Hae Anna.fi-sivustolta

Skeptikoille mietittävää

Viestiketju osiossa 'Yliluonnolliset ilmiöt' , käynnistäjänä *Lucia*, 04.12.2009.

1. Awa* Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Niinpä... pää on kohta puhki mullakin, hih.:)))

2. Kontaktihenkilö Vierailija

Missä sää, Awa oot ollut? Mulla on ollut ikävä :)))

3. Awa* Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Kuten lukee avataarini alla, milloin missäkin, hih.:) No, joo... tarkkailijan roolissa vaihteeksi.:)))

Ilokseni huomasin sinunkin täällä tänään olevan... ajatuksiisi on niin helppo yhtyä. Kuten aikaisemmassa viestissäni kerroin, niin upeaa pohdintaa on täällä useammassa ketjussa. Monien silmut (= silmät) pikkuhiljaa uuteen avautuvat, näin uskon.:)))

Mielenkiintoista päivää sinulle ystäväni.:)

4. Kontaktihenkilö Vierailija

Kiitos kiitos, tyttöseni. Kuten myös :)))

5. Awa* Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitos! Unohdin jo aikaisemman olinpaikkani elefantin otsassa, hih:)))

6. Awa* Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
  7. Healer* Vierailija

Syytön minä siihen olen jos toiset ajattelee toisella tavalla ..antaa heidän ajatella=)
    Itse pidän uskovaisista,koska meillä on yksi hyvin selkeä yhteinen näkemys,kokemus,tietäminen ja se on se että Luoja-Jumala ON olemassa,,tästä on aina hyvä lähteä purkamaan ja jakamaan mielipiteitäkin kun on perusasiat selvillä.

Jos he eivät koe "valaistumista" voisi yhtenä esteenä olevan juuri se että luulottelee itselleen jumalan olevan jotain ulkopuolista,,näin ei ikinä tule päästäneeksi jumalaa sisäänsä sillä tavoin että "valaistuisi" eli alkaisi tiedostaa olevansa myös itse osa jumalaa,Luojaa ja omaavansa myös ITSE sitä palvomaansa Luoja energiaa millä luodaan ja synnytetään uuttakin ja kaikkia energialaatuja..mutta tämä on asia joka ei ole minun harteilla eikä asia jota itse lähtisin aktiivisesti ajamaan.;).

Tosin mielestäni monetkin uskovaiset elävät tavan normi-ihmistä "valaistuneempaa" elämää,(vaikkakin motiiveja voisi joissain kohtaa kyseenalaistaa),kun ottaa huomioon elämisen "herran pelossa ja nuhteessa",,siinähän ei juoda,polteta pilveä tai käydä huorissa.Käsittääkseni.

Itse taas olen "niin" varma ,koska käsitykseni ON minulle oikea,kuinkas muutenkaan,ei kai nyt jonkun toisen käsitys voisi olla minulle SE oikea??Ihmeellinen kysymyskin!

Ja niinkauan kuin olen ns heikoilla jäillä jonkin asian tai käsityksen kanssa en siitä kovin suureen ääneen ainakaan lähde huutelemaan...annan ajan mennä ja tiedon lisääntyä/avautua..
    "se mihin kiinnität huomiotasi/energiaasi,lisääntyy" tämä on pohjalla kaikessa,eli jos en jostain jotain tiedä,mielenkiintoni ja uteliaisuuteni johdattaa satavarmasti minut tiedon lähteelle =)

Se mikä käsitys minulla on jumalasta on aina ollut minussa,sisälläni,,ei vain ajatuksissa tai mielessä vaan MINUSSA.Ja se käsitys on siitä vain laajentunut ja kirkastunut matkan varrella.

8. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 884
    Juuri näin. Näin täällä jotku ateistit tekee. (Ja välillä hermostuu oikein kunnolla, kun tuo ei pidäkkään paikkaansa. ;D)

Uskovaiset sanan sijalle laittaisin kyllä henkisen, koska mun sanavarastossani, siis mun, uskovainen viittaa vain kristinuskoon, henkisyys on laajempi, se käsittää mun mielestä kaikki uskonnot + henkiset elämänkatsomukset. Toisaalta toinen sen merkitys on vähä suppeempi.

Enkä mäkään Winkiä tarkoittanu.

Last edited: 06.03.2010
  9. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 884
    Mä uskon, että se onkin tuollainen, mitä sä sanoit että sen on oltava. Mutta en osaa vastata, miks ihmiset kokee sen erilailla. Sitä vois ehkä ajatella niin, että on ollu eka kuva valkopartasesta ukosta vaikka, tai jostain muusta hahmosta, sitte on tullu ajatus tästä energiasta, tosin onhan onko se nyt hindulaisuus vai budhalaisuus, jossa yhdytään sinne johonkin valoon vai mikä se oli lopussa, ei oo persoonallista jumalaa, budhalaisuus se oli, hinduillahan on jumalia. Eli ei tää oo niinkuin kronologista. Kristinusko on nuorempi kun budhalaisuus. Mut sit on tää new age, eikö se vähän palaa tähän budhlaisten tyyliin ei persoonallista jumalaa. Vai taitaa new agekin olla niin laaja käsite, et kattaa vaikka mitä.

Mutta siis pointti oli, että tieteessäkin maa oli ensin littana sit pyöree. Vai oliko niin, että jotku muinaiset kansat on sanonu sen olleen pyöree joskus ajat sitte. Tieto katos välillä ainaki länsimais. Sit nykysin ilmastonmuutoksesta tapellaan, onko sitä vai ei, useita vaihtoehtoja, miksi dinosaurukset katos, miksi neandertalilaiset katos...Eli ei kaikki tieteessäkään prikulleen samalla lailla ajattele. Sama juttu uskonnois, on koulukuntia.

10. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 884
    Juu, mä ajattelen myös näin. Mutta se ei koske vaan sitä, että miksi ihmiset käsittää jumalan eri lailla, vaan se koskee koko tätä juttua, miks toiset uskoo Jumalaan, Allahiin, Suureen Henkeen, miks käsitetään jumala persoonalliseksi tai energiaksi, miks ajatellaan vain tieteellisesti jne. Eli nää kaikki eri uskonnot ja uskomukset ja tiede tutkii tätä isoo elefanttia justiin näin, ne näkee vain eri puolet siitä, kukaan ei nää kokonaisuutta.

11. Awa* Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy