Hae Anna.fi-sivustolta

Sokos Emotion vai Stockmann Beauty?

Viestiketju osiossa 'Kauneus ja kosmetiikka' , käynnistäjänä sessi--, 11.12.2006.

1. sessi-- Vierailija

Kummassa mielummin asioit ja kummasta saat parempaa palvelua?

2. ----- Vierailija

Ainakin minä olen Stockmann Beautyssä saanut parempaa palvelua kuin Sokos Emotionissa. Tosin SB:ssä olen asioinut lähinnä Tampereella ja SE:ssa Vantaan Jumbossa ja mielestäni yleensäkin kaupoissa Tampereella saa parempaa palvelua kuin pääkaupunkiseudulla (en ilmeisesti näytä tarpeeksi trendikkäältä tai jotain).

3. ylimina Vierailija

Menen SB:n, jos olen ostamassa tuotetta johon tarvitsen myyjän asiantuntemusta.

4. n71- Vierailija

emotioneissa on henkilökunnan keski-ikä liian vanha. ei huvita astua edes sinne sisälle, kun on niin happaman ja leipääntyneen näköistä henkilökuntaa. vaikuttaa siltä, ettei henkilökuntakaan itse viihdy työpaikallaan.

5. --- Vierailija

Sokos Emotionissa, jonne matkaa n. 10 min autolla. Stockmannin Beautyyn taitaa olla matkaa lähemmäs 200km.

6. Gogo x Vierailija

En kummassakaan. Molempien valikoima on suppeampi kuin itse Sokoksen tai Stockan normaalivalikoima. En oikein ymmärrä noiden kahden konseptia.

7. Helsingissä asuva Vierailija

Mitä konkreettista asiantuntemusta olette saaneet kyseisissä liikkeissä? Itse useasti huomaan kysyväni sellaista mihin myyjät eivät itseasiassa osaa sanoa juuta eikä jaata. Ja kysymykseni eivät ole mitenkään erikoisia, vaan mielestäni ihan perusjuttuja. Ihmettelen vaan, että mihin myyjät osaavat sitten vastata - lukea vain purkkien tuoteselostuksia -ko? Lisäksi ihmettelen, että tosi nihkeästi ainakin Beautyssä antavat tuotenäytteitä. Sikaako säkissä pitäisi ostaa?

8. minä_ite Vierailija

olen saanut hyvää palvelua emotionissa, beautyssä ja myös sokoksella ja stockmannilla. Tiedän itsekin paljon ihonhoidosta ja meikeistä näin hevijuserina, mutta silloin tällöin kyselen ja pyydän näytteitä tai vertamaan eri tuotteita. Ihan ystävällisesti minua palvellaan, mutta en aina saa vastauksia kaikkiin kysymyksiin. Yleensä odotan, että myyjä osaisi kertoa tuotteen sisällöstä, itse sitten päätän millä tuotteilla ja miten hoidan ihoani. Meikattavana tekisi mieli käydä, sieltä varmaan saisin eniten hyötyä. Mutta siinäkin on kynnys, että kenelle /mihin menisi, kun mielestäni jokainen kosmetologi ei osaisi itseäni minua kummemmin meikata.

9. nallepuh52 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Minä asioin useimmiten Emotionissa kuin Beautyssä. Emotion on Kampin perustasossa ja siellä on myös alusvaatteita myynnissä. Kampissa on toisessa tai kolmannessa kerroksessa Beauty ja palvelu on kyllä hyvää, mutta valikoima on pienempi kuin isolla Stockalla.
    Emotionelle pisteet siitä, että voipi ostaa myös sukkia ja alusvaatteita samasta putiikista. Emotionin myyjät ovat ihan ystävällisiä - näytteitä en muista pyytäneeni mutta luulen, että Sokoksen tyyliin niitä irtoaisi ilman suurempaa mekkalaa.

10. lililili Vierailija

Olen työskennellyt sekä Stockan kosmetiikassa että Emotoniossa ja halusin vähän kommentoida tuota näytepolitiikkaa.
    Ymmärrän, että ne ovat tärkeitä niille, jotka ovat oikeasti ostamassa ja haluavat varmistua, että tuote on sopiva. Ette vaan usko kuinka valtavasti liikkuu porukkaa, jotka oikeasti "elävät" noilla näytteillä. Kun työpäiväni aikana keskustan Stockalla oli 30 asiakasta käynyt pyytämässä "niitä ilmaisia" näytteitä päivän aikana, niin jos joku teistä edellisistä kirjoittajista sattui olemaan se 31. asiakas, jolla oli todelliset ostoaikeet, niin anteeksi vaan, aina ei enää siinä vaiheessa erottanut.
    Ja ne näytteethän eivät ole ilmaisia, jos joku vielä niin luulee. Esimerkiksi tuoksunäytteen valmistus maksaa yhtä paljon kuin 30ml:n normaalikokoisen tuoksun. (Paljon käsityötä ja pieniä osia).

Koska näytteet ovt kaikkea muuta kuin ilmaisia, on tarkoitus, että tuotenäytteet annetaan maksavalle asiakkaalle tuotteen oston yhteydessä ja pikkupurkkiin saa ennen ostoa kokeiltavaksi kerta-annoksen tuotetta.
    Mun mielestä ihan reilua ja loogista.

11. ninsku Vierailija

Minun mielestäni emotioneissa on liian vähän meikkimerkkejä tarjolla. Minä olen huomannut myyjien tarjoavan asiakkaille kaliimpaan ja laadukkaaseen tuotteeseen. Halvempien tuotteiden hyllyjä ei muisteta täydentää. Tosi huonoa mainetta merkkejä kohtaan. SB en ole koskaan käynnyt.

12. Tekosyy! Vierailija

Miten ulkomailla jaellaan niitä sitten avokäsin? Esimerkiksi Ranskassa, Saksassa, Hollannissa, Italiassa, Ruotsissa, Tanskassa, Sveitsissä ja Jenkeissä, joissa käyn usein?

Suomessa niitä ei saa kaupan päälle edes ostava ja maksava asiakas! Suomessa, jossa kosmetiikkatuotteet ovat lisäksi kalliimpia kuin muissa maissa.

Aina kun ostan näistä em. maista kosmetiikkaa, niin he laittavat KOURALLISEN näytteitä mukaan ostospussukkaan. Parhaimmillaan niitä on ollut 15-20 kpl. Huonona ostospäivänä noin 10. Jos en ole sillä hetkellä ostoksilla ja vaan katselen, niin myyjä tuo kuitenkin jopa pyytämättä 1-3 näytettä.

Ehkä joku typerä suomalainen myyjä pitää hintavan näköistä businessvaate-lookiani sellaisena että "tuo muija ostaa niitä muutenkin, ei sille tarvitse antaa mitään". Tottakai haluan testata kaiken ensin mitä kasvoilleni laitan, en kai minä nyt tyhmä ole että haluan väkisin allergisia oireita jostain voiteesta ja halvemmaksi se tulee liikkeellekin kuin se että käyn palauttamassa maksetun, avatun tuotteen koska se poltti kasvoja tai aiheutti kamalat ihottumat, ja pyytämässä/vaatimassa hyvitystä!

Viimeksi Saksassa Douglasilla asioidessani sain 2 tuoksunäytettä, 2 suihkugeelinäytettä, 8 ihonhoitonäytettä ja miehelle tuoksunäytteen.

En edes enää jaksa vaivautua suomalaisiin kosmetiikkaa myyviin liikkeisiin ostoksille ja tavarataloihin koska niissä ei osata palvella asiakasta muutenkaan.

terv.
    500-800e kk kosmetiikkatuotteisiin tuhlaava 35v Elli

13. Kick's rules =) Vierailija

Molemmat aika huonoja, käyn mieluiten Kick'sissä =)
    Siellä on osaava porukka joka ei katso pitkin nenänvarttaan, ja paljon sellaisia tuotteita joita ei näistä kahdesta, tai niiden tavarataloversioista saa. Lisäksi heillä on parempi kantisetuohjelma kosmetiikkaa ostavalle, eli heiltä saa kotiin enemmän alekuponkejä eivätkä he kitsastele näytteiden antamisessa.

14. tinkijä Vierailija

Kicksissä on mielestäni todella hyvä palvelu ja siellä ei tule tunnetta "niskaan puhaltavista" myyjistä. He ovat tahdikkaita ja antavat tilaa. Tarvittaessa saa asianmukaista konsultaatiota ja pyydettäessä laittavat värivaihtoehtoja naamalle ilman että sulla on pakko-ostamisen tunne.
    Lisäksi Kicksissä on vartalovoide- ja suihkutuotesarjoissa omia merkkejä, joita ei löydy monista muista kaupoista. Mutta miinusta tulee heillä valaistuksesta - useimmat Kicksit ovat sisäseinien keskellä, jolloin luonnonvaloefektiä ei pysty tsekkaamaan ja se aina häiritsee minua. Ja myymälävalo on heillä sinivoittoinen, joka on minusta outo - kuin ruumishuoneella. Makkaratalon myymälä on minusta erityisen huonosti valaistu enkä ostaisi sieltä ikinä minkäänlaista värikosmetiikkaa.
    Mutta ehdottomasti plussaa palvelusta ja valikoimista.

15. ulkoasu Vierailija

Aiemmassa postauksessa tuli esille asiakkaan pukeutuminen.

Olen keski-ikäinen, ylikin ?? ja tyttäreni kolmikymppinen. Käymme usein yhdessä vaate- ja meikkiostoksilla. Meillä on vapaa-ajan asunto maalla. Siellä ei ole järkevää kulkea business-asussa eikä muutenkaan parhaissa.

Käymme usein maalta ostoksilla Hki-Tku ja ero palvelussa ulkoasun perusteella on kyllä huomattava. Muutenkin pukeudun ostoksille mennessäni mukavasti, mataliin kenkiin ja joustaviin vaatteisiiin, en niin että näytän hyvältä vaan niin että tuntuu hyvältä. Silti minulla on pussissani ihan yhtä paljon rahaa ja tarve erilaisille tuotteille.

Erityisesti tämän huomaan jos minulla on hiukkasen kiire ja haluaisin pikapikaa jonkun ostoksen. Jos minulla on aikaa ja vertailen niin myyjät yleensä huomaavat että olen tosimielessä ostoksilla ja silloin ei palvelussa ole moitteen sijaa. Stockmannille ei maalta kannata lähteä. Turussa suhtaudutaan avoimemmin ilmeisesti lähellä olevan (vauraan)maaseudun takia asiakkaaseen. Mukanani on joskus mies joka ei tosiaankaan vaatteilla koireile ja esim Wiklundilla meitä on palveltu tosi hyvin.

Emotioneja on monella paikkakunnalla, matkustan paljon, saman konseptin takia käyn niissä. Vähän niinkuin ABC. Ei luxusta mutta nälkä lähtee ja tietää mitä on tarjolla.

Eli tähän vastaukseksi Emotion tai Turun SB.

16. horko Vierailija

Ehdottomasti Emotion! Ystävällistä ja maanläheistä palvelua!

17. minua Vierailija

Minua palveli kerran Stockmannin kauneuspuolella nainen, jolla oli aivan hirveästi meikkiä naamassaan. En oikein osaa pitää sellaisten naisten puheita vakuuttavana, varsinkaan jos kyseessä on kauneudenhoito.

18. sasae eik. Vierailija

Ainakin USAssa esim. Cliniqueta ostaessa tulee pyytämättä näytteitä kaupanpäällisiä, joskus ihan pikkuhuulipuna tai vastaava. Japanissa toisinaan uutuustuotteita jakavat näytepakkauksissa kaikille ohikulkeville naisille tavaratalon kosmetiikkaosastolla ja pyytämättä tyrkytetään.

19. privet Vierailija

Ehdottomasti Emotion - ei päällekäyvää myymälähenkilökuntaa, mutta silti tarvittaessa saa apua.
    On tosi kurja mennä Beautyyn, koska heillä on pieni myymälä ja myyjillä ei ole muuta tekemistä, kuin tyrkyttää läsnäoloaan.
    En esim tykkää, että valitessani huulipunaa myyjä suttaa niitä värejä omalle kädelleen ja lopulta hänellä on kaksitoista juovaa omassa kännyssään ja hän sitten hikisesti vakuuttaa yhtä niistä erityisen sopivaksi minulle.
    Haluan testata huulipunaa omaan kämmenselkääni, tsekata sen tuoksun ja yksin määritellä mikä voisi olla minulle hyvä. Usein varsinkin keski-ikä+ ikäiset myyjät tyrkyttävät karjuvia violettivärejä ja mainostavat niitä "piristäviksi"!!!
    Emotioneissa olen saanut kaikessa rauhassa testailla ja useimmiten olen myös ostanut. ST Beautyssa olen lopulta valunut ovelle "kiitos ja katsotaan" perusteluin.
    Harmi että Kampin Emotion lopetettiin - se oli lempimyymäläni !

20. Beauty ehdottomasti Vierailija

En tiedä muiden paikkakuntien emotioneista, mutta Nummelassa asiat eivät ainakaan upealla mallilla ole. Myymälässä on töissä vain muutama asiantunteva ihminen ja itseni kaltainen opiskelijan näköinen ei voi odottaa saavansa kunnollista palvelua ihan vain sen takia että oletetaan etten mitään kallista kuitenkaan osta.
    Jokainen kerta kun olen liikkeessä apua pyytänyt meikkivoiteen valitsemiseen, on minulle myyty huono markettituote väärän sävyisenä vakuutellen että tämä on hyvä ja juuri oikea sävykin vielä. Vaikka siis olen nimenomaan ilmaissut haluni kalliimpaan ja parempaan merkkiin. Kolmannen huonon ostoksen jälkeen en ole sitten enää niille markettimeikkihyllyille myyjän kanssa edes ajautunutkaan(ihoni on yliherkkä joten useimmat halvat merkit ärsyttävät ihoani pahasti, jonka myös olen selkeästi ilmaissut), koska raahaan äitini (joudun siis tekemään tämän vaikka olen täysi-ikäinen) täydessä bisneställingissään mukaan jotta minut otettaisiin vakavasti.
    Kritiikkiä antaisin myös siitä että kun ilmestyn kauppaan meikittömänä jotta löydettäisiin minulle se juuri oikea sävy, minua kohdellaan kuin en olisi elämäni aikana kertaakaan meikannut.. On turhauttavaa kun joutuu kuuntelemaan myyjän (ensinnäkin huonoja) ohjeita meikin laittoon joka kerta (toisekseen myöskin hyvin alentavasti selitettyinä).

Tähän loppuun vielä lisäisin että palvelu on suurimmilta osiltaan ystävällistä ja rauhassa saa olla jos haluaa, mutta ammattitaitoa saa etsiä ja metsästää niitä harvoja asiansa osaavia myyjiä.

21. beauty Vierailija

Itse koen Emotionin helpommin lähestyttävämmäksi ja muutenkin mukavemmaksi paikaksi asioida, mistä lie johtuu. Saan Emotionista myös aina isot läjät näytteitä kokeiltavaksi. :)

22. Ankelika Vierailija

Harmi että Kampin Emotion lopetettiin - se oli lempimyymäläni !"

Kävin tällä viikolla Tikkurilan Emotionissa jouluostoksilla. Käytin hyväkseni 10 euron alekupongin.

Olin jo miettinyt etukäteen ostokseni. Kävelin hyllylle ja suoraan kassalle.
    Mukavan rauhallinen myymälä, jonka perällä on kampaamo.

Kävin viime viikonloppuna Itäkeskuksen Primassa. Siellä jaettiin 15 % alekuponkeja kampaamoon.
    Huomasin, että Tikkurilassa on sama tarjous.

En ole tällä viikolla käynyt stadissa ja ajattelin jättää koko asian väliin. Myös Stockan jouluikkuna on näkemättä. Kai eka kerta koko Helsingissä elämisen aikoihin.

23. viisastunut nainen Vierailija

Jaa tämä sivu