Hae Anna.fi-sivustolta

Skyr

Viestiketju osiossa 'Erityisruokavaliot' , käynnistäjänä Herkkävatsa, 13.04.2011.

1. Herkkävatsa Vierailija

Tervehdyksiä!

Minkälainen tuote islantilainen Skyr on? Soveltuuko hyla-ruokavalioon tai sisältääkö laktoosia. Olen lukenut vain lehdistä, en ole kokeillut itse vielä.

2. Piikkipiru Vierailija

Minulla on tuossa vanilja-Skyr ja siinä on rasvatonta maitoa.

3. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
  4. Apeiron Vierailija

En koskaan maistele mitään konsulenttien tyrkyttämiä ruokia Stockmannin Herkussa asioidessani. Kauppa ei ole ravintola.

5. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Minä taasen en mielelläni osta sikaa säkissa vaan maistelen, jos se on vain mahdollista. Kauppahallissakaan en osta mitään uutta juustoa ilman, että maistan pidänkö siitä ja sopiiko se muiden valitsemieni juustojen kanssa, jos on tarkoitus ostaa juustoja tarjolle.

6. kyllästynyt Vierailija

Onko Apeironin ihan aina pakko heitellä negatiivisia kommentteja? Itsetunto-ongelma?
    Konsulentit ovat tarjoamassa maistiaisia eli markkinoimassa tuotettaan.

7. Ulkoelli Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    2
    Minä syön sitä maustamattomana ihan sellaisenaan tai esim. myslin kanssa. Käytän sitä myös ruoanlaitossa creme fraichen tilalla.

8. Strawberry Fields Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Juuri söin iltapalaksi Icelandic style skyr strained non-fat yogurt, maku Orange&Ginger. Koostumus ihan miellyttävä, hieman kuin rasvaton rahka. Tämä jugurtti oli suoraan sanottuna pahan makuista, väkevähköä ja kitkerää, koko purkillista en pystynyt syömään. Huomenna kokeilen maustamattoman version.

9. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Meillä Suomessa ei noita jogurtteja olekaan on vain nämä rahkan tyyliset valmisteet, joita minäkään en maistamisen jälkeen ole ostanut, kun en mausta pitänyt.

10. Mimoosa Vierailija

Ne rahkan tyyliset valmisteet eivät ole oikeita rahkoja lainkaan, vaan rahkan tapaisia tekeleitä. Sama koskee noita "jogurtteja".

11. Ulkoelli Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    2
    Skyr ei ole mikään "tekele" vaan ihan oma tuotteensa, islantilainen hapanmaitovalmiste. Teknisesti ottaen se on lähinnä hyvin pehmeää juustoa.

Sitä en tiedä, valmistako sitä joku Suomessa "tekeleenä", mutta aito alkuperäinen on hyvää ja proteiinipitoista ravintoa.

12. taulukot lukenut Vierailija

Skyrejä näin eräässä K-marketissa tarjolla ja olivat hirveitä sokeripommeja. Yli 10 g hiilareita sadassa grammassa. vertailun vuoksi, limsassa on 9. :) Tosin tässä suhteessa eivät eroa ihan normaaleista maustetuista jugurteista ja rahkoista. Hirveitä sokeripommeja paitsi aspartaamilla makeutetut.

13. Piglet Vierailija

Tottakai MAUSTETUSSA skyrissä on hiilareita, ihan niin kuin muissakin maustetuissa maito- ja rahkatuotteissa. Itse maustamaton skyr (en tiedä saako vielä Suomesta) on proteiinipitoinen ja vähähiilarinen, oikein terveellinen tuote!

14. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Ei saa maustamatonta.

15. Strawberry Fields Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Nyt söin sen maustamattoman Skyr-jugurtin puolukkahillon kanssa, ja se oli paljon parempaa kuin aikaisempi orange-ginger -maku. Ihan on kuin rasvatonta rahkaa, ja maustamattomana aion ostaa jatkossakin. Tulee varmasti hyvää kun tekee siitä itse maustettua rahkajälkiruokaa (rahkaa+kermaa+hedelmiä/marjoja+makeutusta).

16. Heisulivei Vierailija

Ja yhden kerran perusteella luokittelet kaikki vastaavat huonoiksi uskaltamatta kokeilla...en ihan ymmärrä tuollaista ajatuksenjuoksua.

17. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    En kaikkia vaan vain tämän tuotteen.

18. sinulla Vierailija

tuskin on laktoosi-intoleranssia joten älä vastaile, kiitos! Lue aloitus. Hyla tarkoittaa (tai sehän Valion tuotemerkki) vähälaktoosista.
    Onko tuossa tuotteessa laktoosia, sitä en minäkään tiedä, olen nähnyt tuotetta ja tiedän sen kyllä, mutta en ole kysynyt mistään miten on laktoosin laita. Varmaan hyvä tuote sinänsä sille jolla ei ole ruokavaliorajoitteita.

19. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    En ole mitään tuotteen laktoosittomuudesta tai laktoosista kirjoittanut. Tuote on ok, jos tuollaisesta mausta pitää. Minä en pitänyt tuotteen mausta.

20. svinaktigt! Vierailija

Vai niin... että ihan noin!!!!!

21. Skyristä Vierailija

Tässä on kysymys eli kyssäri koskee laktoosipitoisuutta, yrittäkää lukea ja vastata oikein!!!

22. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Eiköhän postaamaani linkkiä lukemalla asia selviä. Siellä ei ole mainintaa, että tuote olisi laktoositon vaan sanotaan tuotteen valmistamiseen käytetyn tavanomaista enemmän maitoa.

23. Skyristä Vierailija

Niin mutta miksi kirjoitat JOS ET voi vastata aloittajan kysymykseen.

24. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Linkki oli vastaus kysymykseen.

25. mjölk Vierailija

Mikäli maito on lampaanmaitoa tai vuodenmaitoa sitä voi syödä myös laktoosi-intolerantikko. Tai mikäli lehmnämaito ei ole homogenisoitu, sitäkni voi nauttia. Suomalainen maito homogenisoidaan ja siitä syystä tuotteita ei voi l-tolerantikko käyttää. Muualla Euroopassa voin syödä maitotuotteita, esim. Kreikassa jogurttia.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri