuasukista.