sitruunapanta ja koira ei uskalla liikkua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Januliittus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Januliittus

Aktiivinen jäsen
19.12.2007
4 359
0
36
Jyväskylä
Eilen kävin vuokraa sitruunapannan ku koira haukkuu ihan turhia välillä ja sit jos joku koputtaa tai soittaa ovikelloa niin saa ihan hirveän hakkumis hepulin :/ Yksin jos sen jättää niin pitää jättää keittiöön ettei kuule ääniä, muuten haukkuu koko ajan jos vapaaksi jättää ja mä ajattelen naapureita sen verran että en viitsi jättää sitä haukkumaan tänne..

No laitettiin tuo panta sille ja testattiin että miten reagoi ku ovikello soi. Haukahti kerran ja sai hirveän sätkykohtauksen sen hajun takia :D Haukahti toisen ja kolmannen kerran ja sama kohtaus joka kerralla. No nyt koira ei uskalla edes liikkua ku sitä pyytää luokse :o Istua nököttää vaan yhdessä kohtaa.. Saa nähdä toimiiko tuo, mut koira ei oo tänään ainakaan haukkunu :D Pitää myöhemmin testata että lähden lasten kanssa pihalle ja jätän koiran vapaaksi ( kuulen kyllä jos haukkuu ku mennään tohon takapihalle )

Ja sit mietin sellaista että jos se toimii vain silloin ku panta on kaulassa ku tietää että sieltä tulee epämiellyttävä haju. Pois kun ton ottaa niin koira on normaali itsensä ja juoksee ympäri kämppää ihan onnessaan. Sit se kuitenkin alkaa taas haukkuu ku tajuaa ettei se oo kaulassa.

Olikohan vähän sekava teksti :laugh:

Ei tuo toiminut meidänkään hurtalle. Sai sen purtua jotenkin rikki. V*tutti niin paljon etten uutta hommannut. Vanhemmiten on sen verran rauhoittunut, että haukkuu nykyään vaan vieraat .. ennen haukkui kaiken.

No sä olet tosiaan lähtenyt väärin liikkeelle. Ei sitä pantaa saa laittaa alkuun päälle justiin sen takia että muutoin koira yhdisyää panta-->haukahdus = suihkaus...ei pantaa = saa haukkua--->ei suihkahdusta.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Ei tuo toiminut meidänkään hurtalle. Sai sen purtua jotenkin rikki. V*tutti niin paljon etten uutta hommannut. Vanhemmiten on sen verran rauhoittunut, että haukkuu nykyään vaan vieraat .. ennen haukkui kaiken.

:/ Tuo ei ole vielä yrittäny purra ja toivottavasti ei yritäkään.. Surkeeta vaan kattoa ku toinen niin surullisen näköisenä istuu tai makaa yhdessä kohtaa :( Mut pakko kokeilla kaikki keinot että sais haukkumisen loppumaan!

Meillä koira oppi haukkumaan patruunan tyhjäksi, ajatteli varmaan että nyt kun hän haukkuu ja kärsii muutaman minuutin niin saa loppupäivän haukkua ihan vapaasti. Eli jos patruuna pääsee yhdenkin kerran tyhjenemään niin koira on kyllä niin fiksu että tajuaa sen sitten itse tyhjentää

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
No sä olet tosiaan lähtenyt väärin liikkeelle. Ei sitä pantaa saa laittaa alkuun päälle justiin sen takia että muutoin koira yhdisyää panta-->haukahdus = suihkaus...ei pantaa = saa haukkua--->ei suihkahdusta.

No kyllä se varmaan sen suihkauksen siihen pantaan yhdistäisi vaikka ei heti päälle laittaisikaan. Sitten kun sen päälle laittaa niin tottakai se suihkauttaa jos haukkuu ja koira yhdistää sen pantaan..

Olis varmaan pitäny kysyä ensin täältä että miten toimitaan niin osais toimia oikein!

Alkuperäinen kirjoittaja mi-nä:
Meillä koira oppi haukkumaan patruunan tyhjäksi, ajatteli varmaan että nyt kun hän haukkuu ja kärsii muutaman minuutin niin saa loppupäivän haukkua ihan vapaasti. Eli jos patruuna pääsee yhdenkin kerran tyhjenemään niin koira on kyllä niin fiksu että tajuaa sen sitten itse tyhjentää

Ei meidän koira niin fiksu voi olla :D

Alkuperäinen kirjoittaja Januliittus:
Alkuperäinen kirjoittaja mi-nä:

Ei meidän koira niin fiksu voi olla :D

Mun siskon koira oli yhtä fiksu. ;D

Alkuperäinen kirjoittaja Januliittus:

No kyllä se varmaan sen suihkauksen siihen pantaan yhdistäisi vaikka ei heti päälle laittaisikaan. Sitten kun sen päälle laittaa niin tottakai se suihkauttaa jos haukkuu ja koira yhdistää sen pantaan..

Olis varmaan pitäny kysyä ensin täältä että miten toimitaan niin osais toimia oikein!

Ei se sitä kyllä yhdistä siihen pantaan, jos se on ollut kaulassa killumassa jo muutaman viikon. Koirat on nääs tyhmiä.

Mä olen tuota pantaa käyttänyt monella koiralla eikä niillä ole niin mitään tajua siitä, että mistä helvetistä se saakelin paha lemu oikeen tuli. Ja me on voitu jättää panta kokonaan pois aina alta kuukaudessa siittä, mitä se on sinne kaulaan laitettu, kun näin ollaan toimittu.

Kyllä, kannattaa ihan ehdottomasti ensin kysyä neuvoa ja vasta sitten toimia. Niin mäkin teen monen asian suhteen.

Ei se sitä kyllä yhdistä siihen pantaan, jos se on ollut kaulassa killumassa jo muutaman viikon. Koirat on nääs tyhmiä.

Mä olen tuota pantaa käyttänyt monella koiralla eikä niillä ole niin mitään tajua siitä, että mistä helvetistä se saakelin paha lemu oikeen tuli. Ja me on voitu jättää panta kokonaan pois aina alta kuukaudessa siittä, mitä se on sinne kaulaan laitettu, kun näin ollaan toimittu.

Kyllä, kannattaa ihan ehdottomasti ensin kysyä neuvoa ja vasta sitten toimia. Niin mäkin teen monen asian suhteen.

Mut mä vuokrasin tuon vain viikoksi ihan sen takia että jos ei toimi niin ei mene rahoja hukkaan, joten en olis voinu pitää tuota kaulassa vain killumassa pari viikkoa :ashamed: Ja jotenkin tyhmää maksaa siitä että se vaan tuossa roikkuu :snotty: Eri asia tietty jos olis omaksi ostanu!

Yhteistyössä