söisitkö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uskaltaako?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uskaltaako?

Vieras
Jauhelihaa, joka valmistettu 8.1.2010, viimeinen käyttöpäivä 17.1.2010. Väri normaali päältä, mutta paketin pohjimmaisissa lihoissa ruskeahkoa pieniä määriä! Nyt ne on lihapullina uunissa, mutta aloin miettimään, uskaltaako päivällisellä tarjoilla? Ei mielestäni haissut kummalliselle, tuo taikina (n.3 h sitten valmistin jääkaappiin ) tuoksui kait sipulin vuoksi imelälle!
J.liha ostettu eilen prismasta.
Aika hankala lähteä kyllä mitään ostamaankaan enää, mies reissussa ja eilen sain kaupa-apua, kun itse olen jalka paketissa kotona...
Voi ei :(

Varsin hyvin tajuan kyllä viimeisen käyttöpäivän! Ajattelin vaan, että josko kuitenkin jättäis syömättä niiden ruskeiden juttujen vuoksi. Anteeksi kun pilasin jonkun päivän kysymällä näin tyhmiä. Aika pitkä väli tuossa valmistusvaiheen ja viim.käyttöpäivän välillä, ehkä sekin pisi kummastuttamaan.
Mutta olen toki maistamassa valmiita lihapullia, kait sen suu kertoo sitten ovatko pilalla.

Jos haju on ok niin on hyvää. Pari kertaa mulle on käynyt niin, etät jauheliha on haissut, vaikka päiväystä jäljellä. Tuoksi ei ole ollut sellainen "raikas" lihantuoksu, vaan todella inhottava.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Varsin hyvin tajuan kyllä viimeisen käyttöpäivän! Ajattelin vaan, että josko kuitenkin jättäis syömättä niiden ruskeiden juttujen vuoksi. Anteeksi kun pilasin jonkun päivän kysymällä näin tyhmiä. Aika pitkä väli tuossa valmistusvaiheen ja viim.käyttöpäivän välillä, ehkä sekin pisi kummastuttamaan.
Mutta olen toki maistamassa valmiita lihapullia, kait sen suu kertoo sitten ovatko pilalla.
Tästäkin on aloituksia pilvin pimein. Tuossa sulle yksi:

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1008714

Se ruskea on metmyoglobiinia, eli ihan normaalia lihan tuottamaa väriä kun ei ole tekemisissä ilman kanssa vaan painautuu rasiaa vasten. Siinä ei ole mitään vaarallista tai pahaa. Jos olisit pari minuuttia katsellut sitä lihaa sen rasiasta ottamisen jälkeen, se olisi muuttunut takaisin punaiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja m:

Kiitos kovasti vaivannäöstäsi. ota kireä pipo poissa päästäsi, se painaa ja tekee olon epämukavaksi. huomaat, että on paljon helpompi olla ilman pipoa.
muille kiitos asiallista vastauksista, olen taas viisaampi.

Alkuperäinen kirjoittaja m:

Kiitos kovasti vaivannäöstäsi. ota kireä pipo poissa päästäsi, se painaa ja tekee olon epämukavaksi. huomaat, että on paljon helpompi olla ilman pipoa.
muille kiitos asiallista vastauksista, olen taas viisaampi.
En ole pipo päässä sisällä istuva teini.

Yhteistyössä