sitalopraamia odotusaikana käyttäneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nnn"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nnn"

Vieras
en ole vielä plussannut mutta yritystä on ollut jo pidemmän aikaa..Mulla lääkityksenä sepram ja tällä hetkellä 10mg riittää(paniikki/ahdistuneisuushäiriö todettu vuonna 2005) vähän aikaa söin 20mg mut pysty vähentää siitä..Oon yrittänyt lopettaa mutta ahdistus alkaa aina hiljalleen pahenemaan ja aiheuttaa oksentelua joten parempi käyttää lääkkeittä.
Esikoisen kohdalla nuo häiriöt oli aikalailla poissa joten pärjäsin ilman lääkitystä enkä kehdannut edes kertoa neuvolassa tuosta vaivasta..:( Nyt vaan mietin että kattooko se täti ihan kieroon jos sanon että syön lääkettä enkä pysty lopettaa ainakaan vielä vai passittaako se lääkärille puhumaan.
Miten muilla lääkityksellä olevilla on mennyt raskausaika ja neuvolat..
Anteeksi pitkästä viestistä=)

Mä en ole raskausaikana käyttänyt, mutta jos joskus vielä lapsia sattuisin saamaan, niin todennäköistä olisi, että käyttäisin.

Nyt mulla ei tosin ole citalopram käytössä, mutta kaiketi siihen vielä jossain vaiheessa takaisin siirrytään.

Ja siis niin, mun psykiatri sanoi, että se lääkitys raskausaikana on ihan ok. Että elä huolehdi suotta :) Parempi se on, kuin se että ahdistuisit ja stressaisit koko ajan ja kaikesta.

tuskin ne neuvolassa mitään ihmettä sanoo..voi kysellä ootko jutellut lääkärin kanssa tai sit saat käydä neuvolalääkärillä..ja kai ne toitottaa sitä että ilman lääkettä olisi parempi mutta itsehän sen tietää mihin pystyy:)

Mulla menee 40mg, on mennyt koko raskausajan, nyt rv 32. Sama määrä meni kahdessa aikaisemmassakin raskaudessa, ja ihan normaaleja lapsia tuli.:)

Imetys vaan taitaa olla kiellettyä, ei niin että olisi muutenkaan maito noussut.:/

Raskauden ajan pienehköllä annoksella 20 mg. Loppuraskaudessa lääkitys pyritään purkamaan pois, jotta saadaan virkeä ja elinvoimainen vastasyntynyt. Kysy lääkäriltä asiasta.

Yhteistyössä