Soittaako kaikki laskuttajille, jos ei pysty eräpäivänä maksamaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tuli tosta yhestä ketjusta mieleen vaan... Ite en oo koskaan soittanu kellekään, jättäny vaan odottamaan tilipäivää ja maksanu sitten. Miksi sille laskuttajallle itäis soitella, kun ne kuitenkin lähettää khotuksia yms? Yksityiset vuokraisännät ymmärrän ja asuntolainat ym.mutta että viittisin jonnekin puhelinoperaattorille soitella... Eli siis miks soitatte?

No juuri siksi ettei sitä kehotusta/muistutusta/viivästyskorkoa ehdi tulla.

Ainakin puhelinoperaattori muistaa sua heti eräpäivän jälkeen viivästyskorolla seuraavassa laskussa. Jo yhdestä päivästä, sain havaita....

Eräpäivää saa suht helposti siirrettyä, senkin olen saanut huomata, kunhan soittaa etukäteen ja selvittää asian.

No vuokrasta soittaisin, tai nyt tässä tapauksessa vastikkeesta kun on oma asunto.

Jos tietäisin, että pystyn maksamaan laskut vasta sen jälkeen, kun siitä on tullut karhu, niin saattaisin soittaa. Välttyisin karhun lisämaksuilta.

Opiskeluaikoina on viimeksi tarvinnut soitella, mut juu soitan. Kyllä se mielestäni kuuluu hyvään taloudenhoitoon, että ilmoittaa velkojilleen ettei eräpäivänä pysty maksaan. Ei tule ylimääräisiä korkoja tai mene perintään laskut.

Ja vaikka yrittäjät onkin huonossa huudossa palstalla, niin voithan ajatella joskus asian toisinkinpäin... jos itse laskuttaisit niin toivoisitko että maksuviivästyksestä ilmoitettaisiin sulle etukäteen etkä vain tyynesti jäisi pari viikkoa eräpäivän jälkeen odottelemaan maksua? Tai vaikka huutismyyjänä? Kuinka nopeasti laittaisit negatiivista palautetta kun huutoa ei lunastetakaan ajoissa ilman mitään ilmoitusta?

No en soita. Kerran elämäni aikana on karhuttu mutta muuten ei. Yleensä pystyn maksamaan sen 2 viikon sisällä mikä on se aika. Eikä ole muuten peritty multa myöskään mitään viivästykorkoja koskaan

Kyllä olen soittanut ja ei minua ole sen huonommin palveltu. Todettu, että yrittäjälle ja palvelun tuottajalle parempi, kun ajoissa ilmoittaa,koska niistä karhujen postituksistakin tulee kuluja. Pyrin aina hoitamaan asiat ajoissa, mutta elämä on täynnä ylläreitä. Kyllä olen joutunut syömään sanani siitä, että se on ihmisen oma vika, jos ei saa asioitaan hoidettua. Ei se aina ole tahdosta kiinni. Siihen voi vaikuttaa niin monet asiat. Terkkuja niille, jotka eivät ikinä tälläiseen tilanteeseen koskaan joudu. Tuli se hetki mullekin sitten viimein vuoden sisällä.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Ja vaikka yrittäjät onkin huonossa huudossa palstalla, niin voithan ajatella joskus asian toisinkinpäin... jos itse laskuttaisit niin toivoisitko että maksuviivästyksestä ilmoitettaisiin sulle etukäteen etkä vain tyynesti jäisi pari viikkoa eräpäivän jälkeen odottelemaan maksua? Tai vaikka huutismyyjänä? Kuinka nopeasti laittaisit negatiivista palautetta kun huutoa ei lunastetakaan ajoissa ilman mitään ilmoitusta?

Itse olen yrittäjä, ja juuri sen takia yritän hoitaa omat maksettavani kunnolla, koska tiedän miten v-mäistä on odotella maksua, jota ei vain kuulu vaikka eräpäivä oli ja meni. Onhan toki kiva kun voi lähettää karhun ja lyödä viivästyskorot päälle ja saa siksi enemmän rahaa, mutta ei se lohduta jos on odottanut sitä maksua jo muutama viikko aikaisemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Itse olen yrittäjä, ja juuri sen takia yritän hoitaa omat maksettavani kunnolla, koska tiedän miten v-mäistä on odotella maksua, jota ei vain kuulu vaikka eräpäivä oli ja meni. Onhan toki kiva kun voi lähettää karhun ja lyödä viivästyskorot päälle ja saa siksi enemmän rahaa, mutta ei se lohduta jos on odottanut sitä maksua jo muutama viikko aikaisemmin.

no mä nyt tarkotinkin lähinnä esim. just puhelinlaskua, nettimaksua tms. ei kai kukaan rupee huutiksista ostelemaan tai jotain palvelua jostain yksityiseltä pienyrittäjältä, jos tietää, ettei oo rahaa? mut edelleenkää en kyllä soittais esim. saunalahdelle, jos en eräpäivänä maksa vaan esim. viikon myöhässä.

No se saunalahti lätkäsee sulle viivästyskorkoa 7 päivältä seuraavaan laskuun.

Ja kyllä rupee huutamaan vaikkei rahaa olekaan, tai tulee jokin yllätys joka tyhjentää tilin.

kyllä se saunalahti laittaa vaikka sinne soittasitkin...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ja kyllä rupee huutamaan vaikkei rahaa olekaan, tai tulee jokin yllätys joka tyhjentää tilin.

kyllä se saunalahti laittaa vaikka sinne soittasitkin...

mä muutan sen eräpäivän aina saunalahden netissä ni ei tartte soitella sinne:)

No ei mulla ainakaan... Ainoastaan sitten tulee 5e viivästysmaksu jos ehtivät lähettää muistutuslaskun.

Kyllähän se kuuluu hyviin kätyöstapoihin ilmottaa laskuttajalle jos ei pysty maksamaan laskujaan ajoissa.
Itse kyllä soittelen vaikka pystyisin maksamaan päivä eräpäivän jälkeen vasta, musta se on pelkästään kohteliasta ja pelkästään postiivista palautetta saanut kun eräpäiviä joutunut siirtämään.

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Kyllähän se kuuluu hyviin kätyöstapoihin ilmottaa laskuttajalle jos ei pysty maksamaan laskujaan ajoissa.
Itse kyllä soittelen vaikka pystyisin maksamaan päivä eräpäivän jälkeen vasta, musta se on pelkästään kohteliasta ja pelkästään postiivista palautetta saanut kun eräpäiviä joutunut siirtämään.

aijaa. mä oon aatellu, että olis rasittavaa, jos kaikki soittelis,josvaikka viikon on lasku myöhässä. siis puhun nyt isoista firmoista..

Yhteistyössä