Söin vahingossa astianpesuainetta (fairya), mitä teen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuolenko ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuolenko ?

Vieras
Söin äsken nakkikastiketta ja perunoita. Parin perunan jälkeen huomasin siinä pienen oudon maun, ei se ollu voimakas maku, mutta huomasin vaan siinä jotain outoa. Mitään erikoista ei näkyny kuitenkaan. Nakissa se ei maistunu, vaan sillon jos söi perunaa ja kastiketta yhdessä. Se ei maistunu joka kohdassa, vaan jos otti tietystä kohdasta kastiketta. Otin haarukkaan pienen palan perunaa ja haistoin sitä, se oli ihan selvästi fairya. En tiedä kuinka paljon söin sitä, en varmaan paljoa koska maistoin sen vaan vähän. Annoin sit noiden muidenki maistaa mun lautaselta perunaa ja kyllähän neki sen jotenki maisto. Sit vaihdoin haarukkaa eikä sitä fairyn makua enää ollu.

Niin mitä teen? Olisko jo tapahtunu jotain jos tapahtuis?

Ei hätää, Aineluettelo

Astianpesuaineet (käsi- ja konetiskiaineet, joiden pH on 2-11,5)

Tapaturmaisissa altistuksissa saippua-aineiden määrä jää yleensä pieneksi, eikä varsinaisia hoitotoimenpiteitä tarvita. Huuhtele suu. Runsasta juomista tulee välttää.

Mä oon pienenä syönyt Fairya suoraan pullon suusta ja hengissä ollaan.:D Taisi äiti hieman kyllä säikähtää ja kai siitä lääkärikäynti tuli mut ei mitään vakavempaa.

Uskaltaisin kyllä vaikka vannoa, että huonosti huuhdellulla haarukalla ei minkäänlaista vahinkoa itselleen aiheuta.:)

Ei hyvä. Itsellä aiheutti ainakin sen, että aina kun pieraisi, niin ilmoille levisi törähdyksen saattelemana satoja saippuakuplia, paskalla oli valkoinen kaulus, ja kustessa pönttöön syntyi vaahtoa, joka vyöryi reunojen yli peittäen ne ja vaikeuttaen merkittävästi tähtäämistä. Aine syövytti mahalaukun navan kohdalta niin, että siihen lääkäri joutui asentamaan läpinäkyvän 'ikkunan' josta sitten näkyi mahan sisään aivan kuten pyykkikoneessa.

Ei hyvä. Itsellä aiheutti ainakin sen, että aina kun pieraisi, niin ilmoille levisi törähdyksen saattelemana satoja saippuakuplia, paskalla oli valkoinen kaulus, ja kustessa pönttöön syntyi vaahtoa, joka vyöryi reunojen yli peittäen ne ja vaikeuttaen merkittävästi tähtäämistä. Aine syövytti mahalaukun navan kohdalta niin, että siihen lääkäri joutui asentamaan läpinäkyvän 'ikkunan' josta sitten näkyi mahan sisään aivan kuten pyykkikoneessa.

Söin vahingossa sormenpäällisen fairya, mutta huuhtelin suun kunnolla niin, että fairyn makua ei jääny suuhun. Niin kannattaako huolestua?

No, joskus pienenä kuulin, että yksi sukulainen yritti tehdä itsemurhan juomalla koko pullon fairya. Ei kuollut mutta koko röörijärjestelmän puhdistukseen joutui kuin suusta ja "sieltä" alkoi tulla vaahtoa.

Kohta alat tuntea vihlontaa alavatsassa. Fairyn nematoksiini polttaa vatsakalvon läpi ja saa aikaan veren punasolujen haratoksisoitumisen. Sitten ei muuta kuin 4-5h ja haratoksisonoituneet punasolut pääsevät aivorungon hypotalamukseen. Et nuku, syö tai paskanna. Kuolet 24h sisällä aivokuorenhalvaukseen.

Mä oon pienenä syönyt Fairya suoraan pullon suusta ja hengissä ollaan.:D Taisi äiti hieman kyllä säikähtää ja kai siitä lääkärikäynti tuli mut ei mitään vakavempaa.

Uskaltaisin kyllä vaikka vannoa, että huonosti huuhdellulla haarukalla ei minkäänlaista vahinkoa itselleen aiheuta.:)

Huh, nielaisin kulauksellisen fairyvettä vahingossa (olin tehnyt sitruunavettä mutta eri lasiin :P) ja huuhtelin äkkiä suun vedellä. Ei kyllä tunnu poltetta missään, jännittää lähinnä jos tuosta seuraa ruoansulatusvaivoja..

Kohta alat tuntea vihlontaa alavatsassa. Fairyn nematoksiini polttaa vatsakalvon läpi ja saa aikaan veren punasolujen haratoksisoitumisen. Sitten ei muuta kuin 4-5h ja haratoksisonoituneet punasolut pääsevät aivorungon hypotalamukseen. Et nuku, syö tai paskanna. Kuolet 24h sisällä aivokuorenhalvaukseen.
https://www.youtube.com/watch?v=cfNsyAuRXEw
mitä Mirja Salkinoja-Salonen kertoo astianpesuaineista?

Yhteistyössä