Småfolkin vaatteet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pampolina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pampolina

Vieras
Intoudun tuon meandin aloituksen johdosta kysymään, että mitä mieltä olette småfolkin vaatteista? Ne nyt kuitenkin ovat myös hinnakkaampia kuin esim. lindexin vaatteet.
Itse olen tosi tyytyväinen laatuun ja varsinkin pojalle löytyy niin ihania värikkäitä vaatteita, jotka ei haalistu pesussa.
Tietääkö joku vielä DUNS vaatteiden laadusta?

No mä tykkään, onhan ne tosin vähän tyyriitä. Kyllä ne on meillä ihan hyvänä pysyny. Meandi -vaatteista en niin hirveesti, niistä kuoseista siis. Myös dunsin vaatteet on kivoja, mut laadusta en vielä osaa sanoa, kun oon ihan vasta ostanu niiltä mekon ja sitä ei oo vielä keritty kauaa pitämään.

Småfolkin monet kuosit haalistuu pesussa samoin kuin dunsin. Dundin velourhousut on maailman parhaimipia. On sellasta paksumpaa velouria eikä mene mikskään pesussa. Pojalla ei oikeastaan muita housuja enää ole.

Alkuperäinen kirjoittaja MAnna:
Småfolkin monet kuosit haalistuu pesussa samoin kuin dunsin. Dundin velourhousut on maailman parhaimipia. On sellasta paksumpaa velouria eikä mene mikskään pesussa. Pojalla ei oikeastaan muita housuja enää ole.

Siis Dunsin

Meillä småfolkit ei ole haalistuneet. Tai ehkä ihan tummimmat aavistuksen. Tuskin mikään paita on vielä vaikkapa kymmentä pesua saanut.
Täytyypä tilailla kokeeksi dunsin veloureja. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Manna:
Alkuperäinen kirjoittaja MAnna:

Siis Dunsin

Ja katvigin velourhousut tulee hyvänä kakkosena. Niitäkin löytyy muutamat.

Alkuperäinen kirjoittaja Sssalla:
meillä on yksi collegetakki, se on ainakin iso :D 86-92cm oli järkkyiso 86cm vaatetta käyttävälle.. :D

Mun kokemus on taas täysin päinvastainen. Kuopus 1v. 81cm. ja 13kg. käyttää paitoja koko 92/98cm. Tyttö 5v. 120cm ja 27kg. käyttää kokoa 122/128cm.

Mä olen ollut tosi tyytyväinen småfolkin vaatteisiin, ei ole värit haalistuneet ja velourhousut on olleet ihan ykköset. Vähän leveitä ovat ehkä olleet bodyt ja paidat malliltaan meidän pojalle, jos jotain pientä miinusta pitää löytää.

Duns on vielä uusi tuttavuus ja laadusta ei juuri kokemusta, mutta kuosit on musta tosi nättejä.

småfolk on kiva =) meidän suosikkimerkki!
Duns on laadultaan ollu ihan scheissea, en ole kovasti tykännyt.. mut nyt esim se kevään hedelmäkuosi oli sen verran kiva, et varmaan tulee tilattua silti...

voi sanoa, että kaikilla, etenkin noilla pienillä uusretromerkeillä, koot vaihtelevat kovastikin. Småfolkin housutkin on tosi reiluja, kuten myös tosiaan takkimalliset jutut =)

tulipas tehtyä taas tilaus. 50 eurolla sain ihanan mekon, kahdet legginsit ja pitkähihainen paita alekorista. :D

Mä tein päätöksen että en osta sitä yhtä kotikutsuilla myytävää kamaa, vaan mieluummin sit marimekkoa, jos pitää paidasta maksaa maltaita.

Alkuperäinen kirjoittaja kata:
Onko kellään kokemusta marakattimarssin vaatteista?

Meillä tyttö sai joululahjaksi marakattimarssin neulosmekon ja on aivan ihana. Hyvän mallinen ja vaikuttais olevan himpun reilumpaa mitoitusta-muut kyseisen koon vaatteet ovat jo pieniä, mutta tuo mekko menee vielä hyvin. Kestävyydestä en osaa vielä sanoa, kun mekko on vasta kahdesti pesty, mutta ainakaan ensimmäisissä pesuissa sille ei tapahtunut mitään, värit ovat pysyneet ja saumat kohdillaan. Ajattelin itse tilata toisenkin marakattimarssin mekon, kun ovat aika ihania!

Mä ostan Småfolkkia. Pitää pestä nurinpäin trikoopaidat, jotta pinta säilyy kunnossa. Mielestäni laatuero Lindexiin on selvästi, toki hintaakin on kolme kertaa enemmän.

Velourhousut on tooosi isoja ja trikoot taas --- sopivia tai niukahkoja -- Poika käyttää Lindexistä 104cm / 110cm ja Småfolkista 110/116cm paitaa. Housut samaisesta koosta ovat toki ihan liian isoja. Ja huppari on tosi reilu tuossa 110/116cm koossa.

Katvig taas on tosi pieni, samoin Moonkids. Moonkidsin trikoopaidat ovat oudon mallisia ja pojalle menee just ja just 128cm paita :o Plastisockin kestotestit ovat myös vasta alkamassa, mutta kangas on tosi kivan tuntuista.

Dunsia ostin vasta ekaa kertaa alesta nyt talvella.

Yhteistyössä