Hae Anna.fi-sivustolta

soittaminen thaimaasta

Viestiketju osiossa 'Thaimaa' , käynnistäjänä matkatyttö, 29.12.2006.

1. matkatyttö Vierailija

heippa... parin viikon päästä olis eka matka thaimaahan edessä..... ja jännittää tosi paljon.... ajattelin kuitenkin perille päästyäni ilmoitella kotiin että olen paikalla. kannattaako ottaa joku paikallinen liittymä muutamaa puhelua varten vai soittaa jostain muualta???? tuntuis noi oman liittymän hinnat olevan melko korkeita.....

2. yy Vierailija

Sanoisin että kannattaa laittaa tekstiviestillä terveiset tänne Suomeen, tulee edullisemmaksi...jos nyt siinä sitten haluaa säästellä.

3. puhuja Vierailija

Monissa nettikioskeissa skypet käytössä Thaimaassa, joten jos ei ole jo skypeä niin hanki skype tunnus ja sitten maksa vaikka 10 euroa skypemaksua, jolla voit soittaa mihin tahansa lankapuhelimeen tai kännykkään Suomeen ja hinta kutakuinkin saman kuin kännykkäpuhelut Suomessa. Suomeen Skypeen tietenkin ilmaiseksi. Loput rahat voit sitten käyttää vaikka kotisuomessa tai toisella matkalla. Lyhyisiin terveisiin kyllä normaali tekstiviesti pätevä ratkaisu

4. Naa kliat Vierailija

Jos kotona vanha gsm-puhelin pakkaa mukaan ja käy ostamassa Thai SIM-kortti paikanpäältä. Soitto suomeen alle 10 baht/min, esim. ulkomaan suunta 008 ja tekstarit samaa luokkaa.

5. 67676767 Vierailija

Toista viikkoa tullut soiteltua suomeen patongilta ilmaiseksi läppärin, alueen wlanin ja Gizmon avulla.

6. laloma Vierailija

mistä noita thai simkortteja voi ostaa, onko Katalla esimerkiksi sellaista paikkaa?

7. Naa Kliat Vierailija

Varmasti on Katallakin, Patongilla löytyy varmaan satoja. Kaikista puhelimia myyvistä liikkeistä saa. Ei tarvitse kieliä osata kun näyttää vaikka sormella Sim korttia ja lyö puhelimen pöytään niin laittavat sen käyttökuntoon. Passi mukaan, nykyään täytyy Sim rekisteröidä omalle nimelle.

8. matkauuminen Vierailija

Miten puhelut maksetaan? Ladataanko puheaikaa, vai maksetaanko lasku maasta poistuttaessa?

9. joku muu Vierailija

Naputtele 008 tai 009 soitettavan numeron eteen niin veloitus on 7 thb/min = n. 15 cent/min. Ei pitäisi siihen matkabudjetti kaatua...

Eli jos sinulla on numero suomeen vaikkapa +358 40 1234 567, niin näpsytät 008358401234567 tai 009358401234567

10. Puhelias Vierailija

Ovat pre-paid liittymiä, ladataan puheaikaa ja niitä kortteja saa joka paikasta.

11. kännykkä Vierailija

Mitä nuo etunumerot meinaa? Onko aivan varmaa et noita kätettäessä hinta on kotimaahan tulevassa laskussa vain tuo mainitsemasi n. 15 cent/min????

12. Puhelias Vierailija

Toimivat Thai puhelinnumeroista, turha koittaa soitella noilla omasta suomiliittymästä.

13. kännykkä Vierailija

Kiitos tiedosta!

14. sedda Vierailija

Liittymän nimi on 1-2Call. Passia ei tarvita, nimiä ei kysellä. Kortti maksaa 7/11 :ssä 250 bht, sisältää puheaikaa 50 bht. Muissa liikkeissä sama kortti saattaa maksaa enemmän. Puheaikaa voi ostaa päälle esim. 300 tai 500 bht. Tosi helppoa ja yksinkertaista. Annat vaan puhelimen myyjälle ja hän hoitaa kaiken. Näyttävät yleensä pyytämättä tekstiviestiä jossa näkyy ladattu saldo.

15. fadiah Vierailija

Varmaankin tyhmä kysymys, mutta miten on, joutuuko Suomen päässä puhelun vastaanottaja maksamaan jotain ulkomaanpuhelun vastaanottomaksua?

16. MikaHki Vierailija

Jos soitat Thaimaasta Suomeen suomalaiseen liittymään, ei vastaanottajalta peritä mitään vastaanottomaksuja. Soittajalta toki ulkomaanpuhelumaksu.

Tuon vastaanottomaksun tarkoitus kun on se, että soittajalla on oikeus tietää hinta, jolla soittaa.

Eli kun liittymää käytetään myöntämismaansa ulkopuolella (esim. suomalaista liittymää Thaimaassa), niin soittaja maksaa kuten liittymä olisi kotimaassaan, ja lisäkustannukset veloitetaan vastaanottajalta. Näin siksi, että olisi kohtuutonta veloittaa esim. Suomesta suomalaiseen numeroon soittajalta jotain ulkomaanpuhelumaksuja, jos vastaanottaja on ulkomailla.

Eli ulkomaanpuhelun vastaanottaminen ei siis aiheuta ylimääräisiä kuluja (poikkeuksena käsivälitteiset vastapuhelut, joissa kysytään vastaanottajan maksuhalukkuutta ennen yhdistämistä, mutta onko sellaisia enää olemassakaan ?)

17. biitu Vierailija

Ostaisin kortin senvuoksi,että voisin Krabilla soittaa ystäville toiseen hotelliin heidän omaan kännykkäänsä.En siis soittaisi suomeen.Minkälainen numerosarja silloin pitää puhelimeen laittaa,eteen? Neuvokaahan tummeloa.Teksti viestejä voisin kyllä Suomeen laittaa,kannattaisiko silloin ottaa ja vaihtaa oma sim kortti?Vai käyttää tätä Thaimaasta ostamaani korttia.Mikä on edullisenpi homma?

18. kullervo kevo Vierailija

Hei!
    Ensiksi molempien kannattaa ensimmäisenä päivänä mennä puhelinkauppaan ja hommata paikallinen liittymä. Myyjä kyllä vaihtaa sim kortin ja tekee alkutyöt, Prepaid kortteja voi ostaa kaupoista, jossa myyjät taas auttaa. Suomesta jos soitetaan 99533 eteen, maan numero esim. 66 ja puhelinnumero ilman ekaa nollaa.
    Viestejä lähetettäessä Suomeen +358 + ekanumero ilman nollaa. Pois lähtiessä
    minä jätän sim-kortin thailikalle puheaikoineen. Jos vaikka soittais Suomeen tai lähettää sms:siä. Jaas taas ensi reissulla ostetaan uusi sim kortti.
    Suomen sim-kortin kannattaa unohtaa, koska jos joku soittaa sinulle Thaimaahan:
    soittaja maksaa Suomen rajalle ja vastaanottaja maksaa rajalta Thaimaahan. Minulla on tapana, kun selviää uusi numero, tallentaa n:eek:t valmiiksi: paikanpäällä toimiviksi ja ulkomaille soitettaessa/ +smsät. Suomen numerot voi tallentaa tyyliin
    +358400123456 valmiiksi etukäteen. Minä opin eka kerrasta: soittelin Kwaijoelta likalle Hua Hiniin (puhelu meni Suomen kautta). Lasku oli sen mukainen.

19. Paukahdus Vierailija

Itse lataan poislähtiessä sen verran bahteja kortille että sama numero toimii seuraavalla reissullakin.Eipä tarvitse sitten infota kaikkia tuttuja uudesta numerosta.

20. kukevo Vierailija

Hei!
    Eipä minun tarvitse monelle laittaa kuulumisia. Säästöä se on suomalaiselle pienikin säästö mutta Thaille esim. 200...500 bathia on iso raha.

21. Paukahdus Vierailija

Eipä asialla ole mitään tekemistä säästämisen kanssa,lähinnä kätevää kun ei tarvi uusia numeroa.Itse jätän tytölleni sen verran bahteja että voi ostaa omaan puhelimeen aikaa eikä tarvi leikkiä kahdella simillä/

22. biitu Vierailija

Mulla on mahdollisuus ottaa vanha kännykkä toiseksi puhelimeksi.Siihen ostan
    Krabilta liitymän ja puheaikaa.Ja silloinko saan siihen sit myös puhelin numeron,johonka ystävät voivat soitaa,jotka myös ovat Krabilla silloin.Ja heidän pitää siis toimia samanlailla
    jotta voivat soittaa meidän numeroon.Eikä mitään nimiä tarvitse mihinkään antaa,eikä jälkilaskuja tule perässä.Toisen kännykän jossa on sim-kortti suomamesta otan myös matkaan ja sillä laitan viestejä suomeen.Se tuntuu minusta vaivattomalta.Minä en koskaan vastaa,jos mulla kännykkä Thaimaassa soi.

23. Paukahdus Vierailija

[/quote] Mulla on mahdollisuus ottaa vanha kännykkä toiseksi puhelimeksi.Siihen ostan
    Krabilta liitymän ja puheaikaa.Ja silloinko saan siihen sit myös puhelin numeron,johonka ystävät voivat soitaa,jotka myös ovat Krabilla silloin.Ja heidän pitää siis toimia samanlailla
    jotta voivat soittaa meidän numeroon.Eikä mitään nimiä tarvitse mihinkään antaa,eikä jälkilaskuja tule perässä.Toisen kännykän jossa on sim-kortti suomamesta otan myös matkaan ja sillä laitan viestejä suomeen.Se tuntuu minusta vaivattomalta.Minä en koskaan vastaa,jos mulla kännykkä Thaimaassa soi.[/quote]

Juuri näin.Mullakin on toisessa kapulassa Thai-sim ja toisessa Suomalainen.Liittymän saat avattua vaikka lähimmässä 7/11:ssä ja sieltä myös puheajan lataukset(tai family martissa jne..)
    Helppoa kun hengittäminen :eek:)

24. monetkokenut Vierailija

todella yksinkertaista, ostat sim kortin heti kun saavut maahan, lataat siihen puheaikaa vaikka 2x 500 bht ja soitteleet maan sisäisesti kaikille kavereillesi miten kauan lystää ei lopu heti kesken, ja suomeen jos haluaa soitella unohtaa sen suomi simmin kokonaan loman aqjaksi koska voi olla että on 200-2000€ lasku odottamassa kun palaat itselle on pari x käynyt nini kallista ja oppirahat maksettu ei ikinä suomi simmiä ulkomailla enää käytt;n, aina prepaid simmi maassa ja suomeen soitellessa siihen etuliitteeksi jokin noista 99533 tms numero ja maatunnus 358 ilman nollaa suomi numero ja puhelut 2/5centti minuutti, muutenhan menisi suomi simmill' nykyisin 2-3e minuutti.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri