Hae Anna.fi-sivustolta

solarium...

Viestiketju osiossa 'Kreikka ja Kypros' , käynnistäjänä Justiina, 10.04.2006.

1. Justiina Vierailija

... ennen etelän matkaa, suositteleeko joku ja hyvin perusteluin tietysti??????

2. JT Vierailija

Meillä vaimoni kanssa oli aina ongelmana ihon palaminen ja aurinkoihottuma etelän matkoilla.Nykyisin käymme solariumissa ennen matkaa 5-10 kertaa ja ihoongelmia ei enään ole ollut.Tänään iltapäivällä solariumiin ja ensiviikon lauantaina Rodokselle.Kyllähän jotkut tuomitsevat solariumin epäterveelliseksi,mutta meille siitä ainakin ollut apua kun olemme vaaleaihoisia.

3. Justiina Vierailija

saako kysyä oletteko syöneet jotain porkkanavalmisteita ennen lähtöä?? entäpä aurinkovoiteiden kertoimet?

KIITOS!!!

4. JT Vierailija

Kyllä niitä porkkanapuristeita tuli parina keväänä syötyä mutta ilman tulosta,eli ei ollut apua.Kyllä me silti aurinkovoiteita käytämme,en muista nyt kertoimia kun ne ovat olleet vaimon hankintoja.Muistaakseni alkulomasta isompia ja loppulomasta pienempiä.Vietämme aina 2viikkoa kerrallaan lomaa.

5. Justiina Vierailija

Kiitos JT:lle vastauksista ;)

Toukokuun lopulla lähdössä 2 vkoksi etelään, sitä odotellessa kaupasta porkkanoita kiloittain hankkimaan ja solariumiin aikaa tilaamaan. . .

6. Matkakuume Vierailija

Olemme syöneet porkkanapuristeita 2 kpl/pv. jo useana vuonna noin kolmen kuukauden ajan ennen kahden viikon matkaa etelään ( kuumimpana aikana ) ja käyneet solariumissa noin 8 - 10 krt kolmen viikon - kuukauden ajalla ennen matkaa. Eipä ole iho palanut ainakaan niin herkästi ja heti ensi päivistä alkaen on voinut olla rannalla useita tunteja. Suojakertoimet aurinkovoiteissa aluksi 25 ja vähitellen 15, 8, 4. Voin suositella tätä ""kuuria"". Tosin solariumia en itse käytä kuin kerran vuodessa tämän 10 krt.

7. Justiina Vierailija

8. Ålands Tapsa Vierailija

Ei olla koskaan käyty. Lomamatka on yleensä elokuun alussa ja siihen mennessä on ehtinyt hankkia (2-2½ kuukauden aikana) kotimaassa jo aika hyvän rusketuksen jota sitten vain syventää välimerellä (Kreikassa) olemalla n. 8 tuntia päivässä rannalla kahden viikon ajan. Ei ole koskaan ollut ongelmia ihon palamisen kanssa, ei meillä aikuisilla kuin lapsillakaan. Lapsille on alussa käytetty 16 aurinkosuojaa ja vähennety loppua kohden. Itse aloitan 12 suojalla ja loppulomasta riittää jo 4.

9. Sup Vierailija

Älkää nyt oikeasti menkö solariumiin ennen (tai edes jälkeen) lomaanne. Solarium ei auta palamisen tms. kanssa, koska se ei toimi samalla tavoin kuin aurinko. Jos välttämättä haluat valoihin ennen lomaa, niin SUP valo voisi olla oikea ratkaisu. Se on hieman tyyriimpää kuin solkku, mutta sen valo on lähellä auringon valoa, tosin ""pahat"" säteet on suodatettu pois.

SUP:illa hoidetaan ihosairauksia, kuten vitiligoa, joten se on huomattavasti turvallisempaa kuin solkku. Tosin ainahan palaminen on pahasta, joten et voi supissakaan olla ensimmäisellä kerralla kuin alle 5 minuuttia.

10. Siili Vierailija

Mä olen ihmetyksellä lueskellut tutkimustietoa siitä, miten solarium-rusketus muka ei estä palamista, eli ei ole oikeaa rusketusta.

Mä olen vaaleaihoinen ja rusketun huonosti. Jos menen etelään talvikalpealla nahkalla, niin suojakertoimista huolimatta palan aina, ja saan lisäksi aurinkoihottumaa.

Kun käyn solariumissa ennen matkaa en pala (suojakertoimet käytössä toki silti) enkä saa aurinkoihottumaa. Eron huomaa todella selvästi!

Huvittaa, että mun tuttavapiirissä pahimpia solariumin parjaajia ovat ne, jotka polttavat askin päivässä. Kummallakohan on suurempi riski saada syöpä: sillä, joka polttaa askin päivässä ympäri vuoden, vai mulla, jos käyn solariumissa sen 10 kertaa vuoteen, ja noudatan kaikkia ohjeita & suosituksia laitteen käytössä? Hah!

11. Butterfly Vierailija

Hei !
    Tultiin juuri viikon lomalta Kreetalta ja olen ruskea kuin papu.
    Kävin solarumissa 5 kertaa ja söin porkkanatabletteja noin 3 viikkoa ennen lomaa. Mulle molemmat ovat kyllä auttaneet, yleensä ihoni palaa melko helposti ja olen muutenkin vaalea ihoinen. Kannattaa kokeilla, ei sekään ole hyvä jos polttaa ihonsa.

12. blondi Vierailija

Moi!
    Lähdemme torstaina Kreetalle, eli aurinkoako riitti kun kerroit olevasi ruskea kuin papu ;) ?
    Minä myös olen käynyt nyt 5 kertaa solkussa ennen lomaani, aikaisemmin en ole käynyt. porkkanatabletit ""unohdin"" tänä vuonna, saapas nähdä millasen rusketuksen saan. . . Olen aika valkoihoinen, hitaasti ruskettuvaa sorttia, ainakin Suomessa. . .

13. Pedro Vierailija

Siili puhuu asiaa. Itselläni on aivan vastaavia ongelmia aurinkoihottuman kanssa. Viime kesän matkaan valmistauduin tabletein ja solassa, eikä ollut mitään ongelmia ihon kanssa. Silti täytyy huolehtia rasvauksesta ja auringon määrästä myös itse kohteessa. Suosittelen kokeilemaan, sitten selviää toimiiko itse kullakin. Lähden tästä solaan, matka neljän viikon päässä...

14. Juha Jokinen Vierailija

15. Tyttönen Vierailija

Samat sanat illalla solariumiin ja porkkanapuristeet naamariin joka aamu, matkaan aikaa noin reilu kuukausi.
    Auttaa ihon palamiseen. Mutta ei sit yhtään enempää solariumia kuin max 8- 10 krt/vuosi.

16. porkkanapillerit Vierailija

On myös sellaisia kokemuksia porkkanapillereistä, että vaikka niitä kuinka napsi, niin mitään hyötyä ei ollut. Ohjeiden mukaan meni, mutta eivät tehonneet.

17. mamasu Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    No joo. Tää porkkanajuttu on jo kulunut vanhan kansan "taru". Porkkana värittää ihon pigmenttiä oranssiksi, mutta se ei suojaa ihoa.

Itse ostan apteekista melko kalliita, mutta toimivia Vivida sun -aurinkotabletteja. Ne sisältävät runsaasti E-vitamiinia ja lisäävät ihon omaa sisäistä suojakerrosta. Ennen kesän auringonottoa aloitin syömään niitä, ja jatkoin elokuulle saakka. Huomaa kyllä, että iho ruskettuu helpommin ja rusketus myös säilyy pidempään. Toistan saman käsittelyn kun lähden kuukauden päästä KYprokselle.

Niinhän se solariumissa käyminen varmaan kannattaa pari kertaa ennen matkaa, jos iho on oikein vaalea. Muistakaa myös kunnon suojakertoimet!

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri