SmartPost ja vastaanottajan puhelinnumero

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paketti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paketti

Vieras
Pitäisi ekaa kertaa lähettää SmartPostilla ja noita ohjeita netissä selatessa, huomasin puhelinnumero vaatimuksen. Ilmeisesti sen perusteella haetaan vastaanottajan osoite, jos paketti lähetetään postiin. Mutta entä, jos vastaanottajan numero on ns. puolisalainen (eli yhteistietoja ei saa numerohausta) tai voiko pakettia mitenkään lähettää ilman vastaanottajan numeroa?

Mulla on nyt pulma, miten tuon paketin saisin lähetettyä automaatista. Vai pitääkö vain kiikuttaa postin tiskille.

Mulle on kerran lähetetty paketti SmartPostilla ja siitä ei tekstari-ilmoitusta tullut. Lähetettiin siis lähipostiin ja sieltä tuli tavanomainen paketti-ilmoitus kotiin.

Sillä tässä nyt mietin, että mitäs jos sen numeron kautta ei osoitetta saa.

Minä olen ymmärtänyt, että se puhelinnumero on välttämätön, että sinne tulee ainoa ilmoitus saapumisesta meni se sitten toiseen automaattiin tai postiin. Periaatteessa vastaanottajan osoitetta ei edes tarvitse, ainoastaan posti johon se lähetetään. Jos se jää lunastamatta, niin sitten se palautuu lähettäjälle, jonka osoitetiedot pitää ohjeiden mukaan olla paketissa.

Mulle on aina tullu smartpost ilmoitus tekstiviestillä, siksihän siinä on se puhelinnumero. Ei sen puh.nron kautta voi tulla osoitetiedot, ku smartpost pakettihan ei tule kotiin.

[QUOTE="a.p";27262581]Mulle on kerran lähetetty paketti SmartPostilla ja siitä ei tekstari-ilmoitusta tullut. Lähetettiin siis lähipostiin ja sieltä tuli tavanomainen paketti-ilmoitus kotiin.

Sillä tässä nyt mietin, että mitäs jos sen numeron kautta ei osoitetta saa.[/QUOTE]

Tää ei oo kyllä tullu smartpostin kautta jos sä oot hakenut sen postista.

[QUOTE="mona";27262612]Tää ei oo kyllä tullu smartpostin kautta jos sä oot hakenut sen postista.[/QUOTE]

Kyllä se oli pakettiautomaatilla lähetetty, lähettäjä vielä kehui kuinnka osasi sitä käyttää :D Meidän paikkakunnalla ei silloin automaattia ollut, joten laittoi vastaanottajaksi postin. Vastaantottajaksihan voi valita lähipostin tai toisen automaatin.

[QUOTE="a.p";27262637]Kyllä se oli pakettiautomaatilla lähetetty, lähettäjä vielä kehui kuinnka osasi sitä käyttää :D Meidän paikkakunnalla ei silloin automaattia ollut, joten laittoi vastaanottajaksi postin. Vastaantottajaksihan voi valita lähipostin tai toisen automaatin.[/QUOTE]

Hauskaa tämä nykyaika, KUn lähettää Huutonetistä Tyyne Tyllerön ostaman tuotteen se lähetetään postille. Kukahan sen siellä sitten ottaa käyttöön.

Tähän varmaan on tullu vastaukset jo oikein, mutta: se numero on edellytys saada paketti. Kaksi tärkeetä asiaa, saajan puhelinnumero ja se smartpost tai lähin postipiste pitää kirjata siihen koneeseen. Nimiä jne. ei kysy, tai osotetta.

Sikanopea, mulle tuli 1vrk.

Jos paketti meinaa olla hukassa, se löytyy helposti sen kuitin avulla, missä on lähetys tunnus, joka alkaa JJ.............. ja niin edelleen. Jos pakettimaatti ei tulosta kuittia, senkun soittaa siihen asiakaspalvelunumeroon ja kertoo missä on ja mihin puhelinnumeroon paketin on laittanu niin asiakaspalvelu saa nopsaan selvitettyä sen tunnuksen.

Erittäin kätevä palvelu,.

Hei!

SmartPost-pakettia lähettäessä lähetyksessä on aina oltava vastaanottajan matkapuhelinnumero, koska saapumisilmoitus lähetyksestä toimitetaan vastaanottajalle ainoastaan tekstiviestinä. Paketin voi lähettää joko SmartPost-automaattiin tai Postiin noudettavaksi, mutta paperista ilmoitusta ei vastaanottajalle Postiin saapuneesta lähetyksestä toimiteta.

Tarkemmat lähetysohjeet löydät verkkosivuiltamme: http://smartpost.posti.fi/kuluttajille/pakettien-lahettaminen

Ystävällisin terveisin

Mirva, Postin asiakaspalvelu
p. 0200 71 000 ma-pe 8-18
www.posti.fi/yhteystiedo